ירידה במשקל | תפריט בריא | תזונה | טיפים | הרזיה וחיטוב | איך לרזות נכון

| , , , , | 10/05/2023



תכנית לירידה במשקל בבית הבריאות​

מה הופך תכנית זו למאוזנת והבטוחה ביותר?

אם אתם מתעניינים בהרזיה וירידה במשקל, כנראה שנתקלתם בהרבה תוכניות ודיאטות שונות. רובן מבטיחות תוצאות מהירות, ומעטות תוצאות לטווח ארוך. מה הופך את התכנית של הירידה במשקל בבית הבריאות למומלצת מכולן?

עודף משקל ועלייה בלתי מבוקרת במשקל היא בעיה נפוצה עד לכדי מגיפה של ממש בישראל ובמדינות מערביות. עודף משקל, החל ממספר ק”ג בודדים ועד עשרות ק”ג רבים, היא גורם סיכון בעל משקל רב למחלות כלי דם ולב, סוכרת ולחץ דם גבוה, הזדקנות מואצת, מחלות סרטן, פגיעה קוגנטיבית, פגיעה באיזון הנפשי ועוד צרות רבות ונוספות.

תכנית הרזיה לירידה מאוזנת ובטוחה במשקל היא בעלת חשיבות רבה כדי שהתוצאות יושגו וישמרו לטווח ארוך. ירידה זמנית במשקל ועלייה חוזרת לאחריה מזיקה אף יותר מאשר לא היתה מתבצעת כל ירידה בשלב הקודם. מסיבה זו, החשיבות לתכנית מאוזנת וארוכת טווח היא קריטית לשמירה על הבריאות והשגת התוצאות המיטיבות ביותר, גופנית ונפשית.

התוכנית שלנו בבית הבריאות מציעה את הגישה המתקדמת והעדכנית ביותר על-בסיס מחקרים וניסיון קליני מצטבר הרב ביותר בישראל, אשר מבוססת על מגוון של אלמנטים וכלים משולבים הממוקדים בשינויים ברי קיימא באורח החיים ותמיכה המאפשרת לשמר זאת לאורך זמן ולהשיג ירידה מתמשכת עד להשגת משקל היעד האישי והאופטימלי ביותר לבריאות.

משקל האיזון האישי (The Set Point Weight)

משקל איזון האישי נקבע אך ורק על-ידי הגנטיקה והביולוגיה האישית של כל אדם. משקל זה אינו מבוסס על ממוצעים או השוואה בין אנשים אחרים, אלא הוא המשקל האידיאלי ביותר שבאמצעותו הגוף מסוגל לבצע את כל משימותיו ולהשיג את תוצאות הבריאות הגבוהות ביותר שאפשריות בעבורו, ללא כל הפרעה.

בבית הבריאות אנו מלמדים כיצד להשיג את ה-Set Point האישי של כל אדם וגופו האישי, ולשמר משקל זה לאורך שנים ולמעשה לכל המשך החיים.

המשקל נקבע על-בסיס הורמונים תלויי מין, תקופת החיים, הכושר האניזמטי ומשתנים נוספים. מערכות הגוף כולן פועלות כדי להשיג משקל זה ולשמור עליו לאורך זמן. כל שינוי מתחת או מעל משקל איזון זה, מפר את האיזונים הרבים של מערכות שונות וגורם לשיבוש חלקי עד חמור בבריאות הכללית. כל הפרה במשקל התקין של הגוף גורמת להפרעות המעודדות הפרעות אכילה ואיבוד שליטה.

במשקל המאוזן של הגוף קיימת אנרגיה עודפת לבצע את כל המשימות ההכרחיות ולאפשר לכל אדם למלא את כל רצונותיו ברמת האנרגיה האופטימלית ביותר, ללא כל הפרעה.

אנו לא ממליצים לעולם על דיאטות המיועדות להשגת משקל תקין המעודדות ירידה מתחת למשקל האיזון האישי. הדיאטה הבריאה מכולן היא זו שמאפשרת לגוף להגיע למשקל היעד ולשמור עליו לאורך זמן, כך אנו מלמדים ומצליחים עם אלפי אנשים לאורך השנים.

התזונה הבטוחה לירידה במשקל בבית הבריאות

התזונה בבית הבריאות מבוססת על עקרונותיה של התזונה הים תיכונית, עם מספר תוספות משמעותיות ההופכות אותה למאוזנת ובת קיימא.

תזונה זו אינה גורמת לרעב או לחסך, אלא מזינה את הגוף באופן המדויק והמזין ביותר כדי לאפשר רווחה, שלווה ונינוחות התורמות כולן לתהליך של ירידה במשקל ללא מתח, ללא צורך לפצות או לאכול אכילת-יתר לאחר מכן.

ניתן להגיד שתזונת בית הבריאות היא אינה דיאטה קלאסית של ירידה במשקל, אלא תזונה לאורח חיים המאפשרת לגוף לרדת במשקל לאורך זמן עד הגעה למשקל היעד ולאחר השגתו, הירידה במשקל פוסקת, זאת בזמן שממשיכים לאכול את אותן הכמויות וללא תחושת רעב לאורך כל התכנית.

קשה להפריז ביתרונות התזונה שאנו מציעים לצורך ירידה במשקל ושמירה על התוצאות לאורך זמן. תזונה זו אינה רק מבוססת על חומרי הגלם הבריאים ביותר, אלא גם מבוססת על מחקרים וניסיון של שילובים שונים של אותם חומרי הגלם להשגת התוצאות האופטימליות בתהליכי ירידה במשקל וללא כל תחושת חסך ורעב.

תזונת בית הבריאות מספקת את כל אבות המזון, את כל הויטמינים והמינרלים, שפע רב של בונוסים כגון נוגדי חמצון מגוונים וחומרים רבים המאפשרים לא רק לרדת במשקל, אלא גם להירפא ולאזן אינספור בעיות בריאותיות.

פעילות גופנית תומכת לירידה במשקל

תוכנית בית הבריאות לירידה במשקל כוללת תנועה מרובה ויומיומית. פעילות לא זו אינה מיועדת במהותה לשרוף קלוריות, אלא לאפשר את השגת האיזון ההורמונלי האופטימלי, גמישות כלי הדם, זרימת הדם, חיזוק השרירים המגבירים את חילוף החומרים בזמן המנוחה, שיפור מצב הרוח ואיכות השינה. 

כל אלו מוסיפים ערך רב לתהליך הירידה במשקל באופן מאוזן ובטוח לאורך זמן.

שינה איכותית ומסונכרת עם השעון הביולוגי הטבעי של הגוף

לא ניתן להפריז בחשיבותו של השעון הביולוגי לתהליך הירידה במשקל ושמירת ההישגים לאורך זמן. כאשר השעון הביולוגי משובש, הירידה במשקל ושמירה על המשקל הופכות למשימות כמעט בלתי אפשריות.

בבית הבריאות אנו מלמדים ומאפשרים איזון מלא של השעון הביולוגי בשילוב שנת לילה איכותית ככל האפשר. חסך בשינה עשוי לשבש הורמונלית את חילוף החומרים ותחושות הרעב והתיאבון. אנו מקפידים על שינה מספקת בשעות הנכונות ובכך תומכים ומאפשרים את שימור ההישגים לטווח ארוך.

שיבוש של השעון הביולוגי הפנימי של הגוף, האחראי לוויסות חילוף החומרים, פוגע בכל היבט של הבריאות ובין היתר מעודד עלייה בלתי רצויה במשקל. איזון של השעון הפנימי מאפשר חילוף חומרים בריא המאפשר את תהליך הירידה במשקל עם מינימום של מאמץ או חסך הקשור באכילה.

אדם מסוים יכול לאכול פי 2 יותר קלוריות ולרדת במשקל בזכות שעון ביולוגי מאוזן בזמן שאדם אחר יכול לאכול הרבה פחות ולעלות במשקל עקב שעון ביולוגי משובש.

אנו מלמדים על מרווחי האכילה, שעות האכילה והדרכים להסתנכרנות אופטימלית עם השעון הביולוגי הפנימי שמשפיע על חילוף החומרים בכל תא שבגוף.

חשיפה לשמש

בתכנית בית הבריאות קיים זמן שמיועד לחשיפה מבוקרת והדרגתית לשמש. חשיפה זו חיונית מאין כמוה לאיזון אוכלוסיית חיידקי המעיים, אשר איזון שלהם משפר את הסיכויים לירידה מתמשכת ומאוזנת במשקל ללא כל הפרעה או חסימה עקב שיבוש באוכלוסיית החיידקים החשובה שבמעיים.

מלבד החשיפה לשמש החיונית לאיזון השעון הביולוגי ואוכלוסיית החיידקים שבמעיים, כל המאכלים וסדנאות נוספות בתכנית מיועדים לחיזוק ואיזון החיידקים הטובים המשפרים באופן משמעותי את התוצאות ועוזרים גם לאחר השהות לשמר אותן בזכות כך.

ללא צורך בפיצוי ואכילת-יתר

תכנית ההרזיה לירידה במשקל בבית הבריאות מבוססת על שפע ועושר של מזון, המאפשרים לגוף להמנע מתחושת עקה קיצונית וצורך לפצות לאחר מכן ולהעלות בחזרה במשקל. תכנית זו נמצאה כבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר במחקרים שונים ברחבי העולם לצורך השגת המשקל התקין ושמירה עליו לאורך זמן.

צום מים לירידה במשקל​

אנו לא ממליצים על צום מים לצורך ירידה במשקל

צום מים ממושך עשוי להשיג את התוצאות המהירות ביותר לירידה במשקל, זאת עקב חוסר מוחלט בחומרי תזונה ושימוש מוחלט במאגרי הגוף כדי לפרק את מאגרי השומן ולייצר מהם אנרגיה.

בטווח הקצר התוצאות עשויות להיות מעולות, אך בטווח הארוך כל היתרונות אשר פירטנו קודם עלולים שלא להתממש ואף להתבטל. צום מים אינו משיג יתרונות רבים חשובים כדי לשמור על הירידה במשקל לאורך זמן ומסיבה זו ורבות אחרות, אנו לא ממליצים על צום מים ארוך לצורך ירידה במשקל.

צום מים יכול להיות חלק מתהליך של ירידה במשקל כאשר הוא משולב בכל היתרונות שפירטנו בהרחבה קודם לכן ובתהליך משולב תזונה מאוזנת ובריאה. כאשר הצום נעשה לכשעצמו, רוב האנשים, עקב שינויים הורמונליים קיצוניים ותחושת עקה קיצונית של הגוף, יפצו באכילה רבה לאחריו ויעלו משקל רב ואף מעבר לזה שהצליחו להוריד בזמן הצום.

אנו ממליצים מניסיון רב על תהליכי צום כשאלו יכולים לעזור לריפוי מחלות ולהשגת תוצאות בריאותיות במצבים שאינם מיועדים לירידה במשקל. אין כל יתרון בודד לירידה במשקל באמצעות צום, מכיוון שניתן להשיג תוצאות מיטיבות פי כמה יותר בתהליך תזונתי מאוזן והוא אינו בהכרח נדרש להיות ארוך הרבה יותר כאשר הוא נעשה בתוך מסגרת מבוקרת ומותאמת אישית.

מניסיון של שנים ואלפי אנשים, אנו יכולים לקבוע שירידה במשקל בתהליך תזונתי מאוזן תשיג את המשקל האידיאלי בטווח זמן שעשוי להתארך ב-5%-30% יותר מאשר באמצעות צום מים, אך להגדיל את הסיכוי ב-85% לשמר את משקל היעד יותר מאשר באמצעות צום מים.

צום מים אינו רק שמאט את חילוף החומרים וגורם לכך שלאחריו כל אכילה תעודד עלייה ניכרת במשקל, הוא גם עשוי להקצין מחסורים תזונתיים שגורמים לעייפות ולקושי בחזרה לפעילות גופנית מאומצת ולכך שחילוף החומרים יפגע עוד יותר.

המחסורים התזונתיים השונים מעודדים את הגוף לצרוך כמות מזון גבוהה מהרגיל והתהליך כולו לשמירה על האיזון באכילה הופך לאתגר כמעט בלתי אפשרי לרוב האנשים.

בנוסף לכך מאבדים מידה רבה של מסת שריר, המאטה עוד יותר את חילוף החומרים ופוגעת בביצועים הגופניים שלאחר הצום.

האסטרטגיה לירידה במשקל באמצעות צום מים נועדה לכישלון ואנו ממליצים לכם להמנע מכך. אלא אם כן אתם משלבים צום מים בתהליך תזונתי ממושך לא פחות מאשר הצום כדי להשיג את כל היתרונות שתיארנו קודם ובכך ניתן להשיג שילוב מנצח בין השניים.

המלצה לסיום

אנו מאחלים לכם מעומק הלב שתמצאו את הדרך להשתמש בניסיון ובידע המצטברים שלנו כדי לרדת באופן בטוח ומאוזן במשקל ולשמר בזכות הכלים שתלמדו אצלנו על התוצאות לאורך שנים ולזכות באיכות החיים הגבוהה ביותר שראויה לכם.

התכנית שאנו מציעים מבוססת מדע, מחקר וניסיון והיא ללא ספק התכנית המאוזנת והבטוחה ביותר כיום בישראל ואולי אף בעולם להשגת המשקל הבריא ביותר ולשמור עליו לאורך זמן.

אם אתם מרגישים מוכנים לתהליך מקצועי ומאוזן כמו זה שאנו מציעים, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כבר עכשיו כדי לשאול שאלות נוספות ולברר כיצד ניתן להיעזר בנו כדי להתחיל במסע לירידה בריאה וארוכת טווח במשקל שלכם.

לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: ,

קטגוריות : ירידה במשקל מזון אמיתי ניקוי רעלים סדנאות בריאות תזונה נכונה