צום מיצים | ניקוי רעלים | סדנת צום מיצים | דיאטת מיצים בהתאמה אישית

| , , , | 15/04/2023



צום מיצים - סדנת ניקוי רעלים בהתאמה אישית

בישראל פועל מקום בעל ניסיון של אלפי צמים ונרפאים ממחלות כרוניות. בית הבריאות נוסד בשנת 2015 ומאז מלווה סדנאות של צומות מיצים וצומות מים בהתאמה אישית ממספר ימים ועד מספר שבועות וחודשים רצופים.

כל הסדנאות והצומות עד היום התנהלו והסתיימו בהצלחה ולחלק מהאנשים גרמו לשינוי חיובי וחסר תקדים בתוצאות הריפוי ותפיסת המציאות לטובה.

קרוב ל-15 שנים שאלירן חוקר ומלווה סדנאות צומות מיצים וככל הנראה בעל הידע והניסיון הנרחב ביותר בישראל בתחום טיפולי זה. לאלירן ניסיון רב בליווי של אנשים בתהליכי ריפוי מגוונים, החל ממחלות כרוניות כמו יתר לחץ דם, סוכרת וטרשת עורקים ועד צומות מיצים במצבים של סרטן בשלבים מתקדמים ומחלות אוטואימוניות בעת חולשה גופנית ומורכבות רפואית רבה מאוד.

לשמחת אזרחי ישראל ומטופלים רבים, סדנאות הצומות המוצלחות בבית הבריאות מאז שנת 2015 העלו את המודעות לצומות מים רפואיים וצומות מיצים בריאותיים בישראל. עוד קודם להקמת בית הבריאות, אלירן היה מלווה צום מיצים וצום מים מרחוק או בהשכרת מקומות אירוח לנקודות זמן ספציפיות בשנה. כיום בית הבריאות פתוח כל השנה וזמין לכל מי שמתעניין בסדנת צום מיצים תחת ליווי, תמיכה ופיקוח ברמה הגבוהה למיטב ידיעתנו לא רק בישראל, אלא גם בעולם.

אלירן התראיין לא מעט בנושא צום מיצים וצומות מים וגם כתב מאמרים שונים על יתרונותיהם (וחסרונותיהם במצבים מסוימים) ותוכלו להרחיב ולקרוא מעבר למאמר זה.

סדנת צום מיצים - מדע עדכני ושימושי

סדנת צום מיצים יכולה להיות קצרה או ארוכה, למשך יממה אחת או מספר שבועות וחודשים. ההחלטה לגבי משך סדנת המיצים נקבעת בהתאם למסגרת התומכת והמטרות הבריאותיות. רוב האנשים מתנסים בדיאטת מיצים ליממה או מספר ימים לצורך מנוחה למערכת העיכול והימנעות מהעומס הכרוך באכילה של מזונות מוצקים. בתזונה נוזלית של מיצים לרוב גם תורגש ירידה במשקל וההרגשה הכללית תהיה של קלילות רבה יותר בבטן ולעתים קרובות גם בחשיבה ובגוף כולו.

צום מיצים ארוך הנמשך לשבוע או מספר שבועות וחודשים מיועד להשגת מטרות של ריפוי טבעי ממחלות מסוימות, אשר בעזרת המנוחה המתמשכת למערכת העיכול, הריפוי וההתחדשות מתאפשרות במידה רבה ואפקטיבית.

להשגת המטרות האפקטיביות ביותר מצום מיצים המיועד לניקוי רעלים וריפוי מחלות מורכבות, נדרשת מידה רבה של ניסיון והתאמה אישית של הרכבי המיצים המדויקים. בחירת חומרי גלם או שימוש בכמויות או תזמון שאינם מדויקים עלולים לפגוע בתהליך ואף להשיג את התוצאות ההפוכות ולהחמיר את המצב הבריאותי.

