צום מים 30 ימים | ריפוי קרוהן, פיסטולות וטחורים | יובל כהן משתף

| , , | 14/05/2023



סיפור החלמה ממחלת קרוהן פעילה במשך 15 שנים

תיעוד וידאו של 30 ימי הצום בבית הבריאות

שלום שמי יובל כהן בן 30, נולדתי בהר אדר שליד ירושלים, גדלתי בראש העין ובשנים האחרונות מתגורר בתל אביב. הייתה לי אחלה של ילדות, קצת עם קשיי למידה וכאלה אבל לא משהו מיוחד. משפחה תומכת, חברים, כדורסל, צופים ולא מעט תחביבים. איפשהו באזור גיל 15 בתחילת התיכון משהו התחיל להשתבש, יום אחד התחלתי להרגיש לא טוב. עייפות קיצונית, כאבי ראש וחום שנמשכו חודש בלי יכולת לזוז מהמיטה כאשר רוב שעות היממה פשוט ישנתי.

כאן התחיל מסע הבריאות שלי, בהתחלה חשבו שזו מחלת הנשיקה אבל לאט לאט שלחו אותי לעוד ועוד בדיקות ובדרך השלילה לאחר כמעט שנה של אי וודאות בסוף הגיעו לזה שמדובר במחלת המעי הדלקתית קרוהן ע״י בדיקות דם של מדד דלקת CPR בערך 18 (הנורמה היא עד חצי), בדיקות קולונוסקופיה, אנדוסקופיה ולבסוף בדיקת קפסולה. בשלב הזה פשוט כבר רציתי לדעת מה יש לי וחיפשתי לזה שם. זה יצר אצלי תחושת הקלה, אפילו שמדובר במחלה כרונית חשוכת מרפא לפי הרפואה המערבית אבל לפחות אני יודע מול מה אני מתמודד.

כטיפול ראשוני בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה הציעו לי לעשות תזונה המבוססת על התוסף אנשור למשך חודש וחצי, אני מיד הסכמתי כי העדפתי זאת על תרופות שעד לאותו רגע בחיים בכלל לא ידעתי לבלוע כדורים ואכן זה עזר לא מעט. אך לצערי המצב הדרדר שוב ונאלצתי לבצע סשן נוסף של אנשור למשך עוד חודש וחצי כאשר לפי השמועות באותו שלב אני הייתי הילד היחיד שעשה תזונה על בסיס אנשור כמעט 3 חודשים רצוף. אחרי זה כבר לא ממש הייתה לי ברירה והדרך המהירה לכיוון עולם התרופות והכדורים נסללה לפני, זה התחיל בפנטסה וסטרואידים ואחרי זה המשיך בכמה שנים טובות על אימוראן.

באותו שלב נאבקתי לסיים את התיכון, למדתי במגמה טכנולוגית טכ״ם שכללה את מירב היחידות שאפשר להרחיב 10 במחשבים ועוד 5 בכימיה כאשר בעצם נעדרתי למשך כל כיתה י״א וחזרתי רק בבגרויות. במאמץ רב ובעזרה מדהימה של צוות ההוראה ועמותות שונות הצלחתי להישאר במגמה ואף להשלים תעודות בגרות מלאה.

ברקע של גילוי המחלה והמאבק בתיכון התחילו לי גם המיונים לצבא, היות ולמדתי מחשבים פנו אלי מכל יחידות המודיעין השונות עד שבעצם הבנתי שאני לא אוכל להתגייס כרגיל וקיבלתי פטור רפואי כפוי. אך גם זה לא עצר אותי והחלטתי לנסות ולהתנדב לצבא ואכן כך היה, השלמתי 3 שנים בהתנדבות ועוד שנתיים בקבע.

