ירידה מהנה ומהירה במשקל של עשרות ק”ג | שגיא ניב משתף

| , | 10/05/2023



ירידה טבעית במשקל

שמי שגיא …

המכתב הזה ממש ארוך, אבל בשבילכם (לא בשבילי) – אני ממליץ לכם לקרוא בו כל מילה ועד סופו… אל בית הבריאות הגעתי בעקבות המלצה של חבר שהיה שם בשני סשנים נפרדים של שבוע כל אחד.

החבר הגיע לשם בעקבות מחלת הסרטן…

יום אחד הוא תפס אותי ואמר לי שאני חייב לעצמי לנסוע לפחות לשבוע לבית הבריאות, העצה הזו, שבאותו רגע לא כל כך הבנתי למה הוא מייעץ לי אותה, התבררה כעצת זהב ולוותה גם בטיפ חשוב מאוד שליווה אותי בכל שהייתי בבית הבריאות במהלך השבוע – אל תהיה שיפוטי ואל תהיה ביקורתי.

קשה להבין את העצה הזו ואת עומק המשמעות שלה עד שלא חווים את בית הבריאות.

לקח לי לפחות 3 ימים להתחיל להבין את עומק ועוצמת החוויה ולתת לעצמי את החופש להיות משוחרר, להסיר את כל המסכות (או לפחות מרביתן), וליהנות מאתחול מלא של כל ההוויה שלי, גוף, נפש ומיינד (מיינד=תודעה/מודעות).

ככל שנקפו הימים הבנתי שלא הבנתי…

אני לתומי חשבתי, באופן די שטחי יש להודות, שבאתי על מנת לרדת במשקל, כן, אני איש גדול, הגעתי לבית הבריאות במשקל של 130 ק”ג שאותו אני סוחב על הרגליים שרחמנות עליהן כבר למעלה משנה, הגעתי עם צרבות מטורפות שמהן סבלתי כשנה וחצי ולתומי חשבתי שבאתי לטפל בסימפטומים החיצוניים האלה, אך בבית הבריאות הבנתי פתאום שהסיפור הוא לגמרי אחר ואני בכלל “האיש הכחול מסיפור אחר ולא האיש הירוק…”(תודה ליוני רכטר).

כבר ביום השני נכנסתי למסגרת של פעילות שתחילתה בשעה 05:45 (שעון חורף), בהליכת זריחה מדיטטיבית, הליכה ללא דיבור עם התבוננות עצמית פנימה – מה זה לעזאזל התבוננות עצמית פנימית??? על מנת לראות את יופי הזריחה הנשקפת משיפולי קיבוץ תובל תוך תצפית מדהימה על כרמיאל והכפר הערבי מג’ד אל כרום שהאורות הדולקים בהם טרם הזריחה הם הכנה לשמש האדומה המדהימה שזורחת. הרעיון הוא להביט בה באריכות כל עוד היא אינה מסנוורת מידי, החשיפה לשמש בזריחה, כך מסביר אלירן (עליו עוד נדבר), גורמת לדיכוי הפרשת חומר שנקרא (מלטונין) שמופרש בלילה ובחושך כשההשפעות המרכזיות הינן ויסות של השעון הביולוגי, חילוף החומרים, מערכת החיסון ושיפור מצב הרוח. את השמש הזו אגב תפגשו שוב בצד המערבי של תובל בשעת השקיעה הגדולה.

המשך היום החל משעה 07:00 בבוקר ועד 20:30 בערב כולל תזונה טבעונית (חלק מהאנשים בוחרים בצומות בדרגות שונות), מגוון פעילויות משתנות הכוללות פעילות אירובית (כבוד לסטיבי), פילאטיס (עם פסגה המדהימה), יוגה (עם שירי האחת והיחידה – מתגעגע…), ריקוד, טיולים בטבע, מדיטציה, למידה מרפאה ותזונה מרפאה עם אלירן דה-מאיו Eliran De-Mayo (מייסד בית הבריאות), סדנאות מטבח ועוד (צריך להשאיר משהו לסקרנות)…

טיזר: כשאתם מגיעים לבית הבריאות צפו בכליון עיניים, כסיסת ציפורניים ומריטת גבות לערב נשימה מעגלית…

באמצע היום תתבקשו להתחרדן שעה על הדשא על מנת לספוג שוב את קרני השמש ולתת לגוף שלכם את הויטמין D שהוא כל כך אוהב…

כאן חשוב לספר שעד שהגעתי לבית הבריאות לא הייתה לי מודעות לחשיבות של המשולש הכולל: תזונה / תנועה / שינה שהם שלושת המרכיבים שלהם השפעה הוליסטית על העולם הפנימי והחיצוני שלנו, על התחושות שלנו, על הבריאות שלנו וממילא על תחושת האושר שלנו.

עוד אספר שלפני שהגעתי חשבתי שאמצא את עצמי בקבוצת שמנמנים (בחרתי שם חיבה על מנת לא להעליב את עצמי), אך התבדיתי. בקבוצה שהייתה איתי היו: חולה סרטן, חולה פרקינסון, מחלימת קורונה, חולה פיברומיאלגיה, בחור צעיר עם בעיות מעיים קשות, אישה שבאה לרדת במשקל אחרת תצטרך לעבור ניתוח בברכיים, סתם אחת (מאוד מיוחדת) שבאה כי בני משפחתה שהיו שם המליצו לה, ועוד. רוצה לאמר שכל אחד הגיע מסיבה שונה לחלוטין והמשולש ההוליסטי הזה (תזונה, תנועה, שינה), נתן מענה לכולם תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות (אי אפשר בלי קצת שפה משפטית על מנת לחמם את האווירה).

את השבוע שלי בבית הבריאות סיימתי במשקל מופחת ב-6 ק”ג, על פי חוק שימור המסה אין אובדן חומר מה שאומר שמישהו בעולם הזה קיבל את ה-6 ק”ג שלי ואני מתנצל לפניו מעל הבמה הזו. אבל כפי שציינתי זה רק הסימפטום הכי חיצוני ונראה לעין של התהליך שעברתי בבית הבריאות. בהסתכלות העמוקה יותר עברתי RESET (אתחול) של כל ההוויה שלי, החשיבה שלי, העוגנים שלי, התמודדות עם פיתויים (פתוי האוכל כמובן), יצירת סדר עדיפויות חדש ששם את הבריאות והאושר שלי לפני הכל, חזרתי משם מישהו חדש – לטעמי טוב יותר! למרות שיש כאלה שגם היו מרוצים ממני קודם…

מאז שחזרתי הביתה אני מלווה על ידי אלירן (“לקח על עצמו” ללוות אותי עוד 3 חודשים), על מנת שלא אברח לי מהאוטוסטרדה חזרה לשביל העיזים המג’עג’ע שעליו הלכתי טרם שנחשפתי לבית הבריאות. אני שומר על תזונה טבעונית (אישתי תומכת מהמטבח), אני עושה כל בוקר פעילות גופנית שהנה או הליכת זריחה של 7 ק”מ או ריצה של 6.5 ק”מ, נרשמתי למכון יוגה ל 2-3 בשבוע, אני מקפיד על שעות שינה, בשבתות הולך עם אישתי (שתחיה) 10 ק”מ על הטיילת של תל אביב (תל אביב יא חביבי תל אביב), נכון להיום, כחודש מאז שהגעתי לבית הבריאות השלתי ממשקלי כ-10 ק”ג (זוכרים כמה שקלתי?).

מה עוד צריך הבן אדם? אה כן… הבן אדם הזה (אני), צריך להשיל את 40 ה-ק”ג הנוספים המיותרים שעליו (גוף שלישי), ואני מתנצל מראש בפני מי שהם ילכו אליו – זוכרים את חוק שימור המסה?

כמה מילים על אלירן דה-מאיו – רפואה, טבע, אדם: מייסד בית הבריאות, בחור צעיר, מדהים בכמות הידע שיש לו בפרטי פרטים על כל בעיה רפואית, על כל פרט מזון, על כל תרופה, על כל פעילות שיש לנו בגוף, גישה יוצאת דופן אישית ואנושית בליווי תהליכי ריפוי אישיים – אותי הוא ריפא. אלירן מפגין קשר אנושי-אישי ואיתי (ועם אשתי שתחיה), יצר קשר אמון מתמשך, כאמור להסיט אותי משביל העיזים חזרה לאוטוסטרדה ולשליטה על חיי.

מכאן להמלצה (גילוי נאות: לא קיבלתי תמורה ולא יוצא לי שוב דבר מזה)

בית הבריאות שינה את חיי בכל כך הרבה מובנים, אומנם חלף רק חודש ואולי מוקדם להכתיר לי כתרים של הצלחה אבל התחושה שאני בכיוון הנכון והשינוי מתחיל להיות הטבע החדש שלי. שבוע (אפשר גם יותר), בבית הבריאות מומלץ לטעמי לכל אחד, גם למי שבטוח שהכל בסדר איתו, לכו תדעו מה תגלו על עצמכם, לאילו תובנות תתחברו מהשבוע הזה, לאן תגיעו מההתבוננות העצמית הזו פנימה, הרווח מובטח!

ולסיכום, אני שם לכם כאן תמונה של לפני ואחרי (שתדעו שאני לא מתכנית “המתחזים” של חיים אתגר אלא מהתכנית “יצאת צדיק”)…

לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: , , ,

קטגוריות : משובים והמלצות רפואת העתיד