שחייה | לשחות במים פתוחים | בכנרת | בים | מצוף שחייה | קבוצות | אימון

| , | 01/06/2023



שחייה במים פתוחים עם בית הבריאות ואלירן

לשחות בכנרת ובמים מתוקים ונקיים מכלור ורעלים

“כשאתה שוחה, אתה מרגיש את הגוף שלך לפי מה שהוא בעיקר – מים. וזו תחושה קסומה”

בריאות הגוף והנפש מתחזקת בו-זמנית בעת שחייה במים פתוחים, במיוחד בשעת זריחה. הגישה של בית הבריאות ממוקדת בחיזוק הבריאות הנפשית והגופנית בכמה שיותר מהפעולות החוזרות על עצמן בסגנון החיים האישי והייחודי שלנו. שחייה במים הפתוחים של הכנרת היא ספורט, תחביב, אימון וקסם אינסופי של התמזגות הגוף עם המים הטבעיים.

שחייה במים פתוחים היא הזדמנות מצוינת לאימון שחייה ברמת הסיבולת הקלה ביותר ועד לגבוהה מאוד. כל אימון גופני המפעיל התנגדות על השרירים ומעודד מאמץ של מערכת הלב והנשימה, משפר את הגמישות של כלי הדם, זרימת הדם, פינוי הפסולת ותהליכי הריפוי וההתחדשות שכולנו חפצים בהם לצורך עיכוב ההזדקנות ושמירה על מעיין הנעורים.

שחייה במים הפתוחים של הכנרת, בשעת הזריחה שבה אין סירות, מוסיקה או עשן, מאפשרת לחוות את הכנרת במצבה הטבעי ונטול ההפרעות האנושיות הנוטות להשתלט על האווירה במשך רוב שעות היום המאוחרות יותר. השחייה במים הפתוחים בשעת הזריחה והאפשרות “לשבת” על מצוף ללא כל מאמץ בלב האגם בעת שהשמש עולה והצבעים של המים והנוף משתנים משנייה לשנייה, תורמת מאוד להפגת מתחים, התרוממות הרוח וכהזדמנות להתחברות רוחנית.

לשחות במים פתוחים ב-7 חודשי הקיץ והסתיו שבהם הטמפ’ של המים נעה בין 25-31 מעלות, מתאימה גם למרחקים ארוכים ולא רק לטבילה קצרה ומרעננת. המים החמימים מאפשרים להתמקד בחווית השחייה ולא בשימור טמפ’ הדם והגוף, עובדה המאפשרת גם לרגישים לקור לשהות במים למשך שעה עד שלוש שעות ברציפות ללא כל קושי ומאמץ.

הזמנה לשחייה קבוצתית שבועית בכנרת

אנשים בכל הגילאים מצטרפים לשחייה של מספר דקות עד שעה ושעתיים רצופות במים הפתוחים של הכנרת. במסגרת ההשתתפות בית הבריאות ואלירן מספקים מצוף אישי לכולם לצורך העלאת תחושת הביטחון ובכדי לאפשר עצירה בכל עת שרוצים, אם לצורך השענות ומנוחה או “ישיבה” על המצוף למטרת התבוננות בנוף ובמים “המתעוררים” ונצבעים בצבעי השמיים. מוזמנים להצטרף ולעקוב כאן אחר הפרסומים על המפגשים הקרובים לשחייה משותפת או טיולים משותפים בגולן.

משתתפים חדשים משתפים בכל שבוע מחדש על התחושות שלהם: “תמיד נהניתי לשחות בבריכה, אך במים הפתוחים של הכנרת גיליתי אהבה חדשה. תחושת השלווה והיופי הם כמו טיפול עומק לגוף ולנשמה”.