אחד החלומות שלי מילדות היה לעבוד בתור מלווה באתרי סקי ואכן גם הגשמתי את החלום הזה, עבדתי 4 עונות רצופות באיטליה ועוד עונה בניו זילנד שם עשיתי קורס מדריכי סנובורד אחת החוויות הכי עוצמתיות שהיו לי. אבל גם לאורך כל השנים האלה שהנפש הייתה בטוב לא היה לי מרגוע מהכאבים. המשכתי לסבול מכאבי בטן, התחילו לי דימומים תכופים ביציאות, מצאתי את עצמי נמנע מלאכול ימים שלמים רק שאוכל לתפקד ונאלצתי להיעזר שוב בהמון תרופות בעיקר סטרואידים ובקנאביס רפואי.

אחרי הפרק הזה בחיים הבנתי שאני רוצה להשתקע והחלטתי למרות חששות כבדים להירשם לתואר ראשון ולהתחיל ללמוד, בחרתי בתואר יזמות ומנהל עסקים שהרגיש לי מתאים בול לאופי שלי ובמקביל הצטרפתי לחברה שאבא שלי הקים עם שותף בתחום ההייטק בתור מנהל פיתוח עסקי וחדשנות.

היו לי 3 וחצי שנים מדהימות, מלאות עשייה, תחושת הצלחה, בשנה הראשונה ללימודים גם החלטתי להיפרד סופית מהתרופות ואחרי תקופה של כשנה לקחתי צעד משמעותי והפסקתי להזריק לעצמי את התרופה הביולוגית יומרה שבאמת הייתה הניסיון האחרון מבחינתי עם הרפואה המערבית וממש לא עזרה רק הזיקה לי באופן אישי. עד לנקודת הזמן הזו כבר עברתי עשרות אם לא מאות רופאים וטיפולים שונים ולא ראיתי מזור.

בעצם הכל מתרכז לשנה האחרונה שלי בלימודים 2022 שנה ג׳, בה מצבי הבריאותי התחיל להידרדר בקצב משמעותי. אחרי שנים של משקל יציב ירדתי כ-10 ק״ג ללא שליטה, מ-77 ק״ג וגוף שרירי למשקל 67 ק״ג, הדימומים והכאבים הפכו לבלתי פוסקים זה התבטא בשילוב של טחורים, פיסורה ופיסטולה עד למצב שפשוט לא יכולתי בכלל לשבת על התחת. למעשה כמעט סמסטר שלם נאלצתי ללמוד רק מהמיטה בשכיבה תוך כדי שאני ממשיך כאילו ״רגיל״ גם לעבוד, אם זה פגישות זום עם לקוחות ועד למידה למבחנים. באותו שלב היה לי חשש גדול אם אצליח בכלל להשלים את התואר אבל החלטתי שלא משנה איך, אני עושה את זה ולא משנה באילו ציונים אני אסיים אותו.

בעודי נאבק לסיים את התואר ועם ההגעה לגיל 30 הבנתי שאני חייב למצוא פתרון, האמת שדי מאסתי לנסות אבל הבנתי שכל החיים לפני ואני רוצה לחיות אותם על הצד הטוב ביותר שאוכל לממש את היכולות שלי ופשוט להנות ממה שהחיים יכולים להציע. הרגשתי שהקרוהן לא עצר אותי אבל ללא ספק עיכב והקשה עלי בהמון מקרים.

לאורך השנים היו לי במקביל הרבה ניסיונות עם הרפואה האלטרנטיבית, אם זה יועצי בריאות שונים, דיקור, רפלקסולוגיה, עיסוי, תוספי תזונה, טיפולים פסיכולוגיים ואפילו היפנוזה אבל מה שהכי קרץ לי זה צום מים רפואי עליו חקרתי רבות במהלך החודשים האחרונים. בדמיוני ראיתי את כל הפצעים והכיבים שיש לי במערכת העיכול ובסביבת פי הטבעת כל היום נשרטים ונפצעים מחדש שאני ממשיך לאכול, כדוגמת פצע פתוח על היד שאני ממשיך לגרד ולגרות ללא הפסקה ולא נותן לו להגליד עד הפסקת הדימום ולכן מבחינתי זה הפתרון היחיד להתמודד עם הבעיה.

