נטורופתים | נטורופתיה | נטורופתיה מה זה | נטורופתית מומלצת | מטפלים



30/03/2023 פורסם על ידי

נטורופתים | נטורופתיה | נטורופתיה מה זה | נטורופתית מומלצת | מטפלים

מהי ההכשרה שמקבלים נטורופתים?

נטורופתים מקבלים בדרך כלל הכשרה בגישות טבעיות והוליסטיות לבריאות, שעשויות לכלול רפואת צמחים, תזונה, ייעוץ לאורח חיים בריא וטיפולים לא פולשניים אחרים.

ההכשרה הספציפית שמקבלים נטורופתים יכולה להשתנות בהתאם למדינה או לאזור בה הם עוסקים, כמו גם לרמת ההשכלה וההסמכה שלהם. עם זאת, באופן כללי, נטורופתים עשויים לעבור מספר שנות חינוך (בישראל לרוב 4 שנות לימוד) והכשרה, אשר יכולים לכלול את הדברים הבאים:

מטפל נטורופת: נטורופתים לומדים בדרך כלל בבית ספר לנטורופתיה מסלול של ארבע שנים, שבו הם לומדים מגוון נושאים, כולל אנטומיה, פיזיולוגיה, פרמקולוגיה, תזונה וטיפולים טבעיים.

הכשרה קלינית: סטודנטים לנטורופתיים בדרך כלל משלימים רוטציות קליניות, המאפשרות להם לצבור ניסיון מעשי בעבודה עם מטופלים בפיקוח של נטורופתים מנוסים.

הסמכה: עם השלמת השכלתם וההכשרה הקלינית, נטורופתים עשויים להידרש לעבור בחינת סיכום או הגשת עבודת גמר על מנת לקבל הסמכה לטיפול במדינתם.

נטורופתים מקבלים הכשרה במגוון גישות טבעיות והוליסטיות לטיפול במגוון של מצבים. ההכשרה והכישורים של נטורופתים עשויים להיות שונים באופן משמעותי מאלה של רופאים רגילים. קראו על לימודי הנטורופתיה המומלצים בישראל. הכירו את תכנית הלימודים הייחודית מדעי המַרְפֵּא והתזונה המשלבת את מדעי הרפואה הקונב’ בשילוב מדעי של לימודי נטורופתיה באיכות יוצאת דופן ובעלות משתלמת.

מהם הנושאים המרכזיים בלימודי הנטורופתיה?

נטורופתיה היא גישה הוליסטית לבריאות המתמקדת בשימוש בטיפולים טבעיים לקידום ריפוי ומניעת מחלות. הפרקים העיקריים של לימודי נטורופתיה יכולים להשתנות בהתאם לתכנית או למוסד הספציפיים.

אנטומיה ופיזיולוגיה: נטורופתים חוקרים את המבנה והתפקוד של גוף האדם, כולל מערכות האיברים העיקריות וכיצד הן פועלות יחד.

פתולוגיה: נטורופתים לומדים על הגורמים והתקדמות המחלה, כמו גם על הסימנים והתסמינים של מצבים בריאותיים שונים.

תזונה: נטורופתים חוקרים את תפקידם של מזון וחומרי תזונה בשמירה על הבריאות ומניעת מחלות, ולומדים כיצד להשתמש בהתערבויות תזונתיות כדי לתמוך בריפוי.

רפואת צמחים: נטורופתים לומדים על התכונות הטיפוליות של צמחים וכיצד להשתמש בתרופות צמחיות כדי לתמוך בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף.

הומאופתיה: נטורופתים חוקרים את עקרונות ההומאופתיה, הכוללת שימוש בחומרים מדוללים מאוד כדי לעורר את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף.

רפואה פיזיקלית: נטורופתים לומדים על טיפולים ידניים שונים, כגון עיסוי, כירופרקטיקה והידרותרפיה, אשר ניתן להשתמש בהם כדי לקדם ריפוי ולהקל על כאב.

ייעוץ ורפואת גוף-נפש: נטורופתים חוקרים את החשיבות של בריאות נפשית ורגשית בבריאות הכללית, ולומדים טכניקות להפחתת מתח וריפוי רגשי.

לימודי נטורופתיה מדגישים גישה הוליסטית, ממוקדת במטופל, לטיפול טבעי, ומדגישים את החשיבות של הטיפול באדם כולו ולא רק בסימפטומים של מצב בריאותי מסוים.

