ד”ר עופר שחר ממליץ על קורס תזונה אונליין | בית הבריאות | אלירן דה-מאיו | נטורופתיה

| , | 14/05/2023



המלצה על קורס תזונה אונליין

מאת: ד״ר עופר שחר - מומחה ברפואת המשפחה

“אלירן אינו עוד יועץ לעינייני תזונה או דיאטה וזאת על אף היותו אחד האנשים הכי משכילים בתחום.”

את אלירן יצא לי להכיר לראשונה פנים מול פנים בין עצים ירוקים, במרכזו של קיבוץ תובל שבגליל.

פגשתי גבר מרשים, חייכן ונעים שיחה. איש כה צנוע שמחובר לטבע וליופיה של הבריאה בכל רמ״ח איבריו, איש שאומנות הריפוי והתשוקה לידע והבנת התהליכים הביולוגיים של גופינו והסימביוזה בינם לבין הסביבה בה אנו חיים, זורמת בו וקורנת ממנו.

אני יודע זאת כי לאורך התקופה שאנו מכירים, בכל פעם שאני קורא משהו שאלירן כותב או בזמנים שיוצא לנו להתדיין בנושא כזה או אחר, אני תמיד מרגיש את אותה התחושה, לא של ״מטפל״ כזה או אחר שמדבר מעלייך, מתוך מקום של הידען האולטימטיבי, אלא מתוך מקום של שותפות, שוויון, ענוה ורצון אמיתי וכנה ללוות אותך בדרכך להשגת איכות חיים אופטימלית. תהליך של השבת הבריאות לחייך, דבר שהיה שם מאז ומעולם ואולי במרוץ החיים המודרניים, אבד.

מהי בריאות? הרי אין מדובר בחומר שאפשר לקבל ממפגש אחד, מיעוץ אחד.

אין מדובר בכדור או תרופה או תוסף או צמח שניתן לקנות בבית טבע.

בריאות אינה מושגת מתפריט שמדביקים עם מגנט על המקרר או מפוסט שקראנו באינטרנט.

בריאות אינה מושגת מדיקור סיני או מטיפול כירופרקטי או משייק ירוק אורגני.

בריאות היא קודם כל דבר שנמצא בתוכנו. בריאות היא איטרינסית/פנימית שמובנית בכל אחד מאיתנו מהרגע שנולדנו והתפקיד של מטפל טוב, לעניות דעתי, הוא בראש ובראשונה להשיב את האיזון ולתת לגוף לעשות את מה שהוא צריך לעשות ועם כמה שפחות הפרעות.

זו בדיוק הגישה של אלירן. למעשה זוהי שפתו. ואני, בתור רופא כבר אי אלו שנים, לא יכול שלא להסכים יותר עם הגישה הזאת.

אלירן, מביא את עצמו, את ניסיונו ואת חכמת החיים שלו המבוססת על אינספור שעות של קריאה ולימוד.

אלירן הוא אוטודידקט שנדיר למצוא בימינו והידע שרכש לאורך השנים בלתי נתפס גם בעיני, בתור מי שחי ונושם את עולם הרפואה בעשרים השנה האחרונות. לאלירן יכולת נדירה להפריד בין עיקר לתפל, לראות את התמונה בכללותה ולהבין שאספרגוס או עדשים מונבטות או קייל, על שלל הויטמינים, המינרלים, הסיבים ונוגדי החמצון שהם מכילים, אינם הופכים אדם מחולה לבריא.

אלירן מצליח ברוב כשרונו להעביר נושאים שמוכרים לי מלימודי הרפואה כמורכבים ביותר, בצורה קלה, פשוטה וסוחפת.

כזאת שככל שאתה שומע ומתקדם עם ההרצאות, אתה רק רוצה לקבל ממנו עוד ועוד.

לא תמיד קל לעכל את המילים. וודאי יעלו אצלכם התנגדויות.

זה טבעי כי בעולם שאנו חיים היום שבו האינפורמציה מצד אחד זמינה בלחיצת עכבר לכל דורש, אך בו זמנית גם עלולה להיות מטעה, מבלבלת ויוצרת כאוס בהבנה שיש לאנשים מן השורה לנושאים של בריאות ורפואה, בעולם כזה, רבים מאתנו בטוחים באמיתות מסוימות עד לרמה של אמונה בדת “טבעונות היא הדרך היחידה. דגים זה רעל. פירות יער הן מזון על. הכל חוץ מסוכר. הכל חוץ ממלח. שומן הוא חיוני. שומן מלא ברעלים…” ועוד אינספור גישות כאלו ואחרות. אנשים מכל ה’מחנות התזונתיים’ יוצאים מדי יום למלחמה על דעתם ועל דתם.

אלירן, בהיותו איש של שלום, במקום לצאת למלחמה על דעותיו, מציג אותן בצורה שקטה, עניינית, מקצועית ומגובה ככל האפשר במחקר רפואי. ועל אף שאלו דעותיו, או זוהי עמדתו בהבנתו את הספרות המקצועית הקיימת (וגם על כך ניתן להתווכח), לאורך כל סדרת ההרצאות הוא מעודד שוב ושוב את הקהל לחשיבה ביקורתית, להטיל ספק באמירותיו ולא ללכת אחריו כחסידים שהולכים אחר הגורו שלהם.

