תכנית בית הבריאות או תכנית מצפה אלומות | חוות דעת והמלצות

| , | 10/04/2023



תכנית בית הבריאות ותכנית מצפה אלומות

איזה מזל שמצפה אלומות פעלה ופעילה במשך כל-כך הרבה שנים. אלירן הגיע לשם כשנה לפני שהמקום נפתח באופן רשמי לציבור והיה לחלק מצוות התכנון, החזון וההקמה של התכנית. במשך 6 שנות פעילות אלירן הדריך, הרצה, גידל את המזון, כתב מאמרים והיה לאיש צוות נמרץ ומרכזי באלומות.

כעבור 6 שנים מלאות, חלו שינויים בצוות ההנהלה וברוח המקצועית של המקום. אלירן נתקל בסירוב להמשיך בתהליכי הפיתוח והקידום של תכניות מותאמות אישית, מעמיקות ויסודיות יותר עבור המתארחים ומסיבות אלו ואחרות בחר לעזוב ולהמשיך לפתח זאת במקום אחר וללא מגבלות.

במשך 5 השנים האחרונות פנה בעליו של מצפה אלומות לאלירן וניסה בכל דרך להחזירו לניהול המקום וקידומו. מסיבות מקצועיות אלירן בחר להשאר נאמן לבית הבריאות וחזונו הטיפולי והמקצועי אשר מעניק הזדמנות שאינה דומה כלל לזו שהוצעה אז ומוצעת גם כיום במצפה אלומות.

להלן רשימה נוחה להבנת ההבדלים המהותיים בין בית הבריאות למצפה אלומות הנכונה לשנת 2023 והיתה נכונה גם בשנים האחרונות. טרם הצגת הרשימה חשוב להדגיש בכל דרך שהיא, שמצפה אלומות היא מקום מוערך וחשוב מאין כמוהו בסביבת הנופש וההזדמנויות הניתנות לאנשים ללמוד מחדש על בריאות טבעית ונכונה. אלירן והצוות בבית הבריאות מלאים בהערכה ובאיחולים מכל הלב להמשך הצלחתה של חוות אלומות ומקווים שפעילותה תמשיך לעוד הרבה מאוד שנים וכאפשרות זמינה לאינספור אנשים שיעשו בה שימוש לטובת בריאותם.

ההבדלים בין בית הבריאות למצפה אלומות

יחס, טיפול וליווי אישיים

ההבדל הראשון והמרכזי ביותר מבוסס על היחס האישי הניתן בבית הבריאות, שבו אין אורחים הנסתרים מהעין במובן שכל אורח המגיע לבית הבריאות מתבקש למלא שאלון בריאות אשר צוות של לפחות 10 אנשים עובר עליו טרם ההגעה. בעת ההגעה נפגשים עמו לפחות 3 ועד 7 אנשי צוות שונים היוצרים קשר אישי ומתאמים ציפיות בכל ההיבטים בנוגע לתכנית, החל מהתזונה המומלצת והמועדפת ועד לסוג התנועה, הטיפולים הרגשיים, הסדנאות והטיפולים. 

אלירן ובית הבריאות מאמינים שליחס האישי יש ערך רב בהצלחה של יצירת קשר האמון בין האורח לצוות המלווה ובכך להגדיל את הביטחון האישי, לשחרר דפוסים והתמכרויות מיותרים וליצור מחדש הרגלים בריאים ומאוזנים. הליווי שמתחיל בעת ההגעה למקום, ממשיך כ-7 ימים בשבוע, למשך כל פרק זמן של שהות במקום. 

כל זאת בשונה ממצפה אלומות אשר ניתן לשלם על אירוח והשתתפות בתכנית וגם אם במקרה לא תגיעו לארוחות או לסדנאות, לא תהיה לכך כל התייחסות מצד אנשי הצוות ואף אחד לא ישים לב לכך. אין כל תהליך ראשוני של מילוי שאלוני בריאות מפורטים, או התייחסות מקצועית לתוצאות בדיקות הדם בשנים אחורה ובהווה, או כל העמקה אישית למצב הרגשי או לסטטוס הבריאותי. 