מהם העקרונות התזונתיים המרכזיים של לימודי נטורופתיה?

תזונה היא מרכיב מרכזי ברפואה הנטורופתית, והנטורופתים הוכשרו להשתמש בתזונה ובתזונה כדרך לתמוך בבריאות ולקדם ריפוי. חלק מהעקרונות התזונתיים העיקריים של לימודי נטורופתיה כוללים:

מזון מלא: נטורופתים מדגישים את החשיבות של אכילת תזונה עשירה במזונות מלאים ועתירי תזונה, כגון פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. מזונות אלו מספקים לגוף את אבות המזון הדרושים לו כדי לתפקד בצורה מיטבית ולתמוך בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף.

אינדיבידואליזציה: נטורופתים מכירים בכך שלכל אדם יש צרכים תזונתיים ייחודיים המבוססים על גורמים כמו גיל, מגדר, רמת פעילות ומצב בריאותי. הם עובדים עם מטופלים על מנת לפתח תוכניות תזונה מותאמות אישית הלוקחות בחשבון גורמים אלו, כמו גם העדפות אישיות וגורמי אורח חיים.

איזון: נטורופתים שואפים לקדם תזונה מאוזנת הכוללת מגוון סוגי מזונות שונים, לרבות פחמימות, שומנים וחלבונים. הם גם שואפים לקדם איזון של חומרים מזינים שונים, כגון ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

הימנעות ממזונות מעובדים: נטורופתים מעודדים מטופלים להימנע ממזונות מעובדים ומזוקקים, שלעיתים עשירים בסוכר, שומנים לא בריאים ותוספים אחרים שיכולים להיות בעלי השפעות שליליות על הבריאות.

תוספי תזונה: במקרים מסוימים, נטורופתים עשויים להמליץ על תוספת תזונה כדי לתמוך בבריאות הכללית ובריפוי. זה עשוי לכלול תוספים של ויטמינים, מינרלים או חומרים מזינים אחרים שעלולים להיות חסרים בתזונה של אדם.

 

העקרונות התזונתיים של לימודי הנטורופתיה מדגישים את החשיבות של תזונה בריאה ומבוססת מזון מלא, המותאמת אישית לצרכים הייחודיים של כל אדם. על ידי קידום תזונה מאוזנת והימנעות ממזון מעובד, נטורופתים שואפים לתמוך בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ולקדם בריאות ורווחה מיטביים.

מהם שאר העקרונות הנלמדים בנוסף לתזונה של לימודי נטורופתיה?

עקרונות נוספים אלו מהווים את הבסיס לפילוסופיה הנטורופתית ומנחים את העיסוק במקצוע הנטורופתיה. 

ראשית, אל תזיק: נטורופתים מונחים על ידי העיקרון של התערבויות לא פולשניות בסיכון נמוך. הם שואפים להשתמש בטיפולים עדינים ובטוחים, ואשר ממזערים את הסיכון לתופעות לוואי מזיקות.

התייחסו לאדם השלם: נטורופתים רואים בגוף מערכת מורכבת של חלקים הקשורים זה בזה, ומבינים שבריאות גופנית, רגשית ורוחנית כולם חשובים לבריאות הכללית. הם נוקטים בגישה הוליסטית לטיפול, תוך התחשבות בכל ההיבטים של חייו ובריאותו של המטופל.

לטפל בשורש הסיבה: במקום פשוט לטפל בסימפטומים, נטורופתים שואפים לזהות ולטפל בגורמים הבסיסיים למחלה. לרוב זה כרוך בנטילת היסטוריית בריאות מקיפה, ביצוע בדיקות גופניות והזמנת בדיקות מעבדה כדי לקבל תמונה ברורה של מצבו הבריאותי של המטופל.

תמכו בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף: נטורופתים מאמינים שלגוף יש יכולת מולדת לרפא את עצמו, ושטיפולים צריכים לכוון לתמוך ולהעצים את יכולת הריפוי הטבעית הזו. זה עשוי להיות כרוך בשימוש בתרופות וטיפולים טבעיים כדי לעורר את מנגנוני הריפוי של הגוף עצמו.

לחנך ולהעצים את המטופלים: נטורופתים מאמינים שחינוך והעצמה הם מרכיבים חיוניים של שירותי בריאות טובים. הם שואפים לחנך את המטופלים לגבי בריאותם ורווחתם, ולהעצים אותם לקחת חלק פעיל בטיפול שלהם.

