אולקוס | כיב קיבה | תסמינים | התקף | טיפול | טבעי

| , | 03/08/2017



אולקוס| אבחון וטיפול בית הבריאות

אולקוס

 

זהו מצב רפואי המאופיין בכיב, פצע פתוח מקומי או נגע על פני איבר או רקמה בתוך הגוף. כיבים יכולים להופיע בחלקים שונים של הגוף, בפה, ברגליים, בקרנית העין, באיברי המין, אך הכיבים הנפוצים ביותר הם אלה המתפתחים במערכת העיכול, ובמיוחד בקיבה והחלק העליון של המעי הדק (תריסריון).

כיב קיבה

נקרא גם כיב פפטי. זהו כיב המתפתח על דופן הקיבה או בחלק העליון של המעי הדק הנקרא תריסריון, וזה קורה כאשר חומצת הקיבה ומיצי העיכול פוגעים ברירית המגנה על מערכת העיכול.

כיב קיבה גורמים

זיהום הליקובקטר פילורי: זהו חיידק נפוץ שיכול להתיישב ברירית הקיבה ולגרום לדלקת. הוא מחליש את שכבת הריר המגנה על הקיבה, והופך אותה לרגישה יותר לפגיעה יותר על ידי חומצת הקיבה. רוב כיבי הקיבה קשורים לזיהום הליקובקטר פילורי.

תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות: כמו אספירין, איבופרופן ונפרוקסן, נמצאות בשימוש נרחב להקלה על כאב ודלקת, אבל עלולות גם לגרות את רירית הקיבה ולעכב את הייצור של פרוסטגלנדינים, שהם הורמונים המסייעים בהגנה על הקיבה מפני נזקי חומצה. שימוש קבוע וממושך בתרופות אלה יכול להגביר את הסיכון לפתח כיבי קיבה.

ייצור מוגזם של חומצת קיבה: מחלות מסוימות, כמו תסמונת זולינגר-אליסון, עלולות לגרום לייצור יתר של חומצת קיבה ולשחיקת רירית הקיבה, וכתוצאה מכך לכיבים.

עישון: מעלה את הסיכון לפתח כיבי קיבה ויכול גם לעכב את הריפוי של כיבים קיימים.

צריכת אלכוהול מופרזת: עלולה לגרות ולפגוע ברירית הקיבה, ולהיווצרות כיבים.

מתח: עלול להחמיר כיבים קיימים ולעכב את תהליך הריפוי.

היסטוריה משפחתית: של כיבי קיבה מעלה את הסיכון לפתח אותם.

גיל ומין: כיבי קיבה שכיחים יותר אצל אנשים מבוגרים ונוטים להופיע בתדירות גבוהה יותר אצל גברים מאשר אצל נשים.

כיב קיבה תסמינים

התסמינים של כיבי קיבה יכולים להשתנות בהתאם לחומרת ולמיקום הכיב, וחלק מהאנשים עם כיבי קיבה עשויים שלא לחוות תסמינים כלשהם כלל, אך התסמינים הנפוצים כוללים:

כאבי בטן שורפים: זהו התסמין השכיח ביותר של כיב קיבה. הכאב מתואר לרוב כתחושת צריבה או כרסום ומופיע בדרך כלל בבטן העליונה, בין הטבור לעצם החזה. זה כאב שבא והולך, וחומרתו נעה בין קל לחמור.

בחילות והקאות: במיוחד לאחר אכילה או נטילת תרופות מסוימות.

תחושת מלאות או נפיחות: בצורה יוצאת דופן, גם לאחר אכילת כמויות קטנות של מזון.

אובדן תיאבון: עקב אי הנוחות והכאב, חלק מהאנשים עם כיבי קיבה עלולים לחוות תיאבון מופחת, וכתוצאה מכך לירידה לא מכוונת במשקל.

גיהוקים וגזים: מוגזמים, יכולים להיות סימנים של כיב קיבה.

צרבת: יכולה להופיע אצל אנשים עם כיבי קיבה.

צואה כהה או שחורה: כתוצאה מדימום פנימי של הכיב.

הקאות דם: במקרים חמורים ייתכנו הקאות דם המעידות על דימום משמעותי.