למעשה, במצפה אלומות התכנית מעניקה הזדמנות לחוות בריאות בקבוצה גדולה וללא כל קשר אישי יוצא דופן מתוכנן ומוקפד בין הצוות של המדריכים לבין המתארחים במקום. מסיבה זו במצפה אלומות אינם מתיימרים לקבל אליהם מקרי בריאות מורכבים ולרוב מפנים אלינו במקרים שכאלו.

טיפול רגשי מעמיק

במצפה אלומות אין כל התייחסות לטיפול רגשי מעמיק מאז יומה הראשון. מסבירים על החשיבות של החיבור בין גוף ונפש, אך אין כל מטפל או מטפלת שמלווים את המתארחים במקום ותומכים בהם לטיפול בטראומות, חרדות או כל חוסר איזון רגשי אשר קיים ומהווה מחסום והפרעה לתהליכי הריפוי בגוף. 

בבית הבריאות הטיפול הרגשי המעמיק קיים מיומו הראשון והוא נוכח בין היתר בסדנאות שונות ובאופנים שונים לאורך שעות היום והשבוע. בנוסף לקיומו בסדנאות ובמסגרת הליווי האישית, ניתנת גם המלצה לטיפולי עומק רגשיים במשך מספר פעמים בשבוע, כדי שההזדמנות לקיים תהליך מעמיק ומנקה של רעלים עמוקים לא רק בגוף, אלא גם בנפש יתבצע על הצד היסודי והמיטיב ביותר שאפשרי. 

אנו לא מחייבים או דורשים מאף אדם לעשות בטיפולי העומק הרגשיים שימוש בפועל, ולכל היותר ממליצים על כך ומעודדים זאת כאשר עולה הצורך.

ליווי יומי לכל מטרה וצורך

במצפה אלומות התכנית מבוססת על סדנאות המתקיימות לאורך היום והשבוע, ארוחות המוגשות לפי מספר האורחים, אך ללא תהליך של עיבוד רגשי או בריאותי משותף על בסיס יומי ומתמשך. 

בבית הבריאות אנו מאמינים שההקשבה היומיומית לגוף ולנפש חשובה מאין כמוה על-מנת לדייק את התהליך, לבצע שינויים, לשתף באתגרים ולבצע התאמות בזמן אמת כדי לשפר את סיכויי ההחלמה או השינויים החיוביים הרצויים במסגרת התכנית. 

מסיבה זו, אלירן הכשיר וממשיך להכשיר צוות שחלקו פועל יחד איתו מאז יומו הראשון של המקום מזה כ- 8 שנים, כדי לאפשר את היחס האישי והתומך ביותר המחזק את הביטחון האישי של כל מתארח ומתארחת במקום.

שהות ארוכת טווח לעומת קצרת

במצפה אלומות התכנית ‘הנמכרת’ ביותר היא זו שמבוססת על אירוח לסופי שבוע בלבד, כלומר אנשים המתארחים בין הימים חמישי אחה”צ ועד מוצ”ש או ראשון בבוקר. התכנית השנייה המוצעת באלומות, היא עבור אירוח מיום ראשון אחה”צ ועד חמישי בבוקר. התכנית בסדר העדיפות השלישי היא זו שמתחילה בימי ראשון אחה”צ ומסתיימת בראשון בבוקר. הלכה למעשה, רוב האורחים במצפה אלומות מגיעים לתכנית הקצרות משבוע לצורך טעימה וחוויה קלה של בריאות ומיצים ירוקים. 

כאשר אלירן ייסד את בית הבריאות בשנת 2015, היו אז מספר חדרים בודדים, אלירן בחר לקבל רק את אלו שהסכימו להתארח למשך 3 שבועות רצופים. כמות החדרים הקטנה והאנרגיה הרבה שניתנה במקום על-ידי אלירן והצוות עודדו את אלירן להשקיע את האנרגיה באלו שמוכנים להשקיע בתהליכי עומק המאפשרים ריפוי ושינויים מרחיקי לכת לטובה על חייהם. לאחר מספר שנים שבהן בית הבריאות הגדיל את מספר החדרים עד ל-16, אלירן נענה לצורכי האנשים הרבים שאינם יכולים להגיע ל-3 שבועות, הן מסיבות של פינוי הזמן והן מסיבות כלכליות, אז פתח את המקום גם לתכניות מינימום של שבוע (אין בבית הבריאות תכנית של פחות מכך לאורחים חדשים). מאז ועד היום פרק הזמן הממוצע של אירוח בבית הבריאות נע בין שבועיים ל-4 שבועות. 

