כישור | כישורית | אביב שני בבוסתן גן-עדן

| | 20/02/2017

מה יותר הגיוני באביב מאשר לנטוע עץ וביום שמשי חמים?


בוסתן גן-עדן בכפר כישורית – אביב שני – מתרגשים מהעצים שניטעו רק לפני כשנה והשקדיות שנזרעו רק לפני כשנה וכבר פורחות כאילו הן כבר כאן שנים אינספור.

נוטעים בביתם החדש את עשרות הזנים האבודים ומכל קצוות הארץ. הבוקר חגגנו שלושה ימי הולדת לחברי הצוות ועשרות ימי הולדת לעצים שזה עתה נולדו.


רוב המתנות יקרות הערך ביותר בחיינו אלו הדברים הבסיסיים שמהם אנו מתקיימים ומעולם לא חשבנו מהיכן הם הגיעו ומי הוא זה או אלו שטרחו בכדי שבעוד עשרות ומאות של שנים כולנו בהווה נהנה מאותם הדברים, הטכנולוגיה והטעמים?


מי שמעולם לא נטע עץ, הוא זה שמעולם לא ידע את הטעם של פרי גן-עדן, זה שמעולם לא עשה מבלי לצפות לקבל בחזרה, הוא זה שמעולם לא ידע את ההתרגשות שבנתינה, זה שמעולם לא נרדם והתעורר עם המחשבה: “מה אוכל לעשות מחר\היום בשביל עולם שמח ואנשים שמחים יותר”, הוא זה שמעולם לא נולד, אלא עדיין מונשם ע”י אוויר מלאכותי וכמעט פוקע מחוסר סבלנות עד שיגיע תורו להתעורר ולהתאוורר.


עץ כמותו העולם מצריך שיטפחו אותו, שיטעו אותו בכוונה ויאפשרו לו להתבטא במרחב, ללא תחרות בלתי נסבלת וצפיפות מחניקה שבגינה כולם נעשים חולים וקורסים עוד לפני הגעתם לשיאם.


עץ שניטע ע”י אדם בכוונה ובמחשבה תחילה הינו העץ הנדיב שיבטא בכל תקופת חייו את אשר הוא ובחלוקת השפע הנרחב ביותר בעבור מבקריו.


זה הזמן לנטוע באדמה או בלב את העתיד שכולנו מייחלים לו, גם אם איננו מרחיקי לכת ובכל הנוגע לעתיד העולם, מעשה בודד שנעשה מתוך כוונה אחת מרחיקת לכת, יש בו בכדי לשנות את הגורל של רבים ושמחים על ההזדמנות שמישהו אחר נטע מבלי לדעת – בדיוק עבורם.

לעדכונים והצטרפות לטיולים הירשמו כאן:

המסע לארץ הגולן והתאנה - שימור זני מורשת של תאנים עתיקות

נגן וידאו
נגן וידאו

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , , ,

קטגוריות : חקלאות מקיימת