הליקובקטור פילורי | איך נדבקים | תסמינים | אבחון | טיפול | טבעי | מה אסור לאכול

| , | 30/07/2017



הליקובטור - טיפול טבעי

הליקובקטר הוא סוג של חיידק הכולל כמה מינים, כאשר הליקובקטר פילורי הוא הנפוץ ביותר. החיידק הוא בצורת ספירלה המאפשרת לו לנוע ולנווט בשכבת הריר שמצפה את הקיבה. הסביבה החומצית של הקיבה מאפשרת לו לשרוד ולהתיישב בה במשך שנים, אם אינו מטופל. אמנם הליקובקטור לא נחשב כחיידק קטלני כי ניתן לחיות איתו שנים רבות אך בהחלט מהווה גורם משמעותי בהפחתת איכות החיים למי שסובל ממנו. לנו בבית הבריאות יש את האופציה לתת לכם את הכלים והתנאים האידיאליים לריפוי חיידק זה מתוך ניסיון עשיר של שנים ועשרות סיפורי ריפוי והבראה. לאורך המאמר נסקור את החיידק הנפוץ, השפעות, תסמינים, גורמים ועוד ועוד.

הליקובקטור פילורי

ההערכה היא שכמחצית מאוכלוסיית העולם נושאת הליקובקטר פילורי בקיבה, אם כי אנשים רבים עשויים שלא לחוות תסמינים או תופעות לוואי. עבור אנשים מסוימים, זיהום שנגרם מהליקובקטר פילורי יכול להוביל להפרעות שונות במערכת העיכול הכוללות:
גסטריטיס: דלקת של רירית הקיבה.
כיב פפטי: פצעים המתפתחים בדופן הפנימית של הקיבה או בחלק העליון של המעי הדק (תריסריון).
סרטן קיבה: זיהום ארוך טווח עם הליקובקטר פילורי יכול להגביר את הסיכון לפתח סוגים מסוימים של סרטן הקיבה.

איך נדבקים בהליקובקטור פילורי?

העברה מאדם לאדם: הליקובקטר פילורי מועבר לרוב מאדם אחד לאחר, במיוחד באזורים עם תברואה ירודה ותנאי חיים צפופים. החיידק יכול להתפשט באמצעות מגע עם רוק, הקאות או צואה של אדם נגוע.

מזון ומים: אפשר להידבק בהליקובקטר פילורי על ידי צריכת מזון או מים המזוהמים בחיידק. זה יכול לקרות באזורים שבהם התברואה אינה מספקת, בהם הליקובקטר פילורי נמצא במקורות מים או על משטחי מזון.

נהלי היגיינה לקויים: אי רחיצת ידיים לאחר השימוש בשירותים או לפני אכילה עלולה לתרום להתפשטות זיהום הליקובקטר פילורי.

תנאי מחיה: אנשים המתגוררים בצפיפות, כמו משפחות או קבוצות במוסדות, עלולים להיות בעלי סיכון גבוה יותר להידבקות.

חלב לא מפוסטר: ישנן עדויות המצביעות על כך שצריכת חלב או מוצרי חלב לא מפוסטרים עשויה להיות קשורה לזיהום בהליקובקטר פילורי.

תסמינים הליקובקטור

דלקת של רירית הקיבה: גורמת לכאבי בטן או אי נוחות (בדרך כלל בבטן העליונה), תחושת נפיחות לאחר אכילה, בחילות ולעיתים הקאות, אובדן תיאבון, גיהוק והפרעות עיכול קלות.
כיב פפטי: גורם לכאב בטן שמתואר כבוער, חד או מכרסם שבא והולך ונוטה להחמיר או להיחלש עם האכילה, בחילות, הקאות (שעשויות להכיל דם אם הכיב מדמם), צואה שחורה המעידה על דימום במערכת העיכול.

אבחון הליקובקטר פילורי

בחירת שיטת האבחון עשויה להיות מושפעת מגורמים כמו גיל המטופל, תסמינים והיסטוריית טיפולים קודמים.

בדיקת צואה: מאתרת אנטיגנים של הליקובקטר פילורי בדגימת צואה. זוהי בדיקה פשוטה יחסית לביצוע אך עלולה להיות פחות מדויקת משיטות אחרות בשבוע הראשון לאחר ההדבקה או לאחר הטיפול.

בדיקת נשימה אוריאה: בבדיקה זו החולה שותה תמיסת אוריאה שבה פחמן מסומן, ולאחר מכן נושף לתוך שקית. אם הליקובקטר פילורי קיים בקיבה, הוא מפרק את האוריאה, ומשחרר את הפחמן אשר ניתן לזהותו באוויר הנשוף.

