מטבח טבעוני | כנס אוכלים בריא | איך אוכלים בריא | מה לאכול כל יום | למה

| | 31/10/2021



מטבח טבעוני בריא אינו מיועד לאנשים שמחפשים חיים קצרים, מלאי סבל וחרטה.

לאנשים שמחפשים לחיות לאורך עשרות שנים, להזדקן בכבוד, להשאר עצמאיים, פעילים מינית וחברתית, תנועתית וקוגנטיבית, לימוד היסודות של דרכי ההכנה המסורתיות מזה אלפי שנים למען בריאות מצוינת חשובה ביותר עבור הגוף.

רבים טועים לחשוב שאכילת מזון אורגני, ‘טבעי’ כפי שרשום על האריזות מספיק כדי להזין את הגוף ולשמור על הבריאות.

הלכה למעשה, אכילה של מזונות ‘טבעיים’ לאחר עיבוד/בישול שאינם נכונים, עשוי להפוך אותם למזונות חסרי כל ערך ואף מזיקים.

ציטוט מפורסם טוען “שאנו לא מה שאנו אוכלים, אלא מה שאנו סופגים“; ואני מוסיף עליו “שאנו סופגים מהמזון על-פי אופן ההכנה/הבישול/העיבוד שלו מראש“. ההבדלים יכולים להיות בין אי-ספיגה מוחלטת לבין כמעט 100%, או בין אחוזים בודדים של ספיגת נוגדי החמצון, המינרלים והויטמינים לבין ספיגה מקסימאלית, מאותו המזון בדיוק, מאותה הכמות, אך בדרכי הכנה/בישול/עיבוד המאפשרים זאת.

להלן מספר דוגמאות מוכרות:

1. אוהבים טחינה גולמית, משומשום מלא? על התווית רשום שיש בה שפע של סידן, מגנזיום ואבץ, אך האם בפועל מינרלים אלו זמינים לספיגה? מעט מאוד. הסיבה לכך שטחינה גולמית מכינים ע”י קליית הזרעים וללא כל תהליך מקדים של הנבטה. הזמינות של המינרלים נמוכה ביותר וחלק מהאנשים לא סופגים יותר מאשר אחוזים בודדים. על-כן על אף הרשום בתווית, דרכי ההכנה של הטחינה הגולמית גורמים לכך שאנו לא יכולים ליהנות מהשפע של המינרלים הקיימים בזרעי השומשום.

מחפשים שומנים בריאים מסוג אומגה 6 בתפריט? לאחר קליית זרעי השומשום לצורך ייבוש בתהליך ההכנה התעשייתית הופכים חומצות שומן חיוניות במיוחד למוח למחומצנות, חסרות מבנה כימי זמין לספיגה עבור המוח ושאר התאים. אינכם מקבלים את הערך של חומצות שומן אלו שקיימות בזרעים.

2. אוהבים ברוקולי? אך רק לאחר בישול ממושך? אינכם מקבלים את הערכים יוצאי הדופן של תרכובות הגופרית הנחקרות מזה עשרות שנים ומראות על פוטנציאל אדיר לחיזוק המערכת החיסונית ומניעת מחלות. כנ”ל לגבי כרוב ניצנים, כרוב אדום, לפת וקולורבי. אם אתם מבשלים אותם מבלי לדאוג לאנזימים הנחוצים לפתיחה והפעלה של תרכובות ייחודיות אלו לבריאות, אמנם תהנו מארוחה משביעה וירוקה, אך לא מזינה כפי שיכולתם. האנזימים נהרסים ואין כל אפשרות לממש את היתרונות המקסימאליים של ירקות אלו בבישול כפי שמקובל.

3. אוהבים שום? אך חתוך ולא כתוש בסלט? אם אינכם מאפשרים לתרכובות האליצין שבשום להפוך לפעילות טרם הארוחה, ע”י כתישה והמתנה של מספר דקות טרם האכילה, סביר שלא תהנו ותספגו חלק ניכר מהתכונות הפעילות והמיטיבות שבו.

4. מחבבים זרעי צ’יה? מבלי לטחון אותם לאבקה או בבלנדר למרקם משחתי, לא תוכלו להפיק מהם כל ערך. רבים וטובים טועים לחשוב ‘שהקסם הדביק’ של זרעים אלו בארוחה לאחר השרייתם בנוזל מספקת כדי להפוך אותם לזמינים. אך עקב חוסר היכרותם עם מערכת העיכול, הם אינם רואים שאין בה כל שיניים טוחנות שמאפשרות השגת תועלת כלשהי מדרך זו של אכילה. פספוס אדיר לבריאות של חומצות השומן החיוניות מסוג אומגה 3 ועוד מרכיבים רבים שאף אחוז בודד מהם אינו נספג בתאים וברקמות הגוף.

לכל מזון ישנן אסטרטגיות מוכחות, נחקרות מדעית, הגיוניות ומעשיות ביותר לכל אדם ובכל מטבח כדי להפיק ממנו את הערכים המירביים לבריאות. לצורך כך אנו נפגשים בכנס הקרוב, כדי שלא תהיו טבעונים ‘על הנייר’, אך תפספסו את כל היתרונות של הדיאטה שלכם. כדי שתוכלו לממש את מכלול היתרונות של הטבעונות עבור בריאותכם המירבית. שמכל ארוחה שבה אתם משקיעים לא מעט מכספכם, תוכלו לספוג את האיכויות המירביות שלה, כולל עבור הילדים ובני משפחתכם.

היכרות עם המדע שמאחורי המטבח הטבעוני חשובה ביותר לצורך מימוש הבריאות המצוינת שמתאפשרת בזכות הזנה אופטימלית של הגוף. אל תבזבזו שנים של אכילה מוקפדת, אך חסרת ידע ראוי ומספק כדי לגלות שפספסתם את הפרטים הקטנים והחשובים כל-כך.

לפרטים והרשמה לכנס, לחצו כאן.

נתראה בקרוב,
אלירן

לפרטים על טיפול בתזונה בבית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

https://open.spotify.com/episode/1MYHmPKtlJNqFvDcaR7sK4?si=1007a8986ac445a2

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

תגיות:

קטגוריות : רפואת העתיד