עבור אורחים המגיעים לראשונה למקום, ומתוך מוטיבציה רבה לרפא מחלות כרוניות כאלו ואחרות או אפילו אם רק לצורך ניקוי עומק של הגוף מרעלים והנפש מדפוסים עקשניים, או אם רק כדי לחוות את האיפוס (Restart) המשמעותי של התחדשות התאים, החיוניות וההתחברות מחדש לגוף ולחיים, מכל הסיבות המוזכרות לעיל, תכנית הבית המומלצת מאז יומו הראשון של בית הבריאות היא למשך 3 שבועות. 

לשמחתנו, רבים בוחרים לקחת על עצמם תכנית זו ולקבל בזכותה הזדמנות שאינה רק לצורך טעימה וחוויה של סדנת בריאות נוספת, אלא גם לעבור תהליכי ושינויים פנימיים המשפיעים לטובה על כל היבט אפשרי בהמשך חייהם.

אין מקרה בודד של אנשים אשר התארחו ל-3 שבועות ושלא הבינו תוך כדי התהליך את החשיבות של משך הזמן הארוך יותר לצורך מעבר משלב החוויה הראשונית לשלבי ההפנמה, ההטמעה ויצירת ההרגלים הפנימיים והחיצוניים החדשים והרצויים להמשך החיים.

במצפה אלומות התחושה היא של ‘בית חרושת לבריאות’ אשר מגיעים ועוזבים עשרות אנשים מיום ראשון וביום חמישי ומשבוע לשבוע. בבית הבריאות התחושה היא יותר של ‘בית לבריאות’ המאפשר תהליכי עומק, יציבות ויצירת קשרים חברתיים עם אנשים נוספים המשתתפים עמנו בתכנית. אחת המתנות הנפלאות שיוצאים איתה מבית הבריאות להמשך החיים אלו הם הקשרים החברתיים, הטיולים והחברויות המרגשות בין האורחים הנמצאים יחד לתקופות קצרות ובמיוחד עבור אלו שעוברים יחד תהליך למשך מספר שבועות.

תזונה ברמת האיכות הגבוהה ביותר על בסיס מחקרים עדכניים

קשה להפריז בערך התזונה לבריאות ובהתייחסות לפרטים הכי קטנים בתזונה של בית הבריאות לכל אחד מהחלקים הבריאותיים והמאזנים שבה. לכל אדם ניתן תפריט המותאם אישית להעדפותיו, בריאותו, תוך הקשבה יומיומית לשינויים המתבקשים על-ידי כל מתארח ומתארחת על-מנת לשפר את ההנאה, תחושת השובע והשגת המטרות ללא כל סבל או קושי שאינם נדרשים או מוסיפים לתהליך. 

התזונה בבית הבריאות היא טבעונית ומבוססת על איזון מלא בין כלל המרכיבים החיוניים לגוף. לאלירן דעה שונה על תזונה בריאה מאשר זו המונהגת לאורך השנים במצפה אלומות והוא אינו ממליץ על מיצי עשב חיטה או מיצים ירוקים הגורמים לבחילות והקאות לרבים מהאנשים. אלירן דוגל בתזונה ים תיכונית משודרגת הכוללת את כל מרכיבי המזון הטבעיים, תחת הקפדה על תהליכי הנבטה, התססה ובישול על-פי דרכים המשמרות את הטעם והערך המקסימלי של המזון. יש להגיד בכנות שבמצפה אלומות בוצעו מספר שינויים המנסים להידמות לאלו שבבית הבריאות מבחינה תזונתית, אך הם עדיין רחוקים מלהגיע לרמת הפרטים הקטנים שעליהם מקפידים בבית הבריאות.