אלירן מבקש, או אפילו דורש מהסטודנטים, לפתח כלים ללימוד עצמי, לקריאה עצמית ולהבנת החשיבות בהנחת סימני שאלה בסוף כל משפט. אצל אלירן לא תשמעו אמירות כמו – זה ככה כי אני אמרתי או זה ככה כי אני יודע או זה ככה כי מהניסיון שלי זה ככה.

כן תשמעו אמירה כמו – זה ככה כי זה מה שהמחקר הנוכחי תומך בו. אולי זה ישתנה בעתיד אבל נכון להיום, זה מה שידוע וברור מתוך המחקר התזונתי או הרפואי ובעשותו כן, יש בשורה גדולה ושוני מהותי בין התכנים שמועברים על ידו לבין מה שיצא לי לשמוע ממטפלים רבים אחרים. במהלך סדרת ההרצאות, מעבר לנושאים התזונתיים, ניתנת גם תשומת לב רבה מאוד לנושאים שנדיר לשמוע מהם במקומות אחרים.

תחומים הקשורים לאויר שאנו נושמים, למים שאנו שותים, לחשיבותה של השמש לבריאות האדם, נושאים הקשורים לבריאות הנפש ולקשר ההדוק בין הבריאות הגופנית לבריאות הנפשית ועוד רבים נוספים.

אלירן אינו עוד יועץ לענייני תזונה או דיאטה וזאת על אף היותו אחד האנשים הכי משכילים בתחום. גם סדרת ההרצאות הזאת אינה תוכנית שעוסקת בהמלצות תזונתיות או המלצות לירידה במשקל. בעולם כה מורכב שבו גורמים רבים מעורבבים אחד בשני, משפיעים אחד על השני, לטוב ולרע.

בעולם הזה אלירן עושה סדר. הוא מתחיל מהסברים על תהליכים בסיסיים הקשורים לגוף האדם, להשפעות של תזונה על הביטוי הגנטי שלנו ומשם, עקב לצד אגודל, מתקדם עוד ועוד לעומקם של הדברים, תוך כדי כיסוי כמות עצומה של נושאים אשר כולם ללא יוצא מן הכלל מחוברים למהות הבסיסית של בריאות.

אין מדובר רק בתכנים אינפורמטיביים, כאלו שניתן לקבל באמצעות ספרים או הרצאות סטנדרטיות, אלא מדובר בהנחלת גישה והבנה עמוקה ביותר לכל האספקטים של השגת הבריאות והאיזון לחיינו.

כדי לדעת כיצד לא להפריע לגוף לעשות את מה שהוא יודע היטב לעשות, יש להבין בראש ובראשונה מה הם אלו שמפריעים.

הרבה מאוד משתנים נכנסים לתוך המשוואה הזאת והייחוד של אלירן הוא ביכולת המופלאה שלו להסביר כל אחד מהמשתנים האלו ברהיטות ובפשטות ככל הניתן, אחד אחד, עד להשלמת הפאזל. אותו פאזל שמרכיב את המושג בריאות ויכול לאפשר לכל אחד מאתנו את החיים הטובים, הנעימים והמאושרים שאנו ראויים להם.

לדעתי, ולאחר הקשבה לתכנים של אלירן בקשב רב, אין לי ספק שכל אדם שרוצה לקחת אחריות על חייו ועל בריאותו יוכל להרוויח רבות מהמסרים שיש לאלירן להעביר.

גם אם לא תסכימו עם כל האמירות, גם אם תטילו ספק בחלקן, עדיין, תוכלו לקבל שיעור מאלף בהבנת התהליכים התורמים והמזיקים לבריאותינו, תוכלו להבין את הקשרים העדינים שבין שלל המערכות בגוף והאינטראקציות ביניהם, תוכלו ללמוד את השפעות הגוף על הנפש והנפש על הגוף וכל זאת תוך כדי קבלת כלים ללימוד עצמי, לשאילת שאלות והטלת ספק בכל מיני ״אמיתות״ כאלו ואחרות המתפרסמות חדשות לבקרים בעיתונות ובתקשורת.

זוהי תוכנית שתוכל לדעתי לתת לכם בסיס איתן ומוצק בהבנה של מושג הבריאות, כזו שתוכלו לקחת לשנים רבות קדימה ותוכל להנחות אתכם בביצוע הבחירות הנכונות. הבחירה היא שלכם. מה לאכול, איך לזוז, כמה לישון, איך להשיג שקט נפשי. אלירן מצליח באופן בלתי רגיל ובדרכו הייחודית לתת את הכלים ולאפשר לכל אחד מכם לעשות את הבחירות הנכונות עבורכם.

בתור רופא משפחה מזה כ-12 שנה, עם קרוב ל-2,000 מטופלים בשלוש מרפאות, לא נותר לי כי אם להתפעל מתוכנית מופלאה שכזו.

עמוקה, יסודית, מפורטת ומעוררת תקווה ליכולת לבצע שינוי אמיתי ומתמשך, עם מידה רבה של רגישות, אשר ביכולתה להביא להטבה דרמטית באיכות החיים, במניעת מחלות כרוניות ובהשגת בריאות אמיתית לכל אחד מאיתנו. בכל גיל ובכל מצב.

לחיי הבריאות של כולנו!

ד״ר עופר שחר
מומחה ברפואת המשפחה, מרכז בריאות משגב

לקריאת המלצה של ד"ר פנינה בר סלע

לפרטים על קורס תזונה אונליין הירשמו כאן:

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו
נגן וידאו

תגיות: , , , ,

קטגוריות : משובים והמלצות רפואת העתיד