תודעת שפע | מחשבה יוצרת מציאות | הגדרה מחדש של טבענו וחיינו הבריאים

| , | 30/05/2023



תודעת שפע ומחשבה יוצרת מציאות

הגדרה מחדש של טבע האדם וחייו הבריאים

אני רוצה לחלוק עמכם מתנה שזכיתי לה בחיי ואני זוכה לשתף בה גם אחרים ולחוות חוויות מרגשות ובעלות ערך רב לחייהם ולחיי בפרק הזמן שבהם אנו נפגשים.

תוכלו לקרוא או/גם להאזין בהמשך לפודקאסט שבו התארחתי והתראיינתי בנושא תודעת שפע ליצירת בריאות וריפוי מתמשכים. בפודקאסט אני משתף על סיפור החיים האישי שלי ואמצעי הטיפול שאני משתמש בהם עבור אנשים רבים הנעזרים בי לקידום מטרות בריאותיות ושינויים חיוביים בחייהם.

במאמר שלפניכם אתמקד בחלק מסוים ומרכזי בתיאוריה שעל בסיסה אני פועל בחיי האישיים והמקצועיים, אשר תוכלו להפיק ממנה פנינים וערך רב לקידום החיים המופלאים והבריאים ביותר שאפשריים לכם.

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

תודעת שפע

תודעת שפע היא מצב שבו אנו לא מחכים שיהיה לנו משהו כדי להיות הדבר שאותו אנו רוצים להיות. למשל, אם אנו רוצים לאכול בריא, האם עלינו לחכות שנהיה במשקל תקין או שתהיה לנו משפחה שאוכלת בריא או סביבת עבודה כזאת כדי שנעשה זאת? אם לכל מטרה בחיים נציב תנאים, ייתכן שלא נשיג אף אחד מהן לעולם, כי התנאים לא יאפשרו זאת והם בחלק ניכר מהזמן אינם תלויים בנו, אלא באחרים.

לעומת זאת, אם נחליט לאכול בריא, על אף ולמרות וללא התנייה הקשורה במשפחה, סביבת העבודה ועודף המשקל, אנו הופכים מנבראים לבוראים של המציאות הרצויה עבורנו. הדוגמא הפשוטה הזו עושה את כל ההבדל לאחר שמבינים ומצליחים ליישם את התובנות המתקבלות ממנה באופן מעשי ובאינספור דוגמאות שונות בחיי היום יום שלנו. כעת אציג בפניכם את התיאוריה המלאה.

צמיחה מתמדת המבוססת על עקרונות פשוטים

עקרון השפע מבוסס על יצירה מעשית ולא על פסיביות והמתנה. כאשר עוסקים בשפע, לרוב כסף עולה כדבר ראשון במחשבות, אך שפע הוא מנקודת מבטי בראש ובראשונה אנרגיה, המתבטאת ברמת החיוניות, הבריאות, השמחה, האהבה, האושר ושפע של חיבורים והזדמנויות לאלוהות, לטבע, לבריאה ולאנשים אחרים. בנוסף לכל אלו, שפע כלכלי יכול להיות נפלא ומועיל, אך הוא אינו הראשון או בעשירייה הראשונה של הנושאים החשובים בעיני שיהיו בשפע בחייהם הנפלאים של אנשים.

כדי לצמוח בכיוון כל אחד מהנושאים הללו, עלינו לפתח מצב תודעה ודפוסי חשיבה חדשים מאלו שהגבילו אותנו עד היום וייתכן שעדיין מגבילים וחוסמים כל אפשרות לשפע ויצירה של מציאות חדשה ורצויה בחיינו.

השלב הראשון בתהליך מכונה “הגדרת האני” והוא למעשה המענה לשאלה הראשונה בתהליך הצמיחה של כל ישות בטבע ובכל ישות אנושית: “מי אני?”.