אנדוסקופיה עם ביופסיה: זהו הליך שבו צינור דק וגמיש עם מצלמה בקצהו (אנדוסקופ) מוחדר דרך הפה ולתוך הקיבה והתריסריון. במהלך האנדוסקופיה נלקחות דגימות רקמה קטנות (ביופסיות) מדופן הקיבה, ונבדקות לאחר מכן תחת מיקרוסקופ עבור נוכחות הליקובקטר פילורי.

טיפול בהליקובקטר

הטיפול הרפואי מורכב בדרך כלל משילוב של אנטיביוטיקה ותרופות להפחתת חומצה. בחירת התרופות הספציפיות ומשך הטיפול תלויים בגורמים כמו ההיסטוריה הרפואית של המטופל, שכיחות העמידות לאנטיביוטיקה באזור וחומרת הזיהום. 

התרופות כוללות:
מעכבי משאבות פרוטונים: תרופות המסייעות בהפחתת ייצור חומצת הקיבה, המאפשרת לאנטיביוטיקה לפעול בצורה יעילה יותר ולקדם ריפוי של האזורים הפגועים. 

אנטיביוטיקה: בדרך כלל משתמשים בשניים או שלושה סוגי אנטיביוטיקה בשילוב כדי למקד ולהעלים את החיידק.

טיפול טבעי בהליקובקטר

פרוביוטיקה: חיידקים חיים שתורמים לשיפור בריאות המעיים ולתמיכה בהגנות הטבעיות של הגוף מפני חיידקים מזיקים כמו הליקובקטר פילורי. צריכת מזונות עשירים בפרוביוטיקה, כמו יוגורט, קפיר, כרוב כבוש או כדורי פרוביוטיקה מגבירים את נוכחותם של חיידקים אלה במעיים. מחקרים הראו שזנים פרוביוטיים מסוימים, עשויים לסייע בעיכוב התפתחות הזיהום מהליקובקטר פילורי ולשפר את תסמיני מערכת העיכול.
תזונה: מאוזנת הכוללת פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ומוצרי חלב דלי שומן, תורמת להפחתת התסמינים.

אלת המסטיק: השרף מעץ זה הוא בעל תכונות אנטיבקטריאליות ויכול לעזור לעכב את צמיחתו של הליקובקטור פילורי בקיבה.

חמוציות: נחקרו ונמצאו כמעכבות צמיחת הליקובקטר פילורי ומפחיתות את שיעורי ההדבקה.

נבטי ברוקולי: מכילים תרכובת בשם sulforaphane, אשר הוכיחה פעילות אנטיבקטריאלית נגד הליקובקטר פילורי.

דבש: ובמיוחד דבש מנוקה, נחקר על השפעותיו האנטיבקטריאליות הפוטנציאליות נגד הליקובקטר פילורי.

תה ירוק: בעל תכונות נוגדות חמצון ועשוי לעזור לעכב צמיחת הליקובקטר פילורי.

כורכום: כורכומין, התרכובת הפעילה בכורכום, נמצאה כבעלת תכונות אנטי-מיקרוביאליות שמעכבות התפתחות הזיהום מהליקובקטר פילורי.

שום: מכיל תרכובות אנטיבקטריאלית, נחקר ונמצא כיעיל להפחתת התסמינים בזיהום מהליקובקטר פילורי.

מה אסור לאכול כשיש הליקובקטר?

כאשר מתמודדים עם זיהום הליקובקטר פילורי צריך להימנע ממזונות ומשקאות מסוימים שעלולים להחמיר את התסמינים או לגרות את רירית הקיבה. 

מזון חריף וחומצי: כמו רטבים חריפים, פירות הדר, עגבניות וחומץ יכולים להגביר את ייצור חומצת הקיבה ולהחמיר תסמינים כמו צרבת וכאבי בטן.

מזון מטוגן ושומני: יכול להאט את העיכול ולהוביל לאי נוחות מוגברת, במיוחד אצל אנשים עם דלקת קיבה.

קפאין: קפה, תה ומשקאות המכילים קפאין יכולים לעורר ייצור חומצות קיבה ועלולים לגרות את רירית הקיבה.

אלכוהול: אלכוהול יכול לגרות את רירית הקיבה ולהגביר את הסיכון לפתח כיב פפטי או להחמיר כיב קיים.

משקאות מוגזים: עלולים לגרום לנפיחות ולהחמיר את התסמינים של הליקובקטר פילורי.