תזונה מוקפדת זו ומקורות הגידול המקומיים משטחי חקלאות שאלירן הקים, הופכים את המזון בבית הבריאות לאיכותי ועשיר באופן יוצא דופן בהשוואה למצפה אלומות או מקומות אחרים. 

בהזדמנות זו נזכיר ונדגיש שוב את הרשום בכותרת – התזונה, כמו גם שאר המרכיבים בתכנית, הסדנאות והפעילות בבית הבריאות מבוססים מחקרים, ניסיון והצלחות רבות, בשונה מכל מיני טרנדים חולפים בשווקי הבריאות השונים או שימוש במיצים המדמים ניקוי בזמן שייתכן שאפילו מזיקים לבריאות כמו שלדעתנו קורה עם מיץ עשב החיטה ורעיונות אשר דומים לו.

לצערנו, בתחום הבריאות וגם במצפה אלומות נעשה שימוש בשיטות שאינן מבוססות מחקר, אלא סוג של המצאות חסרות בסיס שלא רק שאינן בהכרח תורמות לבריאות, אלא גם מניסיוננו והיכרותנו, חוויות שכאלו עלולות אפילו להרחיק אנשים מהתמדה בבריאות ואמון בדרכים טבעיות לטפל בעצמם. על-כן, לכל שאלה שתהיה לכם בנוגע לתכנית תוכלו לקבל מענה ממוקד, מבוסס מחקר ומקצועי על-מנת לוודא שאתם לא מגיעים לתכנית שבה אין דמות מקצועית המתכננת כל פרט ופרט בקפידה.

תכניות צום או מיצים או תזונה מלאה או חלקית

בבית הבריאות אנשים רבים מגיעים כדי לצום למשך מספר ימים או שבועות, כחלק מתכנית ריפוי או בריאות המומלצת או מועדפת עליהם. אין זה המקום להעמיק ביתרונותיו או חסרונותיו של הצום ולאילו מהאנשים הוא מתאים, על-כך תוכלו להיוועץ עמנו ועם אלירן במידה שתרצו.

חשוב לציין, שבבית הבריאות כל אדם מקבל תכנית אישית המשתנה לאורך משך השהות ולכן יש שצמים על בסיס מים בלבד, יש שצמים על בסיס מה שמוכר בשם ‘צום מיצים’ ויש שאוכלים 3 ארוחות ביום או ארוחה או שתיים ביום.
לכל אדם התכנית נתפרת בצורה המותאמת ביותר עבורו ובגמישות והקשבה המירביים.

זהו סוד ההצלחה של בית הבריאות ובשונה ממצפה אלומות שהתכנית נתפרת מראש עבור כולם כקבוצה, ללא כניסה לפרטים הקטנים או האישיים של כל אחד ואחת.

לקריאה נוספת על צום בבית הבריאות

מדריכים אישיים במשך כל יום בתכנית

אין אפשרות להפריז בחשיבות העניין להצלחת התכנית בבית הבריאות. המורה ליוגה טיפולית אשר מנוסה עם אלפי אנשים במסגרת בית הבריאות נפגשת עם כל אחד מהם אישית בימים הראשונים להגעתם, זאת במקביל לשיעורים הקבוצתיים שבהם עוברת בין כולם לצורך מתן הנחיות ותמיכה בתרגול האישי שלהם. מפגשים אישיים אלו הם חלק בלתי נפרד מהתכנית ואלו מתבצעים על-ידי כל אנשי הצוות והמדריכים ובכל אחד מהימים של השבוע. הקשר האישי והאינטימי עם קרוב ל-20 אנשי צוות בממוצע לאורך התכנית, מייצרים ביטחון וסיכויי הצלחה גבוהים במיוחד לשינוי חיובי גם לאחר חזרתם של המתארחים מבית הבריאות לביתם. 

במצפה אלומות אין כל קשר אישי שכזה מכיוון שהקבוצה כוללת עשרות משתתפים לפרקי זמן קצרים שאינם מאפשרים זאת מבחינה מעשית. אין בכך כדי לשלול את יתרונותיה של התכנית, אלא אך ורק להדגיש את ההבדלים המהותיים בין התכניות השונות.