סדנת צום מיצים בבית הבריאות או לבד בבית

סדנת מיצים בבית הבריאות כוללת מאות יתרונות נוספים מלבד המיצים עצמם. בכל תהליך הממוקד בריפוי יש לכלול גם את ההיבטים הנפשיים והרגשיים, הרוחניים והפיסיים המקיפים. למשל, צום מיצים ללא פעילות גופנית משולבת, עשוי שלא לקדם את מטרות הריפוי או ההרגשה החיונית הטובה במיוחד. בצום מיצים ללא פעילות גופנית תומכת התסמינים וההרגשה עשויים להיות גרועים כל-כך עד לכדי הפסקתו ממש בתחילת התהליך.

צום מיצים ללא מנוחה מספקת או ללא סביבה רגועה ושלווה עשוי להיות אתגר שמוסיף עוד סטרס בלתי רצוי שישיג את התוצאות ההפוכות והן החמרה במצב הבריאותי או שבירת התהליך עקב חוסר כוחות להתמודדות.

סדנת מיצים במסגרת תומכת הכוללת הדרכה מקצועית, סביבה תומכת וקבוצה השותפה לתהליך, היא ככל הנראה הדרך המיטיבה (והנחקרת מדעית) להצלחה והשגת התוצאות הרצויות, הן בטווח קצר והן בטווח ארוך, גם לצורך מנוחה והתרעננות קצרה וגם למטרות ריפוי וניקוי רעלים עמוק של מחלות כרוניות.

בית הבריאות – נוסד כמרכז לליווי צום וניקוי רעלים

בבית הבריאות מלווים צומות וניקוי רעלים באופן רציף החל משנת 2015

אלירן היה חבר בצוות ההקמה של חוות הבריאות מצפה אלומות – המציעה תכניות וסדנאות לצומות מיצים וניקוי רעלים. במהלך 6 שנים הוא קידם ופיתח תכניות טיפול, גידול אורגני ושפע רב פעילויות אשר חיזקו את המוניטין והקווים המנחים של המקום. בשלב מסוים נעצרה דרכו והוא לא קיבל הזדמנות ליצור דווקא שם את בית הבריאות לטיפול אישי מעמיק ולליווי צומות ומסיבה זו בחר לעזוב ולהקים מקום חדש משלו. היה זה אתגר עצום ויש שיגידו כמעט חסר סיכוי, אך נכון לימים אלו, בית הבריאות פועל מזה 8 שנים ברציפות, כולל בתקופת הקורונה, מלבד שבועות בודדים שבהם נאלץ לסגור את שעריו להתעקשותם של חברי הקיבוץ לסגור את שערי הכניסה למקום.

בית הבריאות – פורץ דרך בליווי צום וניקוי רעלים

לא רק הניסיון והידע המקצועיים הם שחשובים בבית הבריאות לליווי של צום מיצים מוצלח, אלא גם התוכן והאווירה הכללית אשר מאפשרים זאת יותר מבכל מקום אחר בישראל.

בבית הבריאות צום מיצים וצום מים לסירוגין מתקיימים כחלק משגרת הפעילות הקבועה. צומות מיצים קצרים נעשים מדי שבוע ובמשך כל השנה וכמעט לכל אנשי הצוות סיפורים אישיים על צומות שחוו והתנסו בהם בעצמם טרם שהפכו לאנשי הצוות במקום. צום אינה מילה זרה או מפחידה, אלא מילה שבה משתמשים ביום יום באופן רגיל ונורמלי. למשתתפים בצומות קצרים או ארוכים בבית הבריאות תינתן התמיכה המלאה לא רק מאנשי הצוות, אלא גם משאר המשתתפים שייתכן ויצומו גם בעצמם לצידם או לכל הפחות יתמכו בהם ויעודדו אותם מתוך הבנה ליתרונותיו ולידיעה שהם במקום המתאים ביותר לקיים זאת.