התקף אולקוס

זהו אינו מונח רפואי סטנדרטי, אך מתייחס להחמרה פתאומית של תסמיני כיב קיבה. כאב עז פתאומי, אי נוחות מוגברת או סיבוכים הקשורים לכיב. התקפים אלה יכולים להיגרם על ידי מתח, מזונות מסוימים או שימוש בתרופות. בנוסף, כיב חמור יכול להוביל לסיבוכים כמו דימום, ניקוב (כאשר הכיב פורץ דרך דופן הקיבה או המעי), או חסימה (כאשר הכיב חוסם את מעבר המזון).

ניתן להקל על הכאב המגיע עם התקף אולקוס בקיבה על ידי נטילת תרופות ללא מרשם:

משככי כאבים: כמו אצטמינופן, שהן בדרך כלל בטוחים יותר עבור אנשים עם כיבים מאשר תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות כמו איבופרופן או אספירין, שעלולות להחמיר את תסמיני הכיב ואת הכאב.

סותרי חומצה: יכולים לספק הקלה מהירה על ידי נטרול חומצת הקיבה. ניתן ליטול אותם לפי הצורך בהקלה בתסמינים ובכאב.

חשוב לציין שתרופות אלו מקלות על הכאב אך אינן מרפאות את הכיב.

כיב קיבה טיפול

מעכבי משאבת פרוטון (PPIs): תרופות אלו יעילות ביותר בהפחתת ייצור חומצת הקיבה. הן חוסמות את האנזים האחראי להפרשת חומצה ברירית הקיבה ועוזרות בריפוי הכיב ומניעת חזרה שלו. הן נלקחות בדרך כלל פעם ביום לפני ארוחת הבוקר או לפני הארוחה הגדולה ביותר. 

חוסמי קולטן היסטמין H2: פועלים על ידי הפחתת ייצור חומצת הקיבה. הם אינם חזקים כמו PPI אבל יכולים להיות יעילים במקרים מסוימים, במיוחד עבור כיבים פחות חמורים.

אנטיביוטיקה: אם כיב הקיבה נגרם כתוצאה מזיהום בחיידק הליקובקטר פילורי, הטיפול יכלול אנטיביוטיקה, ובדרך כלל בשילוב עם PPIs.

סוכנים ציטו-פרוטקטיביים: תרופות אלו יכולות לעזור להגן על רירית הקיבה ולקדם ריפוי. הן יוצרות שכבת הגנה מעל הכיב, ומפחיתות את החשיפה שלו לחומצת קיבה וחומרים מגרים אחרים.

אנדוסקופיה: במקרים מסוימים, הרופא ימליץ על מעקב בעזרת אנדוסקופיה לאחר תקופת טיפול, כדי להעריך את התקדמות הריפוי של הכיב.

כיב קיבה טיפול טבעי

פרוביוטיקה: אלה חיידקים מועילים שיכולים לעזור לשמור על איזון בריא של פלורת המעיים. מחקרים מסוימים מצביעים על כך שפרוביוטיקה עשויה לסייע בהפחתת תסמיני כיב וקידום ריפוי.

אלוורה: צמח בעל תכונות אנטי דלקתיות ומרפאות. שתיית מיץ אלוורה או נטילת תוספי אלוורה עשויים לסייע בהרגעת רירית הקיבה. עם זאת, כדאי להיזהר מצריכה מופרזת העלולה לגרום לשלשולים והתכווצויות בבטן.

שורש ליקוריץ: תוספי שורש ליקוריץ עשויים לעזור להפחית דלקת ולהגן על רירית הקיבה.

כורכום: לכורכומין, התרכובת הפעילה בכורכום, יש תכונות אנטי דלקתיות. הוספת כורכום לארוחות או נטילת תוספי כורכומין יכולים לעזור בהפחתת תסמיני הכיב.

שורש מרשמלו: זהו עשב המכיל חומר הנקרא ריר שיכול לצפות ולהרגיע את רירית הקיבה. שתיית תה מתמצית שורש מרשמלו עשויה לספק הקלה בכאב.

בוקיצה חלקה: כמו שורש מרשמלו, בוקיצה חלקה היא צמח המכיל ריר שיכול לעזור להגן על רירית הקיבה. היא זמינה בצורת תוסף או אבקה.

הפגת מתחים: באמצעות טכניקות הרפיה, כמו מדיטציה, יוגה או תרגילי נשימה עמוקה, עשויה לסייע בשיפור תסמיני הכיב.