בשרים מעובדים ומתובלים: כמו נקניקיות ובשרים חריפים יכולים להיות מאתגרים לעיכול ולגרום לאי נוחות.

מזונות עתירי סוכר: צריכה מופרזת של מזון ומשקאות ממותקים עלולה לתרום לדלקת ולהשפיע לרעה על בריאות המעיים.

מוצרי חלב עתירי שומן: יכולים לעורר ייצור חומצות קיבה ולהוביל לאי נוחות.

בצל ושום: עלולים להיות קשים לעיכול עבור אנשים מסוימים ולגרום לצרבת או בעיות עיכול.

חשוב לציין שהסבילות האישית למזונות ספציפיים יכולה להשתנות. תשומת לב לאופן שבו מזונות שונים משפיעים על התסמינים יכולים לעזור לזהות טריגרים ולשנות את התזונה בהתאם.

בית הבריאות לטיפול בהליקובקטור פילורי

במאמר סקרנו על כלל היבטיו של החיידק, אפשר לראות שהרבה מאוד פעמים, התזונה היא זו שתוביל להתדרדרות ההשפעה של ההליקובקטור על התסמינים ולא להיפך. כמו כן, בבית הבריאות אנו דואגים לתפריט מאוזן ויציב המאפשר לגוף לנוח ולחיידק להתנקות מהגוף ללא כל מגבלה. בית הבריאות מתמחה בתהליכי ריפוי מעמיקים הכוללים בניית תפריט ותזונה מותאמת אישית, עידוד, תמיכה והתאמה של פעילות גופנית מחזקת על בסיס יומיומי קבוע, יצירת סדר יום מלא הכולל תמיכה רגשית וטיפולים רגשיים מעמיקים, כמו גם סדר והמלצות מבוססות ניסיון החשובות ביותר בכל הקשור לתוספי תזונה ותרופות. במקרים רבים ראינו ניסים ונפלאות, מקרים יוצאי דופן של התחזקות ושיפור ניכרים באיכות החיים, כך שאנו ממליצים מעומק הלב לא להחמיץ הזדמנות יקרת ערך כמו זו שאנו מציעים.

תזונה בבית הבריאות לטיפול בהליקובקטור פילורי

רכיבים תזונתיים אנטי דלקתיים: בבית הבריאות תקבלו תזונה אורגנית, טבעית וטבעונית עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים. מזונות צמחיים אלו הם בדרך כלל צפופים בחומרים מזינים, ומספקים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים.

בריאות המעי והמיקרוביום: אוסף המיקרואורגניזמים השוכנים במערכת העיכול, ממלא תפקיד מכריע בתפקוד מערכת העיכול. תזונה עשירה בסיבים ממקורות צמחיים גורמת למיקרוביום מעיים מגוון ובריא.

ירידה במשקל ובריאות לב וכלי דם: רכיבים איכותיים ומזינים תומכים בתהליך ירידה במשקל, בריאות הלב וכלי הדם. תזונה מבוססת צמחים נוטה להיות נמוכה יותר בשומנים רוויים וכולסטרול וגבוהה יותר בסיבים בהשוואה לתזונה מבוססת בעלי חיים.

יתרונות האקלים, היער והחורש בבית הבריאות לטיפול בהליקובקטור פילורי

הפעילות והשהות בבית הבריאות מתקיימת בחורש ירוק עשיר וצפוף ובעל יתרונות מרובים לאיכות האוויר והאווירה הכללית. הפריחה והלבלוב העונתיים והמרעננים מוסיפים לתחושת החיבור והקרבה לטבע. בבית הבריאות עושים שימוש בטבע המרהיב ויוצאים לטיולים ממושכים על-בסיס קבוע ויומימי כדי לחוות וליהנות ממנו באופן מיטבי.

יתרונות הטיפול הרגשי והליווי האישי בבית הבריאות לטיפול בהליקובקטור פילורי

חיים עם החיידק הליקובקטור פילורי יכולים להוריד משמעותית את איכות החיים. בבית הבריאות אנו מציעים מסגרת תומכת ומחזקת נפשית וגופנית לניהול המחלה והשגת התוצאות הטובות ביותר שאפשריות לכל אדם ומצבו האישי. התמיכה ניתנת מכל הלב וברמת מקצועיות גבוהה, באופן הטבעי ביותר, אישית וסבלנית.

לקריאה נוספת

לפרטים על טיפול טבעי במחלות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: ,

קטגוריות : מחלות - טיפול טבעי רפואת העתיד