תוכן חוויתי, רגשי ומעמיק

ניתן לומר שאחת מנקודות החוזקה המשמעותיות ביותר של בית הבריאות הינה באיכות ומגוון התכנים אשר מועברים משבוע לשבוע ואיכות צוות המדריכים המקצועי והמסור. הסדנאות בנויות כך שגם שיעורי יוגה המתקיימים מדי יום, מועברים על-פי תכנים המשתנים ברצף של מספר שבועות וחודשים, כך שגם עבור אלו שמתארחים למשך שבועות וחודשים, תינתן האפשרות לתכנים חדשים ובעלי ערך משבוע לשבוע ולא את אותן ההרצאות והתכנים שאינם רלוונטים בעבורם.  

איכות התכנים והמקצועיות, הגיוון וההתחדשות השבועית הופכים את חווית התוכן בבית הבריאות לבלתי ניתנת להשוואה לתכנית המוצעת במצפה אלומות. אנו לא יכולים לקבוע במדויק את איכות התוכן במצפה אלומות מכיוון שהוא עשוי להשתנות כל הזמן ואנו לא מתארחים שם באופן קבוע. אך מהיכרותנו עם המקום לאורך השנים ניתן להגיד שהתוכן הוא מאוד כללי, פחות אישי וחוזר על עצמו משבוע לשבוע

אקלים ומזג אוויר

מצפה אלומות נמצאת בסמוך לכנרת וצופה לנוף מקסים של הרי הגולן. בית הבריאות נמצא על הר בקצה דרך גלילית, הצופה לים התיכון ממערב ולהרי מירון והגליל ממזרח. האקלים הגבוה ב-250 מטרים של בית הבריאות בהשוואה למצפה אלומות, מאפשר שהות במזג אוויר קיצי ללא עומסי חום קיצוניים או מורגשים בדומה לאלו שבמצפה אלומות הנמוכה והקרובה יותר לכנרת.

למזג האוויר הנוח יתרונות רבים בקיץ הישראלי הארוך והופכים את החוויה בבית הבריאות לנוחה ונעימה יותר בכל הקשור לפעילות המרובה והאתגרים הנלווים להשתתפות בתכנית זו או אחרת.

יער וחורש ירוקים לעומת חורש צחיח יחסית

יתרון נוסף בבית הבריאות הוא בחורש הירוק שקשה לתארו במילים עד אשר מגיעים למקום. הוא אינו דומה גם לישובים רבים קרובים אליו בגליל אשר אין בהם את עושר וצפיפות הצמחייה כפי שיש בקיבוץ שבו נמצא בית הבריאות. ליער ולחורש הנפלאים הללו יתרונות רבים בכל הקשור להשפעתם על האקלים, איכות האוויר וכמובן כמות הפריחה העונתית לאורך השנה, הצבעים הירוקים והמרעננים מוסיפים לתחושת החיבור והקרבה לטבע. בבית הבריאות עושים שימוש בטבע המרהיב והחי ויוצאים לטיולים ממושכים על-בסיס קבוע ויומימי כדי לנשום וליהנות ממנו. במצפה אלומות הטבע אינו דומה כלל וכלל וכמות העצים והחורש נמוכים מאוד.

ליווי מקצועי ובריאותי ברמה הגבוהה ביותר

רמת הידע והניסיון הנצברים אצל אלירן מזה כמעט 20 שנות פעילות בתחום הליווי האישי והקבוצתי בעולם הבריאות הינו משאב שלא יסולא בפז. לכל אורח ואורחת גישה ישירה לניסיונו של אלירן עבור קבלת ייעוץ וליווי הנוגעים לבדיקות הדם האישיות, אבחנות רפואיות, הגדרה משותפת של תכנית הטיפול המומלצת ושמירת הקשר לכל אורך השהות בבית הבריאות ואפשרות לשמירה על קשר רציף גם לאחריה. תכנית הליווי בהמשך גם לאחר החזרה הביתה היא יוצאת דופן ומעניקה הזדמנות נוספת לאלו שצריכים כדי לוודא שהם מצליחים ליצור את התנאים האופטימליים בחיי היום יום שלהם לצורך שמירה על ההישגים והמשך תהליכי הריפוי והבריאות לאורך שנים רבות. 