קבוצות שחייה של בית הבריאות בכנרת

למתחילים ומתקדמים - לשחות במים פתוחים

ההצטרפות לשחייה המשותפת אפשרית לכל אדם עם מיומנות שחייה ברמה בסיסית עד שחיינים מתקדמים. תהיה זו טעות מצערת להסיק שרק שחיינים מתקדמים יכולים ליהנות משחייה למרחקים ארוכים במים פתוחים. בין אם אתם שחיינים מתחילים המחפשים טבילה ושחייה למרחק קצר ובין אם אתם שחיינים ותיקים המחפשים הרפתקאה ושחייה למעמקים, שחייה משותפת עמנו בכנרת מתאימה לכולם.

לשחיינים מתחילים ניתנת הזדמנות שבועית קבועה לשפר את כושרם הגופני ואת רמת המיומנויות והביטחון האישיים. לשחיינים מתקדמים הרגילים בדרך כלל לשחות כדרך קבע בבריכה עמוסת כלור, ניתנת האפשרות לשחות למשך זמן ומרחקים ארוכים יותר, ללא זיהומים ורעלים הנספגים דרך העור ומערכת הנשימה ובאווירה של שמיים ונופים פתוחים.

הציוד שהכרחי להשתתפות כולל בגדי רחצה, משקפי שחייה אשר אינם הכרחיים ונתונים לבחירה, מצוף שחייה שאנו מספקים למשתתפים בפעם הראשונה וממליצים לרכוש אחד לשימוש אישי וקבוע בכל זמן שתרצו ובכך מסתכמת הרשימה.

שוחים במים הפתוחים למרחקים קצרים וארוכים

בטיחות, ליווי ומצוף שחייה

מאות אנשים צעירים ומבוגרים, ברמות כושר גופני ירודות וגבוהות, לקחו חלק והשתתפו בשחייה המשותפת שבכנרת. כולם כאחד הגיעו בחזרה לחוף הבית ובכל המקרים במצב רוח מרומם ולקראת יום חדש ושופע באנרגיות חיוביות שהתקבלו בזכות השחייה והשהות הממושכת במים השקטים והשלווים.

הכלל הראשון בשחייה במים פתוחים היא לא להכנס למים לבד ובמקרה שלנו אנו לרוב שוחים בקבוצות של 10-30 משתתפים. אנו דואגים לחשב את המרחק והזמנים ולהתעדכן בתחזית הרוח על-מנת להבטיח את השחייה השלווה והבטוחה ביותר. לעתים קרובות מצטרפים חותרי סאפ המאפשרים גם לתמוך באלו שצריכים “טרמפ” או תמיכה כלשהי בכל שלב של השחייה.

מצוף הבטיחות המכונה גם מצוף שחייה שאנו דואגים לספק עבור כלל המשתתפים מאפשר להשיג 100% של ביטחון ושקט נפשי גם לאלו שחוששים ממים עמוקים. המצוף מאפשר השענות או “ישיבה” של ממש בכל נקודת זמן, גם אם מסיבה כלשהי מגיעים למצב של אפיסת כוחות או משבר בלתי צפוי. בזמן שהמים חמימים והמצוף מאפשר הפסקת כל מאמץ והתנשפות, ניתן לנוח ולהרגע ולהמתין באותה נקודה במים עד אשר נגיע אליכם ונעזור לכם לחזור בחזרה לחוף שממנו יצאנו. היתרון הנוסף של מצופים אלו הוא בכך שהם בצבעים הנראים למרחקים, כך שבכל נקודה שבה תעצרו לנוח, יהיה קל לאתר ולמצוא אתכם. מצופי השחייה שאנו מספקים ברמת האיכות הגבוהה ביותר ומשמשים שחיינים מקצועיים השוחים למרחקים ארוכים, כך שהם אינם אמורים להפריע בזמן השחייה או לעכב/להוסיף למאמץ.