נטורופתיה היא גישה ממוקדת במטופלים לטיפול רפואי, המדגישה טיפולים טבעיים, לא פולשניים, ריפוי הוליסטי והבנה עמוקה של הקשר בין הגוף, הנפש והרוח.

מהי בכלל נטורופתיה, מה זה, ולמה אנחנו צריכים אותה

נטורופתיה היא גישה הוליסטית לבריאות המתמקדת בשימוש בטיפולים טבעיים לקידום ריפוי ומניעת מחלות. נטורופתים שואפים לטפל באדם כולו, ולא רק בסימפטומים של מצב בריאותי מסוים, ומשתמשים במגוון תרופות וטיפולים טבעיים כדי לתמוך בתהליכי הריפוי של הגוף עצמו. חלק מעקרונות המפתח של הנטורופתיה כוללים טיפול בשורש המחלה, תמיכה במנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף וחינוך והעצמת מטופלים לקחת חלק פעיל בטיפול שלהם.

ישנן מספר סיבות מדוע אנשים עשויים לפנות לטיפול נטורופתי. כמה מהיתרונות העיקריים של נטורופתיה כוללים:

גישה הוליסטית: נטורופתים נוקטים בגישה הוליסטית לבריאות, תוך התחשבות בכל ההיבטים של חייו ובריאותו של המטופל. זה יכול לעזור לזהות ולטפל בגורמים הבסיסיים למחלה, במקום רק לטפל בתסמינים.

טיפולים טבעיים: נטורופתים משתמשים בטיפולים ותרופות טבעיות, כגון צמחי מרפא, ייעוץ תזונתי ורפואה גופנית, כדי לתמוך בריפוי ולקדם בריאות. טיפולים אלו הם בדרך כלל בטוחים ולא פולשניים, עם סיכון מינימלי לתופעות לוואי מזיקות.

טיפול ממוקד מטופל: נטורופתים לוקחים את הזמן כדי להכיר את המטופלים שלהם ולהבין את החששות והמטרות הבריאותיות הייחודיות שלהם. הם עובדים בשיתוף פעולה עם מטופלים כדי לפתח תוכניות טיפול אישיות העונות על הצרכים וההעדפות הספציפיות שלהם.

דגש על מניעה: נטורופתים שמים דגש חזק על מניעת מחלות, ועובדים עם מטופלים כדי לזהות ולטפל בסיכונים בריאותיים פוטנציאליים לפני שהם הופכים לבעיות בריאותיות חמורות.

נטורופתיה יכולה להוות השלמה חשובה לטיפול רפואי קונבנציונלי, ומספקת למטופלים גישה הוליסטית, ממוקדת מטופלים לטיפול רפואי, המדגישה טיפולים טבעיים, לא פולשניים והבנה עמוקה של הקשר בין הגוף, הנפש והרוח.

קראו על לימודי הנטורופתיה המומלצים בישראל. הכירו את תכנית הלימודים הייחודית מדעי המַרְפֵּא והתזונה המשלבת את מדעי הרפואה הקונב’ בשילוב מדעי של לימודי נטורופתיה באיכות יוצאת דופן ובעלות משתלמת.

ארגונים ואיגודים נטורופתיים בישראל

ישנם מספר איגודים מקצועיים של נטורופתים בישראל שיכולים לספק משאבים והפניות למטפלים מוכשרים ומורשים. אלו כוללים:

האיגוד הישראלי לרפואה נטורופתית (IANM): ארגון מקצועי זה מייצג נטורופתים ומטפלים אחרים ברפואה טבעית בישראל, ומציע משאבים למטופלים הפונים לטיפול נטורופתי.

האגודה הישראלית לרפואה משלימה (ISCM): ארגון זה מייצג מגוון מטפלים ברפואה משלימה ואלטרנטיבית בישראל, כולל נטורופתים, ומספק משאבים והפניות למטופלים המבקשים טיפול רפואי טבעי.

מה הופך מטפל/ת נטורפת/ית למומלצ/ת ולמצליח/ה?

ישנן מספר תכונות שיכולות לגרום למטפל נטורופתי להצליח בעיסוקם. אלו כוללים:

אמפתיה וחמלה: נטורופתים מצליחים מסוגלים לבנות קשרים חזקים עם מטופליהם המבוססים על אמפתיה, חמלה וכבוד. הם מסוגלים להקשיב היטב לדאגות המטופלים שלהם, ולספק תמיכה והכוונה בצורה לא שיפוטית.