הימנעות מעישון ואלכוהול: עישון וצריכת אלכוהול מופרזת עלולים לגרות את רירית הקיבה ולעכב את הריפוי.

כיב קיבה מה לאכול

מזונות עשירים בסיבים: כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים יכולים לעזור לקדם יציאות קבועות ולתמוך במערכת עיכול בריאה. אבל אם נראה שהסיבים מחמירים את התסמינים כדאי להפחית את צריכתם.

מזונות עם חלבון רזה: כמו עופות, דגים, טופו ושעועית, פחות מגרים את הקיבה.

מוצרי חלב: דלי שומן כמו חלב ויוגורט יכולים להיכלל בתזונה, בהנחה שהמטופל אינו רגיש ללקטוז.

שתיית מים מרובה: עוזרת לדלל את חומצת הקיבה ולקדם את העיכול.

ארוחות קטנות ותכופות: במקום ארוחות גדולות, מומלץ לאכול ארוחות קטנות ותכופות יותר לאורך היום. זה יכול לעזור להפחית את עומס העיכול ולהפחית את ייצור החומצה.

הימנעות ממזונות חומציים: כמו פירות הדר (תפוזים, לימונים, אשכוליות), עגבניות וחומץ. הם עלולים לגרות את רירית הקיבה.

הימנעות ממזונות חריפים ושמנוניים: כמו פלפל צ’ילי, רטבים חריפים ומזונות מטוגנים. הם עלולים להחמיר את תסמיני הכיבים ולגרום לאי נוחות.

אולקוס תרופות סבתא

דבש: ובמיוחד דבש מנוקה, ידוע בתכונותיו האנטיבקטריאליות ובפוטנציאל לקדם ריפוי. צריכת כמות קטנה של דבש על בטן ריקה עשויה לסייע בהרגעת תסמיני כיב.

כרוב: מכיל תרכובות שעשויות לסייע בהגנה על רירית הקיבה ולקדם ריפוי. שתיית מיץ כרוב או אכילתו מדי יום או יכולים להועיל בהפחתת התסמינים.

פלפל קאיין: יש הסבורים שפלפל קאיין, כאשר משתמשים בו בכמויות קטנות, יכול לסייע בריפוי כיבים, זאת לעומת מזונות חריפים אחרים שאינם מומלצים לצריכה כאשר יש כיב קיבה כי עלולים להחמיר את הכאב.

תה קמומיל: לקמומיל יש תכונות אנטי דלקתיות והוא יכול לעזור להרגיע את מערכת העיכול. שתיית תה קמומיל עשויה לספק הקלה מסוימת בתסמיני כיב.

מיץ חמוציות: מסייע במניעת צמיחת חיידקים הקשורים לכיבים.

כיב קיבה כאבי גב

כאבי גב יכולים להיות תסמין של כיב קיבה. זה אינו תסמין שכיח אך במקרים מסוימים, כיב קיבה יכול לגרום לכאב המקרין לגב או לאזורים אחרים בגוף. (כאב מקרין הוא כאב המורגש במיקום אחר מאשר המקום בו מקור הבעיה). מיקומו של הכיב והדרך בה הוא משפיע על העצבים הסמוכים יכולים להוביל לכאבי גב אצל אנשים מסוימים. אם קיימים כאבי גב יחד עם תסמינים אחרים כמו כאבי בטן, הפרעות עיכול, בחילות, הקאות או ירידה לא מכוונת במשקל, יכול להיות שמדובר בכיב קיבה.

אולקוס לחץ נפשי

יש קשר הדוק בין כיבי קיבה ולחץ נפשי, חלק ממה שקורה בעת לחץ נפשי:

ייצור מוגבר של חומצות קיבה: מתח גורם לשחרור הורמונים כמו קורטיזול ואדרנלין, שעלולים לגרום לייצור מוגבר של חומצת קיבה. עודף חומצת קיבה עלול לגרות את רירית הקיבה והתריסריון, וכתוצאה מכך להיווצרות כיבים.

מערכת חיסונית מוחלשת: מתח ממושך עלול להחליש את המערכת החיסונית, וכך הגוף פחות יעיל במלחמה בזיהומים כמו הליקובקטר פילורי, שהוא גורם שכיח לכיב קיבה.

