קרוהן | קוליטיס | מחקרים חדשים בישראל | טיפול | תזונה | ריפוי

| | 01/04/2022



האם פרוטוקול הטיפול בחולי קרוהן וקוליטיס צפוי להשתנות?

מחקר בינלאומי בהובלת פרופ’ בן-חורין מ”שיבא” מצא: נטילת תרופה ביולוגית בשלב מוקדם של קרוהן או קוליטיס אינה בהכרח יעילה יותר לעומת מתן התרופה בשלב מאוחר יותר.

מה ניתן ללמוד מהממצאים?

1. רופאים רבים משוכנעים ומשכנעים בצדקתם, במקרים רבים בהסתמך על אמונה/הרגל ולא על בסיס מדע מובהק.

2. רפואה מבוססת מדע מתפתחת כל הזמן, לעתים בהצלחה ולעתים ללא הישגים, במקרים מסוימים אפילו מזיקה עד שמזהה שטעתה ומשנה.

3. תרופות מיועדות להשגת מטרות ספציפיות. לעתים הן מאושרות בחיפזון עקב חוסר אונים ואינטרסים משולבים: סבל וסכנת חיים למטופלים, חוסר אונים של הרופאים המטפלים ואינטרסים כלכליים של היצרנים. מדובר בהימור שלעתים משיג תשואה מעולה ולעתים את התוצאה ההפוכה. כל מי שממליץ או נוטל בעצמו תרופות כאלו מחויב להכיר בסיכון, בסיכוייו לכישלון או הצלחה ועל האפשרויות היחידות שעומדות על הפרק אשר אינן תרופות.

המחקר שבוצע בישראל בהשתתפות חוקרים מרחבי העולם (ארה”ב, קנדה, צרפת, סין, יפן) מציע כי אין יעילות גבוהה יותר לשימוש בתרופות ביולוגיות בחולי קרוהן וקוליטיס במועד האבחנה הראשוני לעומת התחלת השימוש במועד מאוחר יותר. אלו ממצאים נפלאים המאפשרים לשקול אפשרויות טיפול אפקטיביות הרבה יותר טרם שנכנסים למעגל התרופות האינסופי ובעל ההשלכות השליליות באופן קיצוני לרעת הבריאות.

המחקר היה הראשון מסוגו אי-פעם שבו נאספו נתונים מכל חברות התרופות המייצרות תרופות ביולוגיות לטיפול בקרוהן וקוליטיס. מחקר זה חשוב כל-כך על אף שלא קיבל כותרת בודדת או התייחסות מינימאלית בפורומים העוסקים ברפואה או בערוצי בריאות הזמינים לקהל הרחב. זאת על אף שבישראל מספר המאובחנים הגבוה ביותר ביחס לגודל האוכלוסיה של מחלות מעי דלקתיות שמתוארות במחקר.

במשך 15 שנים אני מלווה חולים וחולות צעירים ומבוגרים עם מחלות מעי דלקתיות. במהלך ניסיון מצטבר של אלפי מטופלים, אני חש אי-נוחות לשתף שב-100% מהמקרים הרופאים אינם הגדילו או שיפרו את סיכויי ההחלמה של מטופליהם. השימוש בתרופות ביולוגיות ואחרות לרוב (לא תמיד!) מקדם את המטופל צעד נוסף אחורנית מהשגת ההחלמה. הסיבה לכך היא רפואה חסרת מעוף, מקובעת ומוגדרת ע”י הדור הותיק והמותש. לשמחתי רופאים צעירים שהסכימו ללמוד וכיום ממליצים (מתחת לרדאר) למטופליהם להגיע לתכנית טיפולית מחוץ למסגרת הרפואית, אשר יש בה סיכוי גבוה הרבה יותר להחלמה ואפקטיבית יותר מכל טיפול שבאפשרותם להציע בעצמם.

קוליטיס וקרוהן הן מחלות המחויבות לריפוי מוקדם ככל האפשר ובאמצעים שונים לגמרי מהמקובלים היום בפרוטוקול הרפואי. בשונה ממחלות כרוניות אחרות שניתן ‘לסחוב’ במשך שנים ללא נזקים חמורים, מחלות מעי דלקתיות, מטופלות או בלתי מטופלות באמצעים תרופתיים הן כמו פצצות גרעיניות קטנות המביאות להשמדת חלקים באופן בלתי הפיך במעי ובמערכת העיכול כולה.

החלק העצוב הוא שבמשך שנים אני דוחק בכל מאודי ברופאי הגסטרו והמשפחה להמליץ למטופליהם על מסגרת טיפולית שתחסוך מהם עשרות שנים של טיפולים תרופתיים, ניתוחים, עוגמת נפש והפסדים כלכליים אדירים עקב הציות לפרוטוקול הרפואי המקובל. הרופאים הצעירים ואלו שכבר ראו את הניסים במסגרות שעליהם אני מצביע, לא יכולים עוד להתכחש לכך שיש דרך אחרת, אקפטיבית ויעילה יותר לטיפול באותם צעירים בשלבי המחלה הראשוניים, כשכל חייהם עוד לפניהם.