מבלי לדעת מי אני, לא אוכל להיות האני הרצוי שבחיי. כדי לקדם את האני הרצוי, עלי לברר מי אני. כדוגמא מהטבע, זרע של עץ תאנה מודע באופן מוחלט להיותו זרע של עץ תאנה, כמו שכלב מודע לכך שהוא כלב וחתול שהוא חתול. אין להם סימני שאלה לגבי זהותם, הם מה שהם ומתנהגים בהתאם. זרע של עץ תאנה אינו יכול לנבוט ולהפוך לעץ מנגו או להיפך, חתול אינו יכול להפוך לכלב או להיפך. 

אדם שיודע מי הוא, למשל, אדם המגדיר את עצמו ברמת ה-DNA הרוחני והתודעתי, כאדם שערכיו מבוססים על אי-פגיעה בבעלי-חיים למטרות מאכל, הוא אדם שלא משנה מה יהיו הנסיבות, אלא במקרי קיצון יוצאי דופן וחריגים באופן שאינו סביר, לא יבחר לאכול מאכלים שמבוססים על פגיעה בבעלי חיים. הטבע של האדם הוא זה שהוא הגדיר בעצמו ואינו כזה המשתמע לשתי פנים או ניתן לשינוי בקלות דעת.

השלב הראשון של הגדרת האני נדרש בכל תהליך של צמיחה, בכל כיוון של התפתחות, בכל מטרה שאנו מציבים בחיים כדי לקדם את הסיכויים להגשים אותה. ללא הגדרה ברורה, אנו עשויים כמו רוב האנשים להתקדם מספר צעדים, לעצור, להיתקע, במשך שנים או לכל החיים או אפילו לחזור אחורנית לשלב ההתחלה, מתוסכלים או בתהליך הדחקה של חוסר המימוש והרצון להתמודד עם המציאות. 

חוסר האומץ או הידע של האדם להגדיר באופן ברור את עצמו, גורם לכך שאנשים רבים חיים את חייהם בהדחקה, בבריחה ובהמנעות מהמציאות, כך שלא יצטרכו להתמודד עם הגרסא הלא ברורה ומוגדרת של עצמם.

שלב ה-BE | לבחור מי אני רוצה להיות

השלב הראשון מסתכם בשתי שאלות, כאשר הראשונה היא זו שהוצגה קודם לכן: “מי אני?” והשנייה היא המשך לראשונה: “מי אני רוצה להיות?”

כאשר אנו משיבים לשתי שאלות אלו בבירור מוחלט, אנו למעשה מגדירים את תהליך ההתפתחות הרצוי בחיים שלנו, הלך הרוח שמלווה אותנו כמעט בכל רגע שבו אנו ערים, האמונות שלנו לגבי אלוהים, עצמנו, הטבע והחיים, גיבוש של זהות ותכונות שאנו מבקשים להגדיר כחלק מה-DNA שלנו, ערכים ותכונות שלדעתנו יכולים לקדם את המטרות הייחודיות והרצויות שבחיינו.

אם אנו רוצים להיות אנשים מאושרים, באפשרותנו לבחור באושר מעצם היותנו מאושרים ללא תנאי, מעצם כך שאנו בוחרים להאזין למוסיקה שמקדמת אושר, לבחור באנשים שמוסיפים לתחושת הרווחה שלנו ולרקוד כל בוקר כשאנו מתעוררים או לפני השינה. אנו מגדירים את ההתנהגות שלנו בהתאם למטרות, ולא להיפך כפי שייתכן והיינו רגילים לעשות. ובהמשך לשלב הראשון, נעבור לשלבים הבאים:

שלב העשייה | ביטוי התנהגותי של מי שאני רוצה להיות

בשלב זה אנו מגדירים את הפעולות הספציפיות הרצויות לקידום המטרות שלנו. למשל, אדם שרוצה להרגיש קלילות בחייו, יכניס לחייו יותר תנועה ופחות יושבנות, יותר אנשים קלילים ופחות אנשים המתעכבים על כל פרט שולי, פחות אוכל מכביד ומעמיס ויותר מזון מזין וקל לעיכול, פחות ארוחות לפני השינה הגורמות לשינה ירודה ומרווח ארוך יותר של שעות מהארוחה האחרונה עד לזמן השינה וכן הלאה..