שינוי בתנועתיות המעיים: מתח יכול להשפיע על התנועה התקינה של המזון דרך מערכת העיכול, וכתוצאה מכך לעיכובים בריקון הקיבה ולשיבוש האיזון של חיידקי המעיים, שעלול לתרום להתפתחות כיבים.

מנגנוני התמודדות: אנשים הנמצאים בלחץ משמעותי עשויים לנקוט במנגנוני התמודדות לא בריאים כמו עישון, צריכת אלכוהול מופרזת או אכילת יתר, שעלולים להחמיר עוד יותר את תסמיני הכיב.

עיכוב בפנייה לטיפול: אנשים החווים רמות גבוהות של מתח עלולים להזניח את בריאותם, כולל התעלמות או דחיית פנייה לטיפול רפואי, וכך לגרום להחמרת המצב.

סוגי אולקוס נוספים

כיבים בפה: פצעים קטנים וכואבים המתפתחים בחלק הפנימי של הפה, כולל החניכיים, הלחיים, השפתיים והלשון. הם עלולים להתפתח לאחר פציעות בפה או אכילת מזונות מסוימים, ובדרך כלל אינם מזיקים ומחלימים מעצמם תוך שבוע-שבועיים.

כיבים באברי המין: מופיעים באזור איברי המין ויכולים להיגרם על ידי זיהומים המועברים במגע מיני כמו הרפס או עגבת.

פצעי לחץ: כיבים המתפתחים עקב לחץ ממושך על העור והרקמות הבסיסיות. הם בדרך כלל נוצרים אצל אנשים המרותקים למיטה או לכיסא גלגלים וניתן למנוע אותם בעזרת טיפול נאות.

כיבי ורידים: נוצרים בדרך כלל סביב הקרסוליים עקב זרימת דם לקויה ברגליים, לרוב כתוצאה מאי ספיקת ורידים כרונית.

כיבי עורקים: מתפתחים בדרך כלל על הרגליים, כפות הרגליים או בהונות הרגליים עקב זרימת דם לקויה הנגרמת על ידי מחלת עורקים או טרשת עורקים. 

כיבים סוכרתיים בכף הרגל: אנשים הסובלים מסוכרת עלולים לפתח כיבים בכף הרגל, בדרך כלל כתוצאה מנזק עצבי (נוירופתיה) וזרימת דם מופחתת לגפיים.

כיבים בקרנית: נוצרים על קרנית העין כתוצאה מזיהומים, פציעות או מצבי עיניים אחרים.

כיבי מאמץ: קשורים ללחץ פיזיולוגי חמור ולעיתים נראים בחולים קשים או כאלו שעברו ניתוח גדול.

 

הנה כמה תסמינים של סוגי אולקוס נוספים:

כיבים בפה: פצעים קטנים, עגולים או סגלגלים עם מרכז לבן או צהבהב וגבול אדום. כאב או אי נוחות, במיוחד בעת אכילה או שתייה.

כיבים באברי המין: פצעים כואבים באזור איברי המין, כולל הפין, הפות, הנרתיק או פי הטבעת. הפרשות, גירוד וצריבה.

פצעי לחץ: אזורים אדומים ודלקתיים בעור, שעלולים להתפתח לפצעים פתוחים. האזור הפגוע עשוי להרגיש רך או חם למגע.

כיבי ורידים: פצעים שטחיים בדרך כלל סביב הקרסוליים. נפיחות ושינוי צבע של העור באזור הפגוע

כיבי עורקים: פצעים כואבים, עמוקים עם קצוות מוגדרים היטב, נמצאים בדרך כלל על הרגליים. לכיבים עלול להיות מראה חיוור או שחור עקב זרימת דם מופחתת.

כיבים סוכרתיים בכף הרגל: פצעים סגורים או פתוחים בכפות הרגליים, הממוקמים בדרך כלל בנקודות לחץ של כף הרגל, כמו העקב. חוסר תחושה או עקצוץ באזור הפגוע עקב נזק עצבי.

כיבים בקרנית: כאבי עיניים, אדמומיות ורגישות לאור. ראייה מטושטשת או מופחתת ודמע יתר.

פצעי מאמץ: כאבי בטן או אי נוחות. בחילות והקאות, במיוחד בחולים קשים.