מרבית הרופאים הבלתי מלומדים, מעצם כך שאינם מקבלים חינוך וידע ראויים לגודל מעמדם ואחריותם, אינם יודעים שיש דרכים אחרות שמיועדות לריפוי מלא ושיקום מוחלט של המעיים בשלבי המחלה הראשוניים, בשונה מפרוטוקול התחזוקה האינסופי של שימוש בתרופות ויצירת תלות ונזקים חיסוניים מגיל צעיר כל-כך ולכל החיים.

חשוב שאתם תדעו על כך ולא תחכו עד שהרופאים העסוקים שלכם ימצאו את הזמן ללמוד ידע חדש שאינו כחלק מתכנית הלימוד המקובלת והכנסים המקצועיים בחסות יצרני התרופות שהתפוסה בהם שוקקת חיים. הרופא שלכם בעדכם, אך הוא פשוט חסר אונים אל מול חוסר הידע והכלים שברשותו כדי להציע לכם אפשרות טובה יותר. תשתפו אותו בידע הזה ואולי תצילו חיים של אחרים, אך בכל מה שקשור לשלכם, אל תחכו שמישהו אחר יעשה זאת בשבילכם.

מסקנות המחקר על-פי פרופ’ שומרון בן-חורין, מנהל מכון הגסטרו ב”שיבא”, יוזם ומוביל המחקר:

“עד למחקר זה היתה אמונה כי מתן תרופה ביולוגית מוקדם לאחר האבחנה יעיל יותר לעומת המתנה ומתן תרופה מאוחר יותר במהלך המחלה, וזה היה אחד השיקולים בעד התחלה מהירה ומוקדמת של טיפול ביולוגי. המחקר הנוכחי הוכיח כי בניגוד למחשבה עד כה, בהשוואה למתן תרופת דמה (פלצבו) – עצם מתן התרופה אינו יעיל יותר במחלה קצרת זמן, לעומת מחלה ממושכת”.

בישראל יש כ-45,000 חולי קרוהן וקוליטיס. לדברי פרופ’ בן-חורין, “משמעות המחקר עבור החולים היא שהשיקול בקבלת החלטה על מועד התחלת טיפול ביולוגי אינו צריך להיות מושפע מהאמונה כי עדיף להתחיל מוקדם כי אז יעילות התרופה טובה יותר. ההחלטה על מועד התחלת הטיפול צריכה להיות על פי שיקולים אחרים, כולל ההבנה של יתרונות הטיפול הביולוגי במניעת סיבוכים עתידיים של המחלה”.

הודות לפרסום הנוכחי, על החולים הרבים להטיל ספק, אם לא עשו זאת קודם, ביעילות התרופות להשגת מטרותיהם ארוכות הטווח. הזמן הנכון להתחיל בתהליך אחר הוא עכשיו. איני ממליץ להפסיק עם הטיפול התרופתי מיידית או בטווח הקצר, מבלי לבצע מהלכים אפקטיביים ומלומדים לטיפול עצמי, במקביל לשימוש בתרופות ועד להשגת יעדים ראשוניים המאפשרים בשיתוף הרופאים המטפלים להקטין ולהפסיק בהדרגה את התלות בתרופות הנעשות למיותרות.

על כל חולה קוליטיס וקרוהן חדשים (מאות ואלפים מאובחנים חדשים מדי שנה) לדעת שיש באפשרותם למנוע את הטירוף הכרוך בסבבים מרובים של סטרואידים, נזקים בלתי הפיכים, ניתוחים ותרופות שבוודאות גבוהה יהפכו אותם לחולים (בנוסף!) במחלות אחרות לאורך השנים. זאת באמצעות חקירה והבנה של הסיבות אשר הובילו למחלתם, אותן הסיבות שאותם רופאים מומחים אינם מלומדים או מורשים להתערב בהן ולטפל.

אני מזמין כל חולה בקוליטיס, קרוהן או מחלות מעי דלקתיות אחרות או כל מי שמכיר חולים כאלו להעביר את המסר וליידע אותם שיש אפשרות להתחיל עכשיו בתהליך ההחלמה ולא להתעכב עד שכבר יהיה מאוחר או מורכב מדי להתערבות.

אני בעל אינטרסים מובהקים לעזור ולמכור לכם את התכנית האפקטיבית ביותר שאני מכיר בישראל ואני מוכן בכל יום לעמוד מול כל גוף מחקר לצורך השוואה. אני עומד מאחורי התכנית ומרוויח ממנה פעמיים: את הזכות להביא מזור ורפואה לאינספור אנשים חסרי אונים וחולים ולהתפרנס מכך. אני גאה וממליץ לכם לקנות את מה שאני מוכר כדי לקבל את התגמול הראוי ביותר שקיים: בריאות אמיתית, חסרת תלות בי או בתרופות, אלא התלויה בלקיחת אחריות מלאה ואישית מצידכם.

המחקר הישראלי פורסם בכתב העת הרפואי Gastroenterology

 

סיפורי ריפוי טבעי של מערכת העיכול

לפרטים על טיפול טבעי במחלות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , , , ,

קטגוריות : רפואת העתיד