טיפול טבעי בדלקת מעי כרונית, מחלת מעיים כרונית וכאבי ברכיים

| , , | 28/07/2019

כך נרפאתי ממחלות עיכול כרונית חמורה ומכאב בברך. דוד גורן משתף בסיפור הריפוי שלו.

דוד גורן [פברואר 2019]

הגעתי לתובל לשלושה שבועות עם צפיות מתונות ויצאתי משם אדם אחר.

הגעתי למקום קסום היושב על ראש הר וצופה על חיפה מדרום וראש הנקרה מצפון וחולש על כל הכפרים שמסביב .

זה בצירוף הפריחה המדהימה שהחלה להתעורר והירוק ההולם בעיניים כבר עשו חלק מהעבודה.

ירדתי כ-11 ק”ג לפחות, למרות שזאת לא הייתה המטרה מבחינתי, זה היה הבונוס.

הגעתי בגלל בעיות ארוכות שנים במערכת העיכול ובגלל כאבים בברך ימין – לפני חמש שנים הייתה מיועדת להחלפת מפרק הברך- וכאבים במפרק האגן.

בין לבין גם קיימנו ומפגשים חברתיים ואכלנו יחד. המקום קסום, הצוות מעולה מכיל, מקבל ואוהב. אלירן מעל כולם עם החיוך המקסים והמבט החודר היודע, המבין, המכיל והתומך. כל אלה הביאו להתחברות שלי לגוף, הבנה עמוקה יותר של צרכיו, והקלה משמעותית של כאבי הברכיים והאגן.

מערכת העיכול שבה לתפקוד פלאי מזה זמן רב ואני ממשיך את התהליך בבית בליווי של אלירן.

התחושה שלי היא שיש שיפור וריפוי מלאים בבטן חסרת המנוח מזה עשרות שנים.

אני מודה לאלירן וכל הצוות שעושה עבודה מסורה ומדהימה.

דוד גורן [יוני 2019]

לבית הבריאות של אלירן דה-מאיו שלום,

הגעתי אליכם בחודש ינואר לשלושה שבועות כשאני סובל משלשולים תכופים, חמש יציאות לכל הפחות ביום, בלחץ תמידי להימצא ליד שירותים, בלחץ ליציאה דחופה בכל רגע נתון, כשהבטן רוחשת במיחושים לא נעימים.

בקיצור, מצב לא נעים בעליל ואיכות חיים שנפגעה מכך מאוד.

זוהי למעשה הסיבה העיקרית שבעקבותיה באתי לתובל.

בנוסף להפרעות במערכת העיכול סבלתי מכאבים בברך ימין ובמפרק האגן של רגל ימין. לפני כחמש שנים אמר לי רופא אורתופד באיכילוב שהוא ממליץ לי על ניתוח להחלפת ברך. החלטתי לפתור את הבעיה בכוחות עצמי. כשהגעתי לתובל המטרה העיקרית שלי הייתה טיפול במערכת העיכול.

מבחינת תזונה החלטנו אלירן ואני שנתחיל בתזונה מבושלת ומותאמת למצבי, נמשיך לתזונת מיצים כהכנה לתזונת מים [צום מלא] ונחזור בהדרגה לאכילה. הכוונה הייתה לתת למערכת העיכול את התנאים לשיפור והחלמה. זה מה שאכן קרה. השלתי מעלי 11 ק”ג (מ 80 ק”ג ל 69 ק”ג) בקלות יחסית והקיבה למרבה הפלא עובדת כמו שעון. יציאה אחת עד שתיים מקסימום ליום, יציאות מוצקות.

מה שהפתיע אותי ביותר היה שהירידה במשקל בשילוב עם הפעילות הנמרצת הביאו לשיפור משמעותי במצבה של ברך ימין והכאב במפרק הירך פחת – זה היה בונוס מדהים למטרה העיקרית שלשמה הגעתי לתובל.

כל תהליך ההחלמה והאתחול מחדש של הקיבה היה מלווה בכל אותן פעילויות נפלאות של המקום.

החל מהליכת זריחה ב-05:30 בבוקר, תרגול גופני אינטנסיבי של 45 דקות , יוגה של שעה עד שעה וחצי. שכוללות הרצאות בריאות ותזונה, ריקודים אפריקאיים, ריקודי אימפרוביזציה, הליכןת שקיעה, טבילה במי מעיינות, נשימה מעגלית ועוד ועוד ועוד ועוד..

בין כל הפעילויות גם אוכלים ארוחות אישיות טעימות, מזינות ומבריאות, כל אחד בהתאם לצרכיו.

אי אפשר שלא להגיד מילה טובה לקבלה וההכלה והמקצועיות של הצוות  – זה היה מעבר לציפיות.

כל אלה, איפשרו יצירה של קשרים הדוקים ופתיחות רבה בקרב כל משתתפי התוכנית.

הפכנו להיות קבוצת תמיכה, כולם למען כולם.

אני כבר כמעט ארבעה חודשים אחרי תובל והשפעת המקום לא חלפה. מערכת העיכול שלי מתפקדת היטב, הברך והאגן כמעט ולא מהווים בעיה, אני אוכל נכון, אני מתרגל הרבה בהתאם למה שלמדתי ומצב רוחי מרומם. אני מרגיש שבית הבריאות הינו ביתי השני.

תודה לכם על כל מה שהענקתם לי. תודה, תודה, תודה.