סוגי אולקוס נוספים טיפול

הנה כמה דרכי טיפול לסוגי אולקוס שאינם נמצאים בקיבה:

טיפול בכיבים בתריסריון או בוושט: דומה לכיב קיבה ועשוי לכלול תרופות כמו מעכבי משאבת פרוטון (PPIs), חוסמי H2, נוגדי חומצה ואנטיביוטיקה (אם נגרמת על ידי זיהום הליקובקטר פילורי).

טיפול בפצעי לחץ: כולל הפגת לחץ מהאזור הפגוע, שמירה על הפצע נקי ומוגן ושימוש בחבישות או תרופות מקומיות כדי לסייע בריפוי. במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בהתערבות כירורגית.

טיפול בכיבי ורידים: עשוי לכלול טיפול דחיסה לשיפור זרימת הדם, חבישות פצעים ותרופות לריפוי הכיבים.

טיפול בכיבי עורקים: מתמקד בשיפור זרימת הדם וריפוי הפצעים.

טיפול בכיבים בפה: כולל בדרך כלל תרופות מקומיות, כמו ג’ל קורטיקוסטרואידים או מי פה, כדי להפחית כאב ודלקת. משככי כאבים ללא מרשם עשויים גם לסייע בהפחתת אי הנוחות.

טיפול בכיבים בקרנית: עשוי לכלול טיפות עיניים אנטיביוטיות או אנטי פטרייתיות, בהתאם לגורם לכיב. במקרים חמורים, ייתכן שתידרש התערבות כירורגית.

סוגי אולקוס נוספים טיפול טבעי

טיפול בכיבים בפה: גרגור או שטיפת הפה בתמיסת מים מלוחים חמים יכולים לעזור להרגיע כיבים בפה ולקדם ריפוי. מריחה של כמות קטנה של דבש ישירות על הכיב עשויה לסייע בריפוי ולהקל על אי נוחות.

טיפול בפצעי לחץ: מריחת ג’ל אלוורה על פצעי לחץ יכולה לעזור להרגיע את העור ולקדם ריפוי. מריחת שמן ויטמין E על האזור הפגוע עשויה לסייע בהלחנת ולתמוך בריפוי העור.

טיפול בכיבי ורידים ועורקים: תחבושות דחיסה או גרביים יכולות לשפר את זרימת הדם ולקדם ריפוי. תמצית ערמון סוס עשויה לעזור לשפר את זרימת הדם ולהפחית תסמינים של כיבי ורידים ועורקים.

טיפול בכיבים בקרנית: טיפות כסף או משחות קולואידיות עשויות להיות בעלות תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות לסייע במאבק בזיהומים הקשורים לכיבים בקרנית. עם זאת, שימוש בכסף קולואידי לבעיות עיניים יש לגשת בזהירות, והתייעצות עם מומחה עיניים היא חיונית.

טיפול בכיבים באברי המין (למשל: הרפס גניטלי): מריחת ג’ל אלוורה על כיבים באברי המין עשויה לספק הקלה מרגיעה ולקדם ריפוי. ליזין, חומצת אמינו, עשויה לעזור להפחית את הסיכוי לחזרה ואת משך הימצאותו של הרפס גניטלי. ניתן לצרוך אותה כתוסף.

טיפול בכיבים סוכרתיים בכף הרגל: חבישות דבש לסיוע בריפוי הפצעים. קרם קלנדולה (ציפורן חתול) עשוי לעזור לקדם ריפוי פצעים ולהפחית דלקת בכיבים סוכרתיים בכף הרגל.

 

בית הבריאות לטיפול באולקוס וכיבים

בית הבריאות מתמחה בתהליכי ריפוי מעמיקים הכוללים בניית תפריט ותזונה מותאמת אישית, עידוד, תמיכה והתאמה של פעילות גופנית מחזקת על בסיס יומיומי קבוע, יצירת סדר יום מלא הכולל תמיכה רגשית וטיפולים רגשיים מעמיקים, כמו גם סדר והמלצות מבוססות ניסיון החשובות ביותר בכל הקשור לתוספי תזונה ותרופות. במקרים רבים של חולי מחלות כמו אולקוס וכיבים ראינו ניסים ונפלאות, מקרים יוצאי דופן של התחזקות ושיפור ניכרים באיכות החיים, עד כדי ריפוי מוחלט. כך שאנו ממליצים מעומק הלב לא להחמיץ הזדמנות יקרת ערך כמו זו שאנו מציעים. לפעילות גופנית יכולות להיות מספר השפעות חיוביות על כיבים, במיוחד כיב פפטי (המתפתח על רירית הקיבה, המעי הדק או הוושט). הנה כמה דרכים שבהן פעילות גופנית יכולה לעזור עם כיבים:

הפחתת מתח: שהוא גורם משמעותי שיכול להחמיר כיבים או לעכב את הריפוי שלהם. פעילות גופנית סדירה יכולה לסייע בהפחתת רמות הלחץ על ידי שחרור אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח ומפחיתים חרדה. 