בשלב זה כותבים תכנית פעולה ברורה המגדירה את ההתנהגויות והפעולות האסטרטגיות והמעשיות לקידום המטרות (ובדגש על מטרות ולא תוצאות).

שלב היש | שלב התוצאות

כאשר אנו מגיעים לשלב זה, אנו בעצם חיים את התוצאה עוד בטרם הושגה בפועל. אם למשל המטרה שלי היא להיות בריא, אני חי את החיים שלי כאדם בריא מלכתחילה, כך שהתוצאה היא שאני בריא עוד בטרם החלמתי בפועל מהמחלה. אני חי חיים בריאים, משמע שאני אדם בריא. אדם חולה חי חיים חולים לעומת אדם בריא החי חיים בריאים. במידה שיש מחלה בחיי ואני חי חיים בריאים, האם אני אדם בריא או חולה? ניתן להגיד שאני אדם בריא, החי חיים בריאים, המאובחן עם מחלה מסוימת. אך המחלה אינה מנהלת את החיים שלי, אינה מגדירה אותי ואינה קובעת את התוצאות של החיים והמטרות שלי.

שני השלבים הראשונים, הם אלו שרלוונטים להשגת תוצאות, השלב השלישי הוא למעשה החיים עצמם, מרגע לרגע, הוא אינו שלב שיש לבצע בו כל פעולה, אלא אך ורק לחיות את התוצאה עוד בטרם הושגה. ייתכן שבשלב מסוים המטרה תושג, אך אין זה ישנה דבר עבורנו בכל הקשור לשני השלבים הראשונים והיא תהיה רק בונוס לאיכות ורווחת החיים שלנו, מבלי שהיא לכשעצמה תקבע אותם.

התוצאות יכולות להיות שלבסוף אני אחלים ממחלה כרונית בעקבות השינויים שביצעתי בשני השלבים הראשונים, או שאשיג את המטרות הכלכליות, הבין אישיות, המקצועית וכו’. שני השלבים הראשונים מקדמים את התוצאות הרצויות, אך ללא תלות בתוצאות, אלא כהגדרה עצמית שמקדמת ושואפת, אך אינה תלויה או מנוהלת על-ידיהן.

הגדרה ברורה ופעולות ברורות בשני השלבים הראשונים מגבירה את הסיכוי שלנו להשיג את התוצאות שבשלב היש.

סיכום הסדר הנכון של הפעולות

רוב האנשים חיים בתודעה שמתנהלת הפוך מהטבע כולו, מחכים שיהיה לנו, כדי לעשות וכדי להיות, בזמן שבטבע דרך התנועה מתחילה בלהיות, בלעשות ולבסוף לזכות בתוצאות. 

אם ותצליחו להפנים את המסר החשוב שכתוב כאן ולעשות סדר באופן התנועה והחיים שלכם, ייתכן שתצליחו לעשות שימוש בתודעת השפע, היצירה והבריאה של המציאות הנפלאה ביותר שאפשרית וזמינה לכם בחיים.

מי שאנחנו ומה שאנחנו עושים מעצבים את התוצאות שאנו רוצים בחיים. כדי להשיג את התוצאות עלינו להשיג את הידיעה הברורה, של מי אנחנו ומה אנחנו צריכים לעשות כדי להיות התוצאות שאנו רוצים. אנשים רבים יכולים לעשות זאת לבדם וחלק אחר נמצאים בשלב שבו הם צריכים הדרכה ותמיכה. לצורך כך יצרתי את בית הבריאות שיכול לאפשר לכם לקבל את התנאים האידיאליים לשינוי הסדר ההפוך והלא בריא של קידום המטרות והבריאות החשובים ביותר בחייכם.

אתם מוזמנים לקבל את התמיכה ולהיעזר בנו לכל פרק זמן שתצטרכו עד שתהפכו להיות הבוראים ולא הנבראים של המציאות ולהיות לחלק מתהליך היצירה האלוהי של הטבע והחיים שלכם.

בהצלחה ובאהבה, מכל הלב, אלירן

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: , ,

קטגוריות : השראה הדדית התפתחות אישית