תוכן בסדנאות צום מיצים

אחת מנקודות המפתח לדיאטת מיצים מוצלחת היא תוכן בעל ערך רב עבור המשתתפים. צום מיצים של מספר ימים או שבועות ללא כל תוכן עשוי להיות בלתי נסבל ואף אתגר בלתי פשוט לרבים. הסיבה לכך היא בראש ובראשונה שיעמום, עייפות הנלווית לחוסר מעש ותעסוקה ולחוסר תמיכה בגוף ובנפש בתהליך רגיש כל-כך.

במרכזים שונים של צומות לניקוי רעלים בעולם נופלים בנקודה זו לעתים קרובות ובתהליך הצומות אך ורק דואגים שאנשים ישתו מספיק מיצים. 

בבית הבריאות אנו מדגישים במיוחד את התוכן של הסדנאות אשר מניסיון עם אלפי סדנאות של צום מיצים, אנו יודעים להגיד בנחרצות שהסדנאות והתכנים מוסיפים לחווית הצום באופן שלא יסולא בפז. היוגה היומיומית המותאמת אישית לדיאטת מיצים, סדנאות הנשימה, התנועה של הצ’י-קונג וההליכות הקצרות בטבע המרפא של בית הבריאות הופכים את דיאטת המיצים להרבה מעבר לדיאטה, לחווית עומק, מלאת תוכן, עושר של חוויות המעבירות את הזמן וממלאות אותו באיכות גבוהה של תובנות מעצימות.

בית הבריאות עוסק בליווי צום מיצים לצד ליווי תהליכי ריפוי ובריאות במקביל ויש לנו ככל הנראה את הניסיון הרב ביותר בארץ ובעולם בכל הקשור לסדנאות תוכן המשולבות בצומות מיצים ומים קצרים וארוכים.

יחס, טיפול וליווי אישיים בזמן דיאטת מיצים ארוכה וקצרה

עבור כל משתתף בסדנת מיצים מוצמדים מספר אנשי צוות שנמצאים איתו בקשר 7 ימים בשבוע, בוקר עד ערב ולכל צורך ומענה לאתגרים הפיסיים והרגשיים. אלירן נפגש עם הצמים מדי שבוע במשך מספר פעמים ומקבל מאנשי הצוות עדכונים שוטפים בימים שאינו נמצא. כל תהליך של צום המיצים מתבצע על-ידי מעקב של מדדים חיוניים, מפגשים יומיומיים והשתתפות בפעילות המתאימה אישית לכל צם וצמה על-בסיס מצבם הבריאותי, האנרגיה הנפשית והפיסית הזמינה ומטרות הצום מלכתחילה. במקרים מסוימים אנו נמליץ על השתתפות נוספת ובמקרים אחרים על מנוחה נוספת.

תדמיינו צום מיצים במקום שבו אתם עטופים מכל הכיוונים

במסגרת בית הבריאות אנשי צוות רבים וכל מנחי הסדנאות יעטפו ויחבקו ויתמכו בכם בכל מה שתצטרכו ותבקשו. אתם לא רק מקבלים מענה מהצוות הרשמי של המלווים, אלא מכל אנשי הצוות והמדריכים של הסדנאות הנפגשים עמכם בפעילויות לאורך היום והשבוע. מדובר במסגרת יוצאת דופן של תמיכה ולכל מדריך ניסיון אישי בהדרכה של אנשים בצומות קצרים וארוכים, מה שהופך אותם לאנשים מנוסים בהדרכה של משתתפים בצומות מיצים לניקוי רעלים ולאורך זמן.

האם לכולם מומלץ צום מיצים לניקוי רעלים?

צום מיצים אינו מתאים לכולם. אנו לא מוכרים תכניות ‘צום מיצים’ לכל דורש, אלא רק על-בסיס שיחה לתיאום ציפיות ביום ההגעה או טרם ההגעה. חשוב לנו לוודא שבדיקות הדם שלכם תקינות ושמטרות דיאטת המיצים שלכם אינן מסכנות את בריאותכם או עלולות להחמיר בעיה קיימת. אנו מלווים דיאטת צום מיצים לצורך שיפור והטבה ולא לצורך החוויה עצמה בנפרד ובמנותק מההקשר הבריאותי שלה.