שיפור זרימת הדם: פעילות גופנית מקדמת זרימת דם טובה יותר בכל הגוף, כולל מערכת העיכול. זרימת דם משופרת זו יכולה לסייע בהעברת חומרים מזינים וחמצן החיוניים לתהליך הריפוי.

שמירה על משקל תקין: פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לאנשים להשיג ולשמור על משקל בריא, שמפחית את הסיכון לפתח כיבים ועשוי לתרום לקידום הריפוי של כיבים קיימים.

שיפור פעילות מערכת העיכול: פעילות גופנית מעוררת את מערכת העיכול ומשפרת את תנועת המזון דרך מערכת העיכול. זה עשוי לסייע במניעת הצטברות עודף חומצת קיבה ולמנוע גירוי נוסף של הכיב.

תמיכה במערכת החיסון: הוכח כי פעילות גופנית מתונה מחזקת את המערכת החיסונית, וכך עוזרת לגוף להילחם בזיהומים שעלולים להחמיר כיבים.

שיפור בריאות המעיים: פעילות גופנית עשויה להשפיע לטובה על המיקרוביום של המעי, שהוא כלל המיקרואורגניזמים החיים במערכת העיכול. מיקרוביום מעי בריא יכול לתרום לבריאות המעי הכללית טובה יותר, עלולה להפחית את הסיכון לכיבי קיבה ולתמוך בריפוי.

יתרונות התזונה בבית הבריאות לטיפול באולקוס וכיבים

אחד מהעקרונות החשובים בטיפול וריפוי מחלות קיבה טמון בתזונה נכונה וטיפוח מודעות יומיומית למזון הנכנס לגופנו, התזונה בבית הבריאות כוללת את התנאים האידיאליים לריפוי והם:

רכיבים תזונתיים אנטי דלקתיים: בבית הבריאות תקבלו תזונה אורגנית, טבעית וטבעונית עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים. מזונות צמחיים אלו הם בדרך כלל צפופים בחומרים מזינים, ומספקים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים.

בריאות המעי והמיקרוביום: אוסף המיקרואורגניזמים השוכנים במערכת העיכול, ממלא תפקיד מכריע בתפקוד מערכת החיסון המשפיע על כלל המערכות. תזונה עשירה בסיבים ממקורות צמחיים גורמת למיקרוביום מעיים מגוון ובריא.

ירידה במשקל ובריאות לב וכלי דם: רכיבים איכותיים ומזינים תומכים בתהליך ירידה במשקל, בריאות הלב וכלי הדם. תזונה מבוססת צמחים נוטה להיות נמוכה יותר בשומנים רוויים וכולסטרול וגבוהה יותר בסיבים בהשוואה לתזונה מבוססת בעלי חיים. אלו מחזקים את הגוף ונותנים את היכולת לשפר את התסמינים ואת הכאב העוצמתי שחווים במחלה.

יתרונות השינה, השעון הביולוגי והחשיפה לשמש בבית הבריאות לטיפול באולקוס וכיבים

שינה בשעות הנכונות ובאיכות גבוהה חיונית להשגת תוצאות הריפוי וההתחזקות הגבוהות ביותר שאפשריות. בבית הבריאות מחזורי הפעילות והשינה מותאמים במדויק לאיזון הביולוגי הנחקר והידוע כבעל הפוטנציאל המירבי לריפוי והתחזקות. לחולים באולקוס איזון השעון הביולוגי חשוב ביותר לצורך התחדשות התאים, תפקוד חיסוני מיטבי והתנקות לילית אופטימלית ככל האפשר של המוח מרעלים. כל תכנית בית הבריאות מבוססת על המחזורים הצירקדיים ועל איזונים עדינים הנדרשים לשעון הביולוגי כדי ליצור את שגרת היום הבריאה והתומכת ביותר לריפוי והתחזקות.