הבנתי שכדי לבצע משהו כזה אני צריך לבוא מוכן מנטלית, שלם ולעשות זאת בסביבה סטרילית שמבחינתי עמדה רק אופציה אחת על השולחן שהיא גם האופציה הכי טובה מבחינתי – בית הבריאות שבקיבוץ תובל בהנחיית אלירן דה-מאיו. את בית הבריאות הכרתי כבר בשנת 2018 בגיל 25, הגעתי לכאן לתקופה של כ-5 שבועות במהלכם עשיתי שבוע של תזונת מיצים ששיפרה מאוד את מצבי הבריאותי והנפשי, השהות שם נתנה לי אנרגיות לכל השנים האחרונות. אך הפעם הגעתי הרבה יותר מלומד, ממוקד ומכוון מטרה לכיוון הצום מים. לאחר השבוע הראשון של השהות בבית הבריאות במהלכו אכלתי יומיים תזונה טבעונית אורגנית ובריאה ועוד 5 ימים של תזונת מיצים התחלתי את צום המים. כאשר היה חשוב מאוד לעשות זאת בצורה הדרגתית. בשיחה הראשונה עם אלירן קבענו שפשוט נתחיל ונזרום עם מה שהגוף והנפש יאפשרו בלי להגדיר יעד של ימים לצום מים.

אשתף את כל התהליך שעברתי כאן בבית הבריאות, בבלוג יומי וסרטונים באינסטגרם בצורה הכי אותטנית וחושפנית כדי שכמה שיותר אנשים יחשפו לפלא הזה של בית הבריאות, הבריאות הטבעית, צום מים והיכולת של הגוף פשוט להבריא את עצמו בלי אף תרופה.

אני מרגיש שנתתי לעצמי את המתנה הכי טובה שיכולה להיות לגיל 30 שלא חגגתי כראוי לאור הכאבים ומפה אני יוצא לדרך חדשה שאני הכי מתרגש בעולם לקראתה.

תודה רבה על הקריאה, מאחל המון בריאות לכולם! מעריך ואוהב יובל ❤️

לתיעוד הצום של יובל במשך 30 ימים

לקריאה נוספת על צום

במאות המחקרים שקראנו על צומות, מסקנתם והמלצתם של 100% מהחוקרים היא לצום במסגרת, בליווי ובפיקוח. קראו מה חשוב שמסגרת לליווי צומות תכלול כדי להבטיח צום בטוח ויעיל.

תכנית צום מותאמת אישית: בליווי צמוד של אלירן וצוות בית הבריאות מת”א ועד החזרה לארץ. השילוב בין הצום, הליווי, התוכן והנופים יוצרים הזדמנות נדירה לדרך חדשה.

הבנה מדעית של בטיחות ויעילות הצום שעל בסיס אותם מחקרים יצרנו את התנאים האידיאליים לליווי של צומות מים קצרים וארוכים. תוכלו לשתף במחקרים אלו את הרופאים, המטפלים, המשפחה והחברים הדואגים בנוגע לבטיחותו ויעילותו של הצום.

התחברות למנגנון הביולוגי המולד לתיקון והתחדשות – הופכת את חווית הצום לעוצמתית ומרפאה ככל שהצום מתארך.

למידה על השינויים בחילוף החומרים במשך כל ימי הצום – מאפשרת היערכות והבנה מקיפה של החוויה המשתנה מיום ליום במשך הצום.

לצום מוצלח מרכיבים שונים המתחברים יחד – מנוחה והיזכרות חיוניים במיוחד לתהליך ההתחדשות הרצוי. חוסר במרכיבים אלו עשוי לפגוע בהשגת המטרות של הצום.

צום המשלב תרגול רוחני לצד המטרות הרפואיות – עשוי להיות שליו, נעים ומקדם מטרות בעלות ערך רב לבריאות הנפש והגוף.

לפרטים על צום בפיקוח הירשמו כאן:

צום 40 הימים בבית הבריאות, מתועד בחדשות כאן 11

נגן וידאו
נגן וידאו

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , , , , , , , , , ,

קטגוריות : משובים והמלצות צום מים רפואת העתיד