שזיף צהוב | זני מורשת | זן עתיק וטעים במיוחד ברמת הגולן

| | 08/07/2018

המסע לארץ התאנה והפירות הנשכחים בגולן, סקירה מקיפה ראשונה לעונה זו מבטיחה עונה ארוכה ומשובחת מהרגיל.

הבטן כהרגלה כבר החלה לבקש לאכול פחות בכדי לפנות מקום ולעורר יותר תיאבון לקראת המזונות הנפלאים שבעת הזאת עוברים שלב, מהתפתחות להבשלה ומימוש.

בעונה זו היו שנים שבהן אכלתי שבועות ואף חודשים מן העצים בלבד, ללא כל תוספת ארוזה או מפירות החקלאות החדשה. עצים מסורתיים ועתיקים אלו מספקים מזון בעל ערך, אשר הגוף המרגיש מעריך במיוחד.

מזונות אלו מזינים תאים ששכחו כיצד זה מרגיש לאכול מזון אמיתי, התודעה מוזנת באופן שנשכח ממנה במשך שנים ועשרות של שנים, להתבונן במזון על העץ, לגעת בו, לבחור בפרי הבשל ביותר למראית עין, אך עדין לא לאכול. לגעת ולמשש אותו קלות בכדי לוודא שהוא רך ובשל מספיק, סימן לריכוז המירבי של חומרי התזונה שבכל תאנה, שזיף ותות.

מזונות אלו אמיתיים כל-כך אשר כל-אדם, יהיה צמחוני או דוגל בשיטת תזונה כזו או אחרת, מזונות אלו מושכים את העין, את בלוטות הטעם והלב.

התאנים הראשונות מסוג ‘תאנה תותית’ אשר נימוחה ומלאה בתוכן, זן אשר מקדים לפני הגל העצום של התאנים המסורתיות המוכרות יותר.

גל זה מגיע לאחר הגל של הבכורות ממספר הזנים אשר מהם נותרו רק עצים בודדים בלבד. תאנה זו אינה מהמתוקות שישנן, אך היא בעלת מרקם וטעמים עדינים שנעשים למתוקים במיוחד בזכות התייבשותן המהירה בשלמותן על העץ.

תאנים גדולות מאוד מזנים אחרים אשר מבשילות ממש עכשיו באזורים הנמוכים של הגולן, נותנות את הגל הראשון והפחות מתוק, אך המשביע וממלא כל בטן שמחפשת מזון ראוי ומזין במיוחד.

תאנים סגלגלות שנפתחות ומבקשות שיראו אותן וידעו שהן ‘שם’, אין חרק, דבורה או נפש אדם שחולפות בקרבתן ויכולות לפספס את המיצג המרהיב ובצבעי אדום וסגול משתלבים שהיד עוד לפני שמספיקים לחשוב כבר בוחרת את האחת שהתרככה מספיק בהשוואה לכל השאר.

השזיף הזהוב, הנדיר, אולי האחרון ששרד מהזנים המסורתיים שהיו כאן. שזיף שעליו ארחיב בהמשך אם יתאפשר לכך הזמן, אשר נותן את פירותיו באזור הכפרים שבהם חיו למרגלותיו של החרמון וסביבותיו. שזיף שבמשך שנים מרתק אותי בכל פעם מחדש, עץ עץ שעבר וראה הרבה לאורך שנותיו, עדיין מניב כמות של עשרות ק”ג מוזהבים ומתוקים כל-כך.

השזיף הזה ראוי להשמר וכך נעשה וייעשה ממנו בשנים הבאות על כולנו לטובה, נרכיב אותו על עוד כנות ונשמר את כושר ההישרדות והטעמים המיוחדים אשר נעלמים כלא היו מן המזון והעולם.

אני עוד מהרהר בנוגע לטיולים משותפים עם אנשים חדשים ונפלאים בסופי השבוע הקרובים. אם תרצו להיות הראשונים שמקבלים הזמנות ופרטים על טיולים שכאלו, הרשמו כאן: https://lp.vp4.me/8fqd ואולי נפגש ונחלוק זמן משותף בטבע המשותף של כולנו.

מאחל קיץ שמשי, טעים וימים ארוכים שמאפשרים לנוע מזריחה עד שקיעה (לפחות) במרחבי הטבע הקסומים, לטבול ולגלות את עצמכם בתוך כל הקסם שנקרא ‘חיים’ בטבע המתמזג שלכם וזה של אחרים.

 

לפרטים על טיפול בתזונה בבית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

תגיות: , , , ,

קטגוריות : מזון אמיתי