החשיפה לשמש בבית הבריאות מיועדת לא רק ליצור ויטמין D החיוני לפעילות חיסונית תקינה, אלא גם לויסות השעון הביולוגי והמחזורים הצירקדיים משעות הזריחה ועד שעת השקיעה, מדי יום וכחלק פעילות קבוצתית כיפית ותומכת.

שינה יכולה להשפיע באופן משמעותי על התפתחות וריפוי של כיבים. שינה מספקת ואיכותית חיונית לשמירה על הבריאות הכללית, והיא ממלאת תפקיד חשוב בתמיכה ביכולת של הגוף להתמודד ולהחלים ממצבים בריאותיים שונים, וגם כיבים. 

הנה כמה דרכים שבהן שינה יכולה להשפיע על כיבים:

הפגת מתחים: שינה חיונית להפחתת מתח, ומתח כרוני הוא גורם סיכון ידוע להתפתחות והחמרה של כיבים. כאשר ישנים מספיק, הגוף מקבל הזדמנות לנוח ולהתאושש, וזה עוזר בהורדת רמות הלחץ והפחתת הסיכון לתסמיני כיב הנגרמים על ידי מתח.

תפקוד חיסוני: שינה קשורה קשר הדוק למערכת החיסון, ושינה מספקת תומכת בתגובה חיסונית חזקה. מערכת חיסון בריאה חיונית להגנה על הגוף מפני זיהומים שעלולים להחמיר כיבים.

בקרה על דלקת: שינה לקויה עלולה להוביל לדלקת מוגברת בגוף, שעלולה לעכב את תהליך הריפוי של כיבים. שינה מספקת עוזרת לשמור על הדלקת בשליטה, ומקדמת סביבה טובה יותר לריפוי כיבים.

ויסות הורמונים: שינה ממלאת תפקיד בוויסות הורמונים שונים, כולל אלו המעורבים בתיאבון ובעיכול. שיבושים באיזון ההורמונים עקב שינה לא מספקת עלולים להשפיע על תהליך העיכול ועלול להחמיר את תסמיני הכיב.

תחושת כאב: חוסר שינה גורם לאנשים להיות רגישים יותר לכאב, וכך להחמיר את אי הנוחות הקשורה לכיבים.

התחדשות רקמות: במהלך שלבי שינה עמוקה, הגוף עוסק בתיקון והתחדשות רקמות. שינה מספקת חיונית לריפוי ותיקון של רקמות הפגועות כתוצאה מהכיב.

יעילות הטיפול התרופתי: עבור אנשים הנוטלים תרופות לטיפול בכיבים, הקפדה על לוח זמנים לשינה יכולה לשפר את יעילות התרופות. דפוסי שינה עקביים יכולים לעזור לשמור על רמות יציבות בדם של תרופות, ולהפחתת התסמינים.

 

יתרונות האקלים, היער והחורש בבית הבריאות לטיפול באולקוס וכיבים

הפעילות והשהות בבית הבריאות מתקיימת בחורש ירוק עשיר וצפוף ובעל יתרונות מרובים לאיכות האוויר והאווירה הכללית. הפריחה והלבלוב העונתיים והמרעננים מוסיפים לתחושת החיבור והקרבה לטבע. בבית הבריאות עושים שימוש בטבע המרהיב ויוצאים לטיולים ממושכים על-בסיס קבוע ויומימי כדי לחוות וליהנות ממנו באופן מיטבי.

יתרונות הטיפול הרגשי והליווי האישי בבית הבריאות לטיפול באולקוס וכיבים

חיים עם אולקוס וכיבים יכולים להיות מאתגרים ובלתי צפויים. בבית הבריאות אנו מציעים מסגרת תומכת ומחזקת נפשית וגופנית לניהול המחלה והשגת התוצאות הטובות ביותר שאפשריות לכל אדם ומצבו האישי. התמיכה ניתנת מכל הלב וברמת מקצועיות גבוהה, באופן הטבעי ביותר, אישית וסבלנית.

לקריאה נוספת

לפרטים על טיפול טבעי במחלות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות:

קטגוריות : מחלות - טיפול טבעי רפואת העתיד