יש שמגיעים לבית הבריאות גם לצורך צומות רוחניים, במקרים אלו אנו מוודאים שהמצב הבריאותי שלהם תקין ובהתבסס על מפגשים יומיומיים אנו מוודאים שדיאטת המיצים אכן תומכת במטרותיהם ושאין בה סיכון או חשש לנזק כלשהו שיגרם לבריאותם ולנפשם.

לא נפרט כאן על כל המצבים המתאימים והלא מתאימים לצום מיצים ועל כך תוכלו להיוועץ עמנו טלפונית במידה שתרצו לעשות צעד נוסף כדי לוודא את התאמתכם לתכנית שאנו מציעים. כאשר תסיימו לקרוא את המאמר הנוכחי, אנו מרחיבים בנושא ההתאמה לצומות המיועדים לניקוי רעלים בעמוד המחקרים.

מפתחות לניקוי רעלים וצום מיצים מוצלחים

עקרון ראשון ומוביל בדיאטת מיצים מוצלחת מבוסס על הכנה מספקת ויציאה מתמשכת. ככל שההכנה לצום היא ארוכה יותר, כך חווית הצום תהיה חיובית יותר. מסיבות כלכליות ואחרות אנשים רבים מגיעים אלינו לצום מיצים לפרק זמן מקסימלי מבלי לקחת זאת בחשבון. אנו מבינים זאת, אך בכל מקרה מדגישים את הנושא כדי שתקחו זאת לתשומת לבכם ותשקלו היטב את בחירותיכם.

הכנה של שבוע או מספר שבועות לסדנת צום מיצים, תאפשר גמילה כמעט מלאה או מוחלטת מהתמכרויות מסוימות, הפרשה של רעלים וחומרים שעלולים להפוך את הצום לחוויה מאוד מאתגרת ואף בלתי נסבלת הכוללת בחילות, הקאות, חולשה רבה ותסמינים לא נעימים נוספים. בזמן צום קשה יותר להתמודד עם תסמינים לא נעימים מכיוון שיש פחות אנרגיה זמינה למצבי חירום ואתגרים נפשיים ופיסיים. הכנה של מספר שבועות לדיאטת מיצים תאפשר לגוף להתאקלם לבריאות הניתנת בבית הבריאות, להתחזק פיסית באופן משמעותי, להתנקות באופן ניכר, להתחבר רגשית לאנשי הצוות, החדר והמקום ולהתחיל במסלול הצום כאשר הגוף והנפש כשירים ומוכנים לקראתו על הצד הטוב ביותר.

אנשים רבים הגיעו אלינו לגמילה מעישון או מאלכוהול או סמים למשל וכעבור מספר שבועות (בדרך כלל 4 שבועות), החלו בצום מיצים למשך שבוע ויותר ובכך השיגו תוצאות יוצאות דופן של גמילה והטמעה בעזרת הצום של תהליך ההתחדשות כולו. כאשר הגיעו אלינו אנשים אשר התעקשו לצום מיידית או מספר ימים בודדים לאחר ההגעה, תסמיני הגמילה, הניקוי ואי הנוחות שבגוף ובנפש הפכו את החוויה להרבה פחות נעימה ולעיתים קרובות גם הרבה פחות מוצלחת וכזאת שהשאירה טעם רע במקום את הטעם המתוק של צומות מוצלחים שאליהם אנשים חוזרים אחת לתקופה על-מנת להעמיק ולחוות עוד שלב בתהליך ההתחברות והניקוי האישיים שלהם.

טיפול רגשי מעמיק לניקוי רעלים

במהלך דיאטת צום המיצים ניתנת אפשרות לטיפולי עומק רגשיים הכוללים שעה עד שעה וחצי במשך פעם עד פעמיים ושלוש בשבוע. לטיפולים אלו ערך רב לאלו שרוצים להעמיק בעזרת הצום ולשחרר טראומות, ועוד פסולת כבדה וישנה מהנפש במקביל לתהליכי הניקוי העמוקים של הגוף. 