במצפה אלומות אין כל דמות שמובילה מקצועית את התהליך האישי, היורד לפרטי עומק רפואיים, בחינת בדיקות הדם או כל היבט אחר שמעמיק בהסתכלות הבריאותית.

עלויות ומחירים

לכל אדם נכונה תכנית אחרת, קצרה או ממושכת, יחס אישי יותר או פחות. חשוב לציין ולהדגיש שעל אף היחס האישי והתומך בבית הבריאות, אנו קשובים ביותר לצרכים האישיים של כל אדם ואדם ועל-כן לא מציקים, מפריעים או פולשים למרחב האישי כאשר אנו מתבקשים שלא לעשות זאת, אם מכל סיבה שהיא אין למתארחים אצלנו צורך בכך או רצון שנעשה זאת. ניתן גם להתארח אצלנו ולחוות את התכנית במלואה מבלי להציג בדיקות דם או לרדת לפרטים הקטנים שחשובים לאחרים, הבחירה היא אך ורק שלכם.

אין באפשרותנו להציג השוואה מדויקת של העלויות בבית הבריאות לעומת מצפה אלומות, זאת מכיוון שהמחירים במצפה אלומות משתנים עונתית על בסיס מבצעים, סוג חדרי האירוח, תכנית אמצע שבוע או סוף שבוע.

על-כן, את השוואת המחירים תצטרכו לעשות ישירות מולם ומולנו.

המחירון בבית הבריאות יציב במשך שנים ואינו משתנה לכאן או לכאן, בין אם מגיעים לתכנית של שבוע או מספר שבועות, לצום או תזונה, ובין אם משתתפים יותר או פחות בפעילות.

ניתן להגיד שהעלות הממוצעת לאירוח בבית הבריאות עבור לילה ושבוע היא לרוב פחות יקרה מזו שמציעים במצפה אלומות, אך אנא תוודאו זאת היטב ואל תקחו את דברינו כסוף פסוק.

חדרי האירוח

במצפה אלומות חדרי אירוח משופצים ברמות שונות, אשר גבוהות משמעותית מאלו שאנו מציעים בבית הבריאות. נקודת תורפה שיש שיגדירו זאת דווקא כיתרון, היא בתנאי החדרים לאירוח. חדרי הקיבוץ בבית הבריאות הינם פשוטים ובגודל המתאים לאדם אחד עד שניים למטרות לינה ושהות שאינה מפנקת. מטרת החדרים היא לספק מרחב נוח ושליו למנוחה מספקת בין הפעילויות, שנת לילה שקטה ושימוש במקלחת ושירותים אישיים וכל אשר נדרש לכדי הצלחת התכנית. אין בחדרים אלו טלוויזיות או WI-FI או כל אמצעי ההופך אותם למפנקים כמו חדרי אירוח בבתי מלון או כמו אלו של מצפה אלומות. אלו שרגילים לסוויטות או חדרי אירוח ברמה גבוהה עשויים להתאכזב, אך לרוב אלו שמגיעים לבית הבריאות אינם עושים זאת למטרת אירוח בחדרים מפנקים, אלא כדי לעסוק במשך רוב הזמן בתהליכים הפנימיים ובפעילות השוטפת של המקום. יש לקחת עניין זה בחשבון בעת שבוחרים להתארח בבית הבריאות או במצפה אלומות.

לשאלות נוספות

אנו משאירים לכם את האפשרות לפנות אלינו בכל שאלה ובירור נוספים כדי לקבל את התמונה המלאה ולפרטים הכי קטנים שחשובים לכם, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבור בריאותכם ועבור נוחיותכם בבחירת המקום המתאים עבורכם להתארח ולהירפא.

בברכה, צוות בית הבריאות

לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: ,

קטגוריות : סדנאות בריאות רפואת העתיד