חיידקים | חיידקי מעיים ודיכאון | סרוטונין | משנים מוח | סוגים | שמות | מועילים

| | 03/04/2023



חיידקים מעיים ורמת הסרוטונין במוח

כדי לקרוא את המידע שלפניכם, אמליץ להתחיל בראש פתוח, אחרת עדיף שתעצרו כאן.

במשך מספר שנים אינטנסיביות חוקרי מוח מנסים ללמוד כיצד חיידקי מעיים משפיעים על מצב הרוח, רמת הסרוטונין ותפקודיו השונים של המוח.

בזמן שרוב האנשים חיים בפחד מוות מפני חיידקים ווירוסים, ראו את העלייה הגדולה אי-פעם בהיסטוריה במכירות של חומרי חיטוי בשנה האחרונה. עוד קודם להתוודעותנו לנגיפי קורונה, מרבית האנשים השתמשו ביותר מ-10 חומרי חיטוי שונים עד לשעת השקיעה. רוב האנשים מעולם לא עצרו לשאול את עצמם האם יש אפשרות שחומרי חיטוי אלו עלולים לפגוע יותר מאשר שהם אמורים להגן ולמנוע זיהומים בלתי רצויים.

בחזרה למוח, כול אדם בגיל 40 מתחיל להרגיש את השינויים הקלים ובגילאי 50 ו-60 מרבית האנשים כבר מתחילים להרגיש בהזדקנות ההולכת וגוברת של המוח. הזדקנות זו ניתנת להאטה ואף לעצירה בגילאים אלו עד גילאים מבוגרים יותר, אך עקב אורח החיים היושבני, התזונה עתירת האנרגיה ומועטת נוגדי החמצון, רוב המוחות האנושיים מזדקנים מוקדם ומהר מדי. חוקרים מנסים למצוא נוסחאות ופטנטים להאטת התהליך בכל דרך אפשרית, עד-כה ללא הצלחה ראויה לציון.

במחקר על העכברים בדקו את ההשפעה של ההתחדשות המוחית בהתמודדות ‘צעירה’ וטובה יותר ליציאה ממבוכים. כדי לעשות זאת עכברים נדרשים לגלות יכולת התמצאות במרחב, לזכור את המבוך ולמצוא לבסוף את הדרך לצאת ממנו. עכברים עם מוח מזדקן מתקשים יותר לעשות זאת מאשר עכברים צעירים. במחקר הנוכחי השתפרה משמעותית יכולת העכברים לצאת מהמבוך לאחר שהושתלו אצלם חיידקי מעיים מעכברים צעירים.

מה ניתן ללמוד מהמחקר הזה?

ההמלצות בכל הקשור לחיטוי וטיפול בחיידקים נדרשות לבחינה מחדש. לא בטוח שכל תהליך מחטא מטפח את מגוון החיידקים הבריאים והרצויים שבמעיים, בעור ובאיברים שונים בגוף. ניתן אולי ללמוד מכך שיש אפשרות לשנות את הרכב החיידקיים גם אצל זקנים ובכך לשפר דרמטית את התפקוד המוחי ואיכות החיים שלהם. אנו מכירים ממחקרים מקבילים על ההשפעה של התזונה, הסביבה והתנועה על חיידקי המעיים לטובה. לא ניתן עדיין ללמוד על התהליכים המורכבים שבהם חיידקי מעיים משפיעים באופן כל-כך ישיר ודרמטי על המוח, לכך נדרשים עוד מחקרים רבים וקפיצות טכנולוגיות משמעותיות. עד שתהליכים אלו יתבררו, באפשרותנו להשתמש במידע הנוכחי כדי לפתוח את הראש ולחשוב בעודנו צלולים, כיצד באפשרותנו לטפח את חיידקי המעי ולשמר את צעירותו של המוח לעוד הרבה מאוד שנים.

בהצלחה!

לפרטים על טיפול טבעי בבית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו

תגיות: ,

קטגוריות : רפואת העתיד