צום מיצים ארוך או קצר

משך הזמן לדיאטת המיצים יקבע רק לאחר פגישה ביום הגעתכם למקום או במידת הצורך, נקיים שיחה טלפונית לאחר הרשמתכם כדי להבין את האפשרויות העומדות בפניכם ובהתאם לנסיבות בריאותכם האישיות.

דיאטת מיצים ותזונה ברמת האיכות הגבוהה ביותר

קשה להפריז בערך התזונה לבריאות ובהתייחסות לפרטים הכי קטנים בתזונה של בית הבריאות לכל אחד מהחלקים הבריאותיים והמאזנים שבה. לכל אדם ניתן תפריט המותאם אישית להעדפותיו, בריאותו ובהקשבה יומיומית לשינויים המתבקשים על-ידי כל מתארח ומתארחת על-מנת לשפר את ההנאה, תחושת השובע והשגת המטרות ללא כל סבל או קושי שאינם נדרשים או מוסיפים לתהליך. 

התזונה בבית הבריאות היא טבעונית ומבוססת על איזון מלא בין כלל המרכיבים החיוניים לגוף. לפני הצום אנו דווקא ממליצים על התזונה המזינה ביותר כדי למלא את מאגרי הגוף באופן האידיאלי לקראת תהליך של צום מיצים וצמצום. בהתאם לתיאום ציפיות אישי אשר נקיים עמכם בעת הגעתכם, נקבל יחד את ההחלטות לגבי הרכב התפריט המדויק שלכם לימים הראשונים של ההכנה לצום המיצים.

התזונה לאחר היציאה מדיאטת המיצים משתנה מאדם לאדם, בהתאם למצבו הבריאותי, בעת לעונות השנה ובהתאם להעדפותיו האישיות. חלק מקבלים פירות טריים ועסיסיים וחלק פירות או ירקות מבושלים קלות. חלק מסיימים את צום המיצים עם שייקים טחונים וחלק עם מזונות מוצקים או גם וגם. אין זה המקום והזמן להסביר על הסיבות לכל תפריט ועל כך נוכל לשוחח באופן אישי בבוא הזמן. רק חשוב להדגיש שהיציאה מהצום היא חלק קריטי מהצלחת צום המיצים ולמעשה התהליך של החזרה לאכילה הוא עדיין חלק בלתי נפרד מתהליך הצום עצמו. לוקח לגוף זמן ממושך להתמלא מחדש באנרגיה ובמאגריו ובימים הראשונים שבהם חוזרים לאכול הכמויות הן קטנות ועולות בהדרגתיות כדי לאפשר חזרה לפעילות עיכול תקינה מבלי להעמיס יותר מדי ולסכן אתכם. אכילה מרובה ומהירה מדי עלולה לגרום להקאות, שלשולים והרגשה נוראית ואף מסוכנת. מסיבה זו יציאה מצום מיצים חיונית שתתבצע במסגרת כמו בית הבריאות וככל שתוכלו להאריך אותה, כך היא תהיה בעלת ערך רב להמשך הדרך האישית שלכם.

ככלל, ככל שצום המיצים ארוך יותר, כך משך הזמן ליציאה ממנו תהיה ארוכה יותר. זמן המינימום ליציאה מצום של 5 ימים הם יומיים, המינימום ליציאה מצום של 10 ימים הם 4 ימים, המינימום ליציאה מצום של 20 ימים הם 7 ימים, המינימום של יציאה מצום של 30 עד 40 ימים הם 10 ימים. עדיף תמיד להוסיף כמה שיותר כדי לצאת מחוזקים ועם הרגלי תזונה ואנרגיות חדשות ומלאות לקראת המשך ההתמודדות העצמאית בביתכם ובחיי השגרה.