מצוף שחייה ובטיחות

מים מתוקים לעומת בריכה עם כלור

מים מתוקים ופתוחים לרוב מדוללים ונחשבים לנקיים במיוחד מחיידקים, כלור, רעלים סביבתיים כאלו ואחרים. הנקיון של מים פתוחים מאפשר לשהות ולשחות בהם גם ללא משקפת שחייה או כל ציוד “הגנה” המפריד בין הגוף למים. מים נפלאים אלו מאפשרים לנו להזכר בטבעם האמיתי, הנקי והזורם של מים אשר הופכים לפחות ופחות זמינים ונגישים עם הזמן. עבורנו זאת הזדמנות להתחבר בחזרה לחלקים קדמוניים שבכל גוף ונפש אנושיים ולחוות את “הרחם” המכיל והתומך של המים בתהליכי שחרור ופירות משקעים נפשיים ובכך גם לעודד התעוררות והתעלות רוחנית.

השחייה במים הפתוחים, ללא קירות, תקרה וכלור, מחברת את האדם באופן טבעי לכיווני הרוח, כיוון הגלים וזרימת המים, הטמפ’, מזג האוויר, העננים והשמיים, כל שחייה היא באווירה מעט שונה והרפתקאה בפני עצמה. אתגר מרכזי לשחיינים במים פתוחים נעוץ ביכולת הניווט. לצורך כך אנו שוחים בקבוצות עם מצופים שניתנים לזיהוי ממרחקים ועם מדריך מנוסה המוביל את הקבוצה מכיוון החוף פנימה ובחזרה ישירה אל החוף.

מים בבריכות ציבוריות הכוללים כלור לקטילת חיידקים גורמים לנזק מתמשך ומצטבר למערכת הנשימה, הריאות, העיניים והעור בכל הגוף. כלור מסיר את השמנים הטבעיים המגינים על השיער והעור, מה שמעודד את הסיכון ליובש, גירוד וחשיפה לזיהומי עור. באופן דומה הכלור מייבש את העיניים, מה שעשוי לגרום לתחושת צריבה, אדמומיות, ראייה מטושטשת וגירוי מתמשך ומזיק לעיניים. הנזק החמור ביותר של הכלור הוא בגירוי מערכת הנשימה. חשיפה מתמשכת לכלור מעלה את הסיכון למחלות בדרכי הנשימה ואסתמה. בנוסף לכל אלו, מחקרים מראים שחשיפה מתמשכת לכלור מעלה את הסיכון לסרטן שלפוחית השתן וסיכון מוגבר לאלרגיות אצל ילדים.

מסיבה זו אנו לא ממליצים על שחייה בבריכה עם כלור, אלא אם אין ברירה אחרת. ב-7 חודשי הקיץ יש ברירה אחרת לשחייה חד-שבועית או יותר מכך במים פתוחים, נקיים ובעלי יתרונות רבים נוספים מלבד ההתחזקות הגופנית והנפשית.

אנשים רבים בתהליכי ריפוי או כחלק מסגנון חייהם שוחים בבריכות “מזוהמות” בכלור, אשר גורם לנטל קבוע ומתמשך על מערכת החיסון והנשימה ומחליש את יכולת ההתמודדות של שתיהן למטרת התמודדות והתחדשות ברמה התאית והגופנית הכללית. עומס זה משמעו פגיעה בקצב תהליכי ההתחדשות, הגבלת יכולת הריפוי והתיקון וההתמודדות עם דלקות וזיהומים שונים. השחייה לכשעצמה בבריכה עם כלור או לא, היא תנועה של חסד ורצויה מאוד. במקרים מסוימים ויוצאי דופן התועלת של השחייה בבריכה עם כלור תהיה גבוהה יותר מאשר הנזקים המצטברים של החשיפה לכלור.

אין דרך לתאר את תחושת “החופש” הנלווית לשחייה במים פתוחים מאשר בבריכה ציבורית. ההזדמנות להתחבר לאינסופיות של השמיים, האופק המתגלה מצפון עד להרי החרמון, מדרום עד לצמח, ממזרח פרוסים הרי הגולן מחמת גדר עד החרמון וממערב הרי הגליל, המירון, פוריה ואלומות.

מים צלולים ומתוקים - הכנרת בבוקר סתווי

יתרונות בריאותיים גופניים לשחייה במים פתוחים

שחייה קבועה בקצב ולמרחק מותאמים לרמת הכושר האישית, מאפשרת השגת יתרונות בריאותיים מגוונים.

בריאות מערכת הלב וכלי הדם: המאמץ הנלווה לשחייה דורש מאמץ קל עד גבוה של הלב וכלי-הדם, המשפר את גמישותם, מדלל את הדם ממשקעים שומניים ובלתי רצויים ומחזק את שריר הלב. שחייה קבועה כחלק מסגנון החיים מאפשרת למנוע מחלות כלי-דם ולב ולחזק את סיבולת לב הריאה והשרירים באופן מיטבי.

חיזוק השרירים: שחייה מתמשכת מפעילה את כל קבוצות השרירים שבגוף, מהרגליים ועד פלג הגוף העליון. ההתנגדות העדינה של המים מאפשרת תנועה מחזורית ומתמשכת, מה שהופך את השחייה לאימון מתמשך, כיפי ומחזק את מסת השריר.

גמישות: שחייה בסגנונות שונים מאפשרת להגדל את טווח התנועה ולשפר את רמת הגמישות הכללית.

התנגדות נמוכה על המפרקים: בשונה מריצה והליכה, השחייה מעמיסה באופן קל על המפרקים ובכך מתאימה לאנשים עם בעיות ומחלות פרקים או עבור התאוששות מפציעות ושמירה על רמת הכושר הגופני.

עמידות לקור: לאלו שמתרגלים לשחות בחודשי הקיץ שבהם המים בממוצע בטמפ’ של 25-31 מעלות, ניתנת גם האפשרות להאריך את העונה גם לחודשי החורף והאביב, בהם הטמפ’ של המים צונחת עד 15 מעלות. בזכות שחייה קבועה ומתמשכת בחודשי החורף הגוף מפתח עמידות לקור, המחזקת באופן טבעי את העמידות למחלות חורף שכיחות. לקריאה נוספת – האם קור גורם למחלות?

שוחים בכנרת ומתחזקים גופנית

השפעה חיובית נפשית לשחייה במים פתוחים

שחייה במים הפתוחים של הכנרת בכל שעה של היום ובמיוחד בשעת הזריחה, היא כזו המאפשרת לספוג את השלווה המירבית. בשעות הצהריים המוקדמות ולרוב בשעות הצהריים המאוחרות רוח קלה עד חזקה מאוד מתחילה לנשוב ויחד איתה הגלים והסחף המסוכנים לשחיינים שאינם מנוסים. בשעות הערב והלילה החשיכה הופכת את השחייה במים לפחות בטוחה או מומלצת מסיבות רבות. שעת הזריחה במשך 95% מהפעמים בחודשי הקיץ היא הזמן הבטוח ביותר לשחייה במים העמוקים של הכנרת. בשעות אלו לרוב המים כמו “פלטה”, הכנרת שלווה לחלוטין, האווירה שקטה, ללא כל רעש או תחושת לחץ.

השלווה המיוחדת של שעות אלו והמים השקטים מאפשרים הירגעות משמעותית וזמן של התחדשות הכוחות הנפשיים. שחייה אינה רק מחזקת את הגוף, אלא מטבעה, מעצם התנועה החוזרת על עצמה, מאפשרת כניסה לגלי מוח מדיטטיבים, המרגיעים במיוחד. המסע האישי לשחייה מתמשכת במים פתוחים אינו תחרות, אלא מסע בקצב האישי שלך, להתחזקות והתחברות לקסם האינסופי שבתנועה הטבעית שלך ושל המים.

הכנרת היא נס והזדמנות לתושבי הסביבה ליהנות מאגם של מים צלולים ומתוקים ושחייה למרחקים ארוכים והתחברות עוצמתית לטבע ואלוהים.

זורחים ומאושרים במים הפתוחים

לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , ,

קטגוריות : השראה הדדית טיולים בגולן