מפל | נחל | קצרין | העתיקה | מסלול נסתר למיטיבי לכת או טיול משפחות קצר

| , | 16/04/2023



מפל קצרין

המפל נמצא בלב קצרין, במרחק הליכה ונסיעה קצרה בתוך הישוב. תושבים רבים נהנים לחוש את הטבע הפראי והזרימה המרגשת לאחר רדת הגשמים.

נחל קצרין

נחל קצרין ארוך ובלתי מוכר למרבית מיטיבי הלכת בישראל. נקודת ציון מרכזית המוכרת בו היא המפל אשר זורם בלב קצרין בסמוך למכינה הקדם צבאית והכניסה הדרומית. בהמשך אשתף אתכם בחלקיו הנסתרים והפחות מוכרים אשר כוללים נקודות ציון מרהיבות של טבע בתולי, ייחודי ומשולב עם נחלים ומפלים מאינספור כיוונים.

הנקודה הצפונית ביותר של נחל קצרין מתחילה בנביעת המקור של ואדי ערע’רה אשר נמצאת בסמוך לכפר/חירבת/שמורת בריכת סינדיאנה שנמצאת בסמוך לציר הנפט. הואדי זורם בחורף בלבד עד אשר מתחבר מצפון מערב ק”מ צפונה לאזור התעשייה קצרין ומצפון מזרח ערוץ נוסף הזורם רק בחורף מתחבר בנקודה זו ומקורו באזור הר שיפון וחוצה את חירבת דביה הנמצאת ק”מ צפון מזרחית לנקודת החיבור עם ואדי ערע’רה. בהתחברות שני הערוצים נוצר נחל קצרין כק”מ צפונית לאזור התעשייה, משם זורם עם מספר מפלונים קטנים ובריכות שבחלקן עמוקות וחוצה את יער קצרין וקצרין העתיקה, חוצה את הכביש הנכנס לקצרין מדרום ובמרחק מאות מטרים משם נשפך מפל קצרין במהלך שיאו של החורף ובתחילתו של האביב. ייחודיותה של נקודה זו היא בקרבתה הרבה לחנייה במרחק 200 מ’ מהמפל עצמו, עם אפשרות נוחה לירידה עד לבריכה שתחתיו לרחצה והתבוננות בעוצמתו של הטבע.

מסלול נחל קצרין הפראי

נחל קצרין מנקודה זו ואילך ממשיך במסלול משתנה של מפל ובריכה נוספת במרחק מאות מטרים מהמפל הראשון ולאחריו חוצה את טיילת חצבים ומשם הופך למישורי יחסית ללא מפלים ובריכות. עין שקיף, נביעה שמקורותיה בחירבת שקיף מזינה את נחל קצרין וכעבור 2-3 ק”מ מתמזגים נחל קצרין וואדי דיפלה שמקורותיו בחלקה הדרום מערבי של קצרין. בנקודת חיבור זו נחל קצרין חולף בסמוך לעין עסליה, אשר ממוקם בליבת כפר/חירבה עתיקה. עין עסליה מזינה את נחל קצרין וממש בחלק זה נחל קצרין הופך שוב לפראי ועשיר במפלים ובריכות מים עמוקות. במשך 3 הק”מ הבאים נחל קצרין משקף את יופיו המיוחד של הגולן בערוץ קניוני עמוק, צמחייה עשירה ואף עדר פרות סורי עתיק ללא בעלים הרועה בחופשיות באזור זה ממש.

נחל קצרין מסיים את מסלולו בהתמזגותו לנחל משושים בנקודה יוצאת דופן מבחינת תצורות הנוף הגאוגרפיות והטבע שמסביב. בסמוך לנקודת ההתמזגות שוצף מפל ובריכה עמוקה ובמרחק ק”מ בלבד נמצאת בריכת המשושים המפורסמת והגדולה. כעבור 2 ק”מ נוספים נחל קצרין ונחל המשושים מתמזגים עם נחל זוויתן ולא הרחק משם נשפכים בלגונות היישר לכנרת.

פארק קצרין העתיקה ובית הכנסת העתיק בקצרין

שם היישוב קצרין מקורו בכפר (קיסרין) ששרידיו נשתמרו בפארק קצרין העתיקה הפתוח למבקרים במשך כל השנה. ממצאים של עתיקות נמצאו מתקופת התלמוד ובזכות האקלים הנוח (300 מ’ מעל פני הים), האדמות הנוחות לעיבוד ושפע מקורות המים הזמינים, היה זה לכפר מאוכלס, פעיל ומשגשג.

במתחמי הפארק מגוון של אפשרויות לחוות את ההיסטוריה של האזור והכפר הקדום, בתים שבנויים באבן, בית הכנסת העתיק, בית הבד, בוסתנים, מוזיאון, מתחם הגת, החוויה התלמודית, אנשים לבושים בתלבושות צבעוניות ומתהלכים בסמטאות הכפר כמו בזמנים של קצרין העתיקה לפני 1,600 שנים. פארק קצרין מתאים לכל המשפחה.

העיר קצרין החדשה הוקמה בשנת 1977 לאחר החלטת ממשלה של גולדה מאיר בשנת 1973. מאז ועד היום קצרין פועלת כמועצה מקומית עצמאית ונפרדת ממועצה אזורית גולן המאגדת את כל שאר הישובים מלבד קצרין ברמת הגולן. בדצמבר 2021 התקבלה החלטת ממשלה על התכנית “לעידוד צמיחה דמוגרפית בישובי מועצה אזורית גולן וקצרין” המיועדת להקמת אלפי דירות חדשות.

פריחה בנחל קצרין

לא ניתן להגזים בתיאור עושרה ויופיה של הפריחה באזור זה של נחל ומפלי קצרין.

פריחה אביבית שופעת ועשירה בנחל קצרין

מפל קצרין – חורף 2023

מפל קצרין בעת סופת ברברה 06/02/23

מפל קצרין בשמורה המרוחקת

נחל קצרין בחלקיו הפראיים והמרוחקים מקצרין

תצפית נוף מבליטת נחל קצרין והמשושים. ממזרח (שמאל) נחל קצרין וממערב (ימין) נחל המשושים
בריכה ומפל בירידה זהירה מבליטת נחל קצרין והמשושים
צמחייה עשירה ועתיקה בנחל קצרין
צמחייה עשירה ועתיקה בנחל קצרין
נחל קצרין בשיא תפארתו, בחלקיו הפראיים, זרימה קיצית
נחל קצרין בשיא תפארתו, בחלקיו הפראיים, זרימה קיצית
מפל ובריכה משולבים העדר הסורי החופשי בנחל קצרין
בריכה ומפל בנחל קצרין, מוצלים ושופעים בצמחייה פראית
בריכה ומפל בנחל קצרין, מסלול טיול בלתי מוכר ומיוחד
מפל נוסף בנחל קצרין ובריכה
מפל נוסף בנחל קצרין ובריכה
בליטת נחל קצרין והמשושים, נקודת תצפית ונוף מרהיבה במיוחד

מפת מסלול טיול מפל קצרין

המפל בסמוך לכיכר במרכז התמונה מכיוון דרום

מפות מסלול טיול נחל קצרין עד נחל המשושים

לעדכונים והצטרפות לטיולים הירשמו כאן:

המסע לארץ הגולן והתאנה - שימור זני מורשת של תאנים עתיקות

נגן וידאו
נגן וידאו

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , , , , ,

קטגוריות : השראה הדדית טיולים בגולן