קיבוץ אלומות | אירוח | צימרים | תצפית שמעון פרס



05/04/2023 פורסם על ידי

קיבוץ אלומות | אירוח | צימרים | תצפית שמעון פרס

קיבוץ אלומות הוא קיבוץ ויישוב קהילתי, השוכן באזור הגליל התחתון בישראל. הקיבוץ נוסד בשנת 1938 על ידי קבוצת עולים מגרמניה ואוסטריה, חברי תנועת הנוער “הנוער העובד והלומד”. כיום, קיבוץ אלומות ידוע בענפי החקלאות והתיירות שלו. הקיבוץ מייצר מגוון גידולים, ביניהם אבוקדו, ענבים וזיתים. הוא מפעיל גם יקב ומציע פעילויות שונות למבקרים, כמו רכיבה על סוסים, טיולי הליכה ורכיבה על אופניים.

בנוסף לפעילותו הכלכלית, לקיבוץ אלומות היסטוריה ייחודית. במהלך מלחמת ערב-ישראל 1948 שימש הקיבוץ בסיס ללוחמים יהודים והיה נתון להתקפות של כוחות ערבים. בשנת 1953 השתמש מוסד הביון הישראלי בקיבוץ אלומות כבסיס אימונים לסוכנים שיבצעו מאוחר יותר את מבצע מרקו, שכלל חילוץ ילדים יהודים מעיראק.

קיבוץ אלומות ומצפה אלומות

בקיבוץ נוסדה חוות הבריאות מצפה אלומות במבני חדר האוכל ומבני פעילות קהילתיים אשר נרכשו בשנת 2005 ומאז משמשים לסדנאות של ניקוי רעלים בחוות הבריאות מצפה אלומות.

בקיבוץ אלומות מתגוררים כ-200 תושבים, המתגוררים בשילוב של בתים משותפים ופרטיים. הקיבוץ מפעיל מגוון מתקנים משותפים כגון חדר אוכל, מכבסה וצהרונים לילדים.

קיבוץ אלומות הוא חלק מהתנועה הקיבוצית הרחבה יותר בישראל, שנוסדה בתחילת המאה ה-20 כדרך ליצירת קהילות קיבוציות שיתמכו בהתיישבות ובחקלאות היהודית בארץ ישראל.

 

קיבוץ אלומות ותצפית שמעון פרס

לשמעון פרס, הנשיא וראש ממשלת ישראל לשעבר, היה קשר לקיבוץ אלומות. בשנת 1947 הצטרף פרס לקיבוץ אלומות ועבד בו כחקלאי כמה שנים. בתקופתו בקיבוץ השתלב פרס ב”הגנה”, ארגון חצי-צבאי יהודי שלימים יהפוך לצבא ההגנה לישראל.

פרס המשיך להיות מעורב בפוליטיקה הישראלית וכיהן בתפקידים ממשלתיים שונים לאורך הקריירה שלו, בין היתר כשר ביטחון, שר חוץ וראש ממשלה. הוא גם היה דמות מרכזית במשא ומתן שהוביל לחתימת הסכם אוסלו, שמטרתו ליצור מסגרת לשלום בין