אקלים ומזג אוויר

בית הבריאות נמצא על הר בקצה דרך גלילית, הצופה לים התיכון ממערב ולהרי מירון והגליל ממזרח. האקלים בגובה 550 מטרים מעל פני הים הופך את האקלים במקום לכזה שאין בו גם בשיא הקיץ עומסי חום קיצוניים, נקודה חשובה מאוד לסדנת צום מיצים באקלים שיחסית נוח ואינו קיצוני.

למזג האוויר הנוח בקיץ הישראלי יתרונות רבים ההופכים את חווית צום המיצים לנוחה ונעימה יותר.

יער וחורש ירוקים

יתרון נוסף בסדנאות צום מיצים בבית הבריאות הוא בחורש הירוק שקשה לתארו במילים עד אשר מגיעים למקום. הוא אינו דומה גם לישובים רבים קרובים אליו בגליל אשר אין בהם את עושר וצפיפות הצמחייה כפי שיש בקיבוץ שבו נמצא בית הבריאות. ליער ולחורש הנפלאים הללו יתרונות רבים בכל הקשור להשפעתם על האקלים, איכות האוויר וכמובן כמות הפריחה העונתית לאורך השנה, הצבעים הירוקים המרעננים והמוסיפים לתחושת החיבור והקרבה לטבע. בבית הבריאות עושים שימוש בטבע המרהיב והחי ויוצאים לטיולים ממושכים על-בסיס קבוע ויומימי כדי לנשום וליהנות ממנו. 

לכל המשתתפים בסדנת צום המיצים מומלץ לבלות זמן ממושך בעת מנוחתם באוויר הצח, מחוץ לחדריהם ובטבע המאפשר הטענה וחיזוק נוספים בתהליך הצום על-ידי הארקה ופשוט שהות בסביבת כל הצבעים והירוק הבולטים ונספגים בהם כאילו היו להזנה של אנרגיה עתירת סוכר בריא להעצמת תהליך הניקוי וההתחדשות שבזמן הצום.

בדיקות וניטור במהלך דיאטת מיצים

כמרכז מנוסה ואחראי למעקב אחר מטופלים המשתתפים בצום מיצים, המטרה העיקרית שלנו היא להבטיח את הבטיחות והתוצאות ברמה הגבוהה ביותר עבור כל מטופל. אלו הם הפרוטוקולים המקובלים אצלנו בתהליך הצום:

ניטור סימנים יומי

לחץ דם ודופק: בדיקה יומיומית בשעות קבועות של הבוקר והערב. בכל שינוי משמעותי המעקב יתבצע בתדירות גבוהה יותר. מטרת המעקב לזהות סימנים מקדימים של התייבשות או מצבים נוספים הדורשים התייחסות.

מאזן נוזלים: חיוני לעקוב בקפידה אחר מאזן הנוזלים של המטופל. המעקב מתבצע באמצעות מדידת כמות הנוזלים הנצרכת במשך כל יממה, תפוקת השתן, הצבע והריח.

רמות הסוכר: בצומות ארוכים נדרש מעקב או טיפול לשמירת רמת סוכר תקינה בדם. מטרת המעקב היא להקדים מראש את האפשרות לחולשה קיצונית עקב רמת סוכר נמוכה מהרצויה.

תמיכה רגשית ופסיכולוגית: במהלך הצום אנו נפגשים על בסיס יומיומי מספר פעמים ביום כדי להעריך את מצבכם הפסיכולוגי והרגשי. אנו מציעים תמיכה מסוגים שונים כדי שלא תצטרכו להתמודד לבד עם האתגרים הפסיכולוגיים הנלווים לצום.

ניטור רמות אלקטרוליטים בתדירות מותאמת אישית

בדיאטת מיצים מתמשכת וארוכה עשויים להדרש למעקב או טיפול לשמירת האיזון של רמות אלקטרוליטים תקינות בדם, במיוחד נתרן, אשלגן ומגנזיום. חוסר איזון ברמות אלקטרוליטים בצומות ממושכים עלול לגרום לסיבוכים. איסוף דגימות הדם מתבצע על-ידי שיתוף פעולה עם קופות החולים, אחים ואחיות המגיעים עד לבית הבריאות, נוטלים את דגימות הדם ותוצאותיהן מתקבלות מספר שעות מאוחר יותר באותו היום.

אין אצלנו רופא בתהליך צום המיצים או בכל תהליך אחר מכיוון שאין לרופאים הכשרה מתאימה ואפשרות חוקתית לקחת חלק בתהליכים אלו מסיבות הקשורות להגדרת המקצוע הרפואי בישראל. אין לנו ספק שבזכות בית הבריאות יוסדרו נושאים אלו ואחרים בקצב מהיר יותר ובשנים הבאות גם רופאים יעברו הכשרה מסודרת במסגרות הדומות לבית הבריאות לצורך השתלבותם בתהליכים אלו.

לבדיקת התאמה ושאלות נוספות

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה ובירור נוספים כדי לקבל את התמונה המלאה ולפרטים הכי קטנים שחשובים לכם, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבור בריאותכם ונוחיותכם בבחירת המקום המתאים עבורכם לסדנאות צום המיצים והריפוי האישי.

בברכה, אלירן וצוות בית הבריאות

הרכב המיצים בצום מיצים לניקוי רעלים

מיץ המיועד לצום מיצים הוא נוזל המופק ממיצוי הנוזלים, הוויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון מפירות, ירקות, אגוזים, קטניות ודגנים. 

ניתן לצרוך מיצים כתחליף לארוחה או כתוספת לארוחות, בהתאמה לתכנית ניקוי הרעלים, המטרות האישיות והמצב הבריאותי האישי. בדיאטת מיצים חשוב לוודא שמקבלים מספיק אנרגיה וחומרי תזונה המאפשרים לקדם את המטרות הרצויות בלי לגרום לנזק או חולשה קיצונית בלתי רצויה.

דיאטת מיצים כוללת בממוצע 1.5-3.5 ליטרים ביום של מיצים מסוננים. את המיצים מומלץ לשתות במשך היום ולא בכמות הגדולה מ-750 מ”ל בארוחה. כדי להפיק את הערך המקסימלי מדיאטת המיצים, מומלץ להשתמש במסחטת מיצים איכותית, להשתמש בחומרי גלם אורגניים ולסנן את התוכן המוצק היטב.

חומרי הגלם המומלצים בסדנת צום מיצים כוללים:

מיצים ירוקים מעלים ירוקים שונים כמו קייל, חסה, תרד, סלרי, מלפפונים, קישואים, שומר, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר ועוד.. מיצים אלו מרוכזים במיוחד בכלורופיל. ראו מאמר נפרד על מיץ עשב החיטה עליו אנו לא ממליצים בצום מיצים.

מיצי הדרים מלימונים, אשכוליות, תפוזים ופומליות. למיצים אלו איכות גבוהה במיוחד של פלבנואידים וויטמין C.

מיץ סלק המשפר את זרימת הדם ומפחית מדדים דלקתיים בלתי רצויים בגוף.

מיץ גזר העשיר בבטא קרוטן המשמש כמרכיב תומך בפעילות המערכת החיסונית.

מיצים מפירות נוספים כמו תפוחים, אגסים, אננס ואבטיח משמשים כמקור אנרגיה איכותי בדיאטת מיצים ומאפשרים להתמיד בה לאורך ימים ושבועות וברמת אנרגיה יציבה יחסית. כמו שנכתב רבות קודם לכן, חשוב לבצע התאמות אישיות, כי במקרים מסוימים מיצים עתירי סוכר וחומצות עשויים להחמיר מצבים בריאותיים ואף להזיק.

מיצים המכונים “חלבים” מסויה, שיבולת שועל, אורז, אגוזים וזרעים לעתים משמשים כחלק מתזונת המיצים עבור השגת מטרות ריפוי וחיזוק מסוימות.

מסחטת מיצים מומלצת איטית

מסחטת מיצים מומלצת לשמירת איכות המיצים הגבוהה ביותר מבוססת לרוב על סיבובים איטיים אשר מונעים התחמצנות מרובה של הויטמינים ונוגדי החמצון. בסדנאות צום המיצים בבית הבריאות אנו משתמשים במסחטת מיצים תעשייתית מתקדמת השומרת על איכות המיצים ודורשת סבלנות רבה במיצוי שלהם. 

מסחטת גזר או פירות קשים צנטריפוגלית המסתובבת במהירות רבה מנצלת אחוז נמוך של הירקות והפירות וגם גורמת להתחמצנות של חלק ניכר מהויטמינים ונוגדי החמצון.

כאשר בוחרים לקיים צום מיצים לצורך ניקוי רעלים וריפוי, חשוב מאוד לשמור על האיכות של המיצים כדי לא לפגוע בקידום המטרות החשובות והבריאותיות.

מסחטת מיצים קשים או רכים המבוססת על סיבובים איטיים היא המומלצת ובה אנו משתמשים. מסחטת מיצים זו היא לרוב חשמלית ואינה ידנית עקב הטרחה המרובה. במידה שאתם מעוניינים להתנסות בדיאטת מיצים לבדכם בבית, אנו ממליצים על מכונת מיצים מסוג זו שאנו מנוסים איתה ושהמלצנו עליה לאינספור אנשים המרוצים ומשתמשים בה על בסיס יומיומי.

מסחטת מיצים מומלצת כוללת יתרונות נוספים מלבד המיצוי השומר על הערכים התזונתיים: ניקיון קל ומהיר, עמידות לאורך זמן, אחריות מצד היבואן, ניצול מקסימלי של תכולת הפרי והירק, אפשרויות לסחוט מיצים גם מאגוזים, זרעים, קטניות ודגנים ועוד.. מוזמנים לחפש בחנות ביתה בריאות את מסחטות המיצים המומלצות והמנוסות על-ידינו.

לקריאה נוספת על צום

במאות המחקרים שקראנו על צומות, מסקנתם והמלצתם של 100% מהחוקרים היא לצום במסגרת, בליווי ובפיקוח. קראו מה חשוב שמסגרת לליווי צומות תכלול כדי להבטיח צום בטוח ויעיל.

תכנית צום מותאמת אישית: בליווי צמוד של אלירן וצוות בית הבריאות מת”א ועד החזרה לארץ. השילוב בין הצום, הליווי, התוכן והנופים יוצרים הזדמנות נדירה לדרך חדשה.

הבנה מדעית של בטיחות ויעילות הצום שעל בסיס אותם מחקרים יצרנו את התנאים האידיאליים לליווי של צומות מים קצרים וארוכים. תוכלו לשתף במחקרים אלו את הרופאים, המטפלים, המשפחה והחברים הדואגים בנוגע לבטיחותו ויעילותו של הצום.

התחברות למנגנון הביולוגי המולד לתיקון והתחדשות – הופכת את חווית הצום לעוצמתית ומרפאה ככל שהצום מתארך.

למידה על השינויים בחילוף החומרים במשך כל ימי הצום – מאפשרת היערכות והבנה מקיפה של החוויה המשתנה מיום ליום במשך הצום.

לצום מוצלח מרכיבים שונים המתחברים יחד – מנוחה והיזכרות חיוניים במיוחד לתהליך ההתחדשות הרצוי. חוסר במרכיבים אלו עשוי לפגוע בהשגת המטרות של הצום.

צום המשלב תרגול רוחני לצד המטרות הרפואיות – עשוי להיות שליו, נעים ומקדם מטרות בעלות ערך רב לבריאות הנפש והגוף.

לפרטים על צום בפיקוח הירשמו כאן:

צום 40 הימים בבית הבריאות, מתועד בחדשות כאן 11

נגן וידאו
נגן וידאו

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , ,

קטגוריות : ניקוי רעלים סדנאות בריאות צום מים רפואת העתיד