ידע ומומחיות: לנטורופתים מצליחים יש הבנה עמוקה של טיפולי בריאות טבעיים וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי לתמוך בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. הם נשארים מעודכנים במחקרים ובפיתוחים העדכניים ביותר בתחום, ומסוגלים לספק המלצות מבוססות ראיות ותוכניות טיפול למטופליהם.

מיומנויות תקשורת: נטורופתים מצליחים מסוגלים לתקשר מידע בריאותי מורכב בצורה ברורה ומובנת, ולעבוד בשיתוף פעולה עם המטופלים שלהם לפיתוח תוכניות טיפול אישיות העונות על הצרכים וההעדפות הייחודיות שלהם.

חוש עסקי: נטורופתים מצליחים מסוגלים לנהל את ההיבטים העסקיים של העיסוק שלהם, כולל שיווק, תזמון וניהול פיננסי. יש להם הבנה מוצקה של הדרישות המשפטיות והאתיות של המקצוע שלהם, והם מסוגלים להפעיל את הפרקטיקה שלהם בהתאם לסטנדרטים אלה.

מאפיינים אישיים: נטורופתים מצליחים מתוארים לעתים קרובות כבעלי תשוקה, מסורים ומחויבים לבריאותם ולרווחתם של המטופלים שלהם. יש להם מוסר עבודה חזק, והם מסוגלים לאזן בין הדרישות של ניהול תרגול מוצלח עם המטרות האישיות והמקצועיות שלהם.

 

הצלחה כמטפלת נטורופתית דורשת שילוב של ידע, מומחיות, כישורים בינאישיים וחוש עסקי. נטורופתים מצליחים מסוגלים לבנות קשרים חזקים עם המטופלים שלהם, לספק טיפולים יעילים ומבוססי ראיות ולהפעיל את התרגול שלהם בצורה מקצועית ואתית. נטורופת מוכר כמו אלירן דה-מאיו עובד בשיתופי פעולה עם רופאים ומייסד בית הבריאות המוביל בישראל לטיפול במחלות כרוניות מורכבות, ומוכיח שניתן לעשות שימוש ראוי ומקצועי במקצוע הנטורופתיה בישראל.

לימודי נטורופתיה - נטורופתיה לימודים

מה מציעה קופת חולים מכבי וקופות החולים מאוחדת וכללית כטיפול נטורופתי?

קופת חולים מכבי, שהיא אחת מקופות החולים הגדולות בישראל, מציעה כיסוי לסוגים מסוימים של טיפולים נטורופתיים במסגרת תכנית הרפואה המשלימה שלה. הטיפולים הספציפיים המכוסים עשויים להשתנות בהתאם לתוכנית הביטוח של המטופל ולאופי מצבו הבריאותי, אך עשויים לכלול:

דיקור סיני: מכבי מספקת כיסוי לטיפול בדיקור סיני במצבים מסוימים כמו כאבים כרוניים, בחילות והקאות הקשורות לכימותרפיה ומיגרנה.

הומאופתיה: מכבי מכסה טיפול הומאופתי במצבים מסוימים, כגון אלרגיות, אסטמה וכאבי מחזור.

צמחי מרפא: מכבי מספקת כיסוי לתרופות צמחיות מסוימות, כמו סנט ג’ון וורט לדיכאון קל עד בינוני ואכינצאה להצטננות ושפעת.

ייעוץ תזונתי: מכבי מכסה ייעוץ תזונתי הניתן על ידי רופא נטורופתי מורשה למצבים מסוימים כמו סוכרת, לחץ דם גבוה והפרעות עיכול.

הכיסוי לטיפול נטורופתי עשוי להיות כפוף למגבלות והגבלות מסוימות, וכי על המטופלים להתייעץ עם ספק הביטוח שלהם כדי לקבוע את התנאים הספציפיים של הכיסוי שלהם.

קראו על לימודי הנטורופתיה המומלצים בישראל. הכירו את תכנית הלימודים הייחודית מדעי המַרְפֵּא והתזונה המשלבת את מדעי הרפואה הקונב’ בשילוב מדעי של לימודי נטורופתיה באיכות יוצאת דופן ובעלות משתלמת. קראו על מרכז בית הבריאות אשר מציע תכניות לריפוי טבעי מבוססות שיטות מוכחות מדעית ויעילות מעולם הטיפול של הנטורופתיה.

לפרטים על קורס תזונה אונליין הירשמו כאן:

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו
נגן וידאו
תגיות: , ,

קטגוריה: