שיקום | אורטופדי | החלמה | בית חולים שיקומי | מלון החלמה שיקומי | פרטי



07/04/2023 פורסם על ידי

שיקום

 

גישה רפואית מקיפה שמטרתה להחזיר את הרווחה הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של אנשים עם מגוון מצבים. השיקום כולל מגוון רחב של טיפולים, לרבות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור ושיקום קוגניטיבי.

 

שיקום הוא חלק בלתי נפרד משירותי הבריאות שמטרתו לייעל את התוצאות התפקודיות של אנשים עם מצבים רפואיים שונים. ניתן לסווג באופן רחב את השיקום לשלוש קטגוריות: שיקום נוירולוגי, שריר-שלד ושיקום לב-ריאה. כל סוג של שיקום מתמקד בשיקום התפקוד, מניעת סיבוכים ושיפור איכות החיים של המטופלים.

 

השיקום מכסה קשת רחבה של מצבים רפואיים, כולל שבץ מוחי, פגיעה מוחית טראומטית, פגיעה בחוט השדרה, קטיעות, דלקת פרקים, כאבים כרוניים ומחלות לב וכלי דם. כל מצב מצריך תכנית שיקום מותאמת הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של הפרט.

 

הפתופיזיולוגיה הבסיסית של כל מצב משחקת תפקיד משמעותי בהתפתחות והתקדמות המחלה. מוקד השיקום הוא למתן את השפעות המחלה על ידי התייחסות לפתופיזיולוגיה הבסיסית וייעול התפקוד.

 

הגורמים למצבי שיקום הם משתנים בהתאם למצב הספציפי. לדוגמה, שבץ מוחי יכול להיגרם מקריש דם או דימום במוח, בעוד פגיעות בחוט השדרה יכולות להיגרם כתוצאה מטראומה או מחלות ניווניות. זיהוי הגורם הבסיסי הוא קריטי לפיתוח תוכנית שיקום מותאמת.

 

התסמינים של מצבי שיקום משתנים בהתאם למצב אך יכולים לכלול חולשה, כאב, ירידה בטווחי תנועה וחסרים קוגניטיביים. זיהוי תסמינים אלו חיוני לגילוי מוקדם והתערבות.

 

אבחון מצבי שיקום כרוך בהיסטוריה רפואית יסודית, בדיקה גופנית ובדיקות אבחון, לרבות הדמיה ובדיקות מעבדה. אבחון מדויק הוא קריטי לפיתוח תוכנית שיקום יעילה.

 

טיפול רפואי במצבי שיקום עשוי לכלול תרופות, ניתוחים וטיפולי שיקום שונים. מטרת הטיפול הרפואי היא הפחתת התסמינים, מניעת סיבוכים ושיפור התפקוד.

 

טיפולים טבעיים למצבי שיקום כוללים פעילות גופנית, תזונה וטיפולים משלימים כגון דיקור ועיסוי. טיפולים טבעיים אלו יכולים להשלים טיפול רפואי ולשפר את התוצאות.

 

שיקום הוא מרכיב קריטי בטיפול הבריאותי שמטרתו לשקם את התפקוד, למנוע סיבוכים ולשפר את איכות החיים של אנשים עם מצבים רפואיים שונים. פיתוח תוכניות שיקום מותאמות העונות על הצרכים הייחודיים של כל אדם חיוני למיטוב התוצאות. הבנת הפתופיזיולוגיה הבסיסית, גורמי הסיכון והגורמים למצבי שיקום היא קריטית לפיתוח תוכניות שיקום יעילות. גילוי והתערבות מוקדמים, כמו גם אמצעי מניעה, יכולים לסייע במניעת התפתחות והתקדמות של מצבי שיקום.

 

שיקום פרטי

 

שיקום פרטי מיועד להחזיר את הרווחה הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של אנשים בסביבה מותאמת ונוחה יותר משיקום במתקנים ציבוריים. 

 

שיקום פרטי מאפשר ליחידים לקבל טיפול מותאם אישית באווירה נוחה ומפנקת. 

 

שיקום פרטי הוא מרכיב קריטי בטיפול הבריאותי המציע לאנשים את האפשרות לקבל טיפול מותאם אישית בסביבה נוחה ומפנקת. פיתוח תכניות שיקום פרטיות מותאמות העונות על הצרכים הייחודיים של כל אדם חיוני למיטוב התוצאות.

 

מטופלים הנדרשים לשיקום עשויים להזדקק לבית הבראה מכמה סיבות, בהתאם לנסיבות האישיות שלהם. בית הבראה מספק סביבת טיפול ייעודית שנועדה לתמוך בחולים הזקוקים לשיקום בשלבי החלמה שונים ולקבל מענה פיסי ורגשי הולמים למצבם.

 

לצורך מטרות אלו נוסד בשנת 2015 בית הבריאות הפועל כבית הבראה מודרני ומתקדם על הרים ירוקים בקיבוץ קסום בגליל. בית ההבראה פועל כבית בריאות המעניק שירותים מותאמים אישית למשך שהות של שבוע ועד חצי שנה. בזמן השהות מותאם תפריט תזונתי אישי המאפשר שיקום, התחזקות ואיזון של כל מערכות הגוף הנדרשות למענה רגיש ומדויק. כמו-כן, בזמן השהות ניתנים גם טיפולים רגשיים, פסיכותרפיסטיים ובמהלך כל שבעת ימי השבוע מועברות סדנאות המעצימות את הגוף והנפש במגוון רחב של היבטים ודרכים. כל זאת מתרחש בטבע פועם ורחב, אשר המשתתפים נוהגים לשהות בו בעידוד הצוות ולצאת להליכות וטיולים קצרים ואף ממושכים בהתאם ליכולתם בסביבה.

שיקום אורטופדי פרטי

 

שיקום אורטופדי פרטי מאפשר טיפול רפואי מיוחד שמטרתו להחזיר את הרווחה הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של אנשים עם בעיות אורטופדיות, בסביבה מותאמת ונוחה. 

 

ניתן לסווג באופן רחב את השיקום האורתופדי הפרטי לשתי קטגוריות: שיקום אורטופדי אקוטי וכרוני. כל סוג של שיקום אורטופדי פרטי מתמקד בשיקום התפקוד, מניעת סיבוכים ושיפור איכות החיים של המטופלים.

 

שיקום אורטופדי פרטי מכסה מגוון רחב של מצבים אורטופדיים, לרבות שברים, נקעים, מתיחות, נקעים והחלפות מפרקים. כל מצב מצריך תכנית שיקום אורטופדי פרטית מותאמת הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של הפרט.

 

הגורמים למצבי שיקום אורטופדי הינם רב גורמים ומשתנים בהתאם למצב הספציפי. לדוגמה, שברים יכולים להיגרם כתוצאה מטראומה או מתח חוזר, בעוד שהחלפות מפרקים יכולות להיגרם על ידי מחלות ניווניות. זיהוי הגורם הבסיסי הוא קריטי לפיתוח תכנית שיקום אורטופדי פרטית מותאמת.

 

התסמינים של מצבי שיקום אורטופדי משתנים בהתאם למצב אך יכולים לכלול כאב, נפיחות, ירידה בטווחי תנועה וירידה בתפקוד. זיהוי תסמינים אלו חיוני לגילוי מוקדם והתערבות.

 

טיפול רפואי במצבי שיקום אורטופדי עשוי לכלול תרופות, ניתוחים וטיפולי שיקום שונים. מטרת הטיפול הרפואי היא הפחתת התסמינים, מניעת סיבוכים ושיפור התפקוד.

 

טיפולים טבעיים במצבי שיקום אורטופדי כוללים פעילות גופנית, תזונה וטיפולים משלימים כגון דיקור ועיסוי. טיפולים טבעיים אלו יכולים להשלים טיפול רפואי ולשפר את התוצאות.

 

אמצעי מניעה למצבי שיקום אורטופדי כוללים שינויים באורח החיים, כגון פעילות גופנית ואכילה בריאה, וכן גילוי והתערבות מוקדמים. בדיקות בריאות סדירות והתערבות מוקדמת יכולים לסייע במניעת התפתחות והתקדמות של מצבי שיקום אורטופדי פרטיים.

 

מלון החלמה שיקומי פרטי

 

מלון שיקומי פרטי הוא מתקן בריאות מיוחד המציע טיפול מותאם אישית ואירוח באווירה מפנקת לאנשים שעוברים שיקום. בתי מלון פרטיים לשיקום מספקים גישה מקיפה לשיקום בדומה למרכזי שיקום רפואיים, אך בתנאים שמאפשרים נופש ושירותים שאין במרכזים רפואיים הממוקדים יותר בטיפול ופחות בסביבתו.

 

בית חולים שיקומי פרטי

 

בתי חולים שיקומיים פרטיים מציעים לאנשים העוברים שיקום את האפשרות לקבל טיפול מותאם אישית באווירה נוחה ומפנקת. הפיתוח של תכניות בית חולים שיקומי פרטי מותאמות העונות על הצרכים הייחודיים של כל אדם חיוני למיטוב התוצאות.

לצורך מטרות אלו נוסד בשנת 2015 בית הבריאות הפועל כבית הבראה מודרני ומתקדם על הרים ירוקים בקיבוץ קסום בגליל. בית ההבראה פועל כבית בריאות המעניק שירותים מותאמים אישית למשך שהות של שבוע ועד חצי שנה. בזמן השהות מותאם תפריט תזונתי אישי המאפשר שיקום, התחזקות ואיזון של כל מערכות הגוף הנדרשות למענה רגיש ומדויק. כמו-כן, בזמן השהות ניתנים גם טיפולים רגשיים, פסיכותרפיסטיים ובמהלך כל שבעת ימי השבוע מועברות סדנאות המעצימות את הגוף והנפש במגוון רחב של היבטים ודרכים. כל זאת מתרחש בטבע פועם ורחב, אשר המשתתפים נוהגים לשהות בו בעידוד הצוות ולצאת להליכות וטיולים קצרים ואף ממושכים בהתאם ליכולתם בסביבה.

לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו
תגיות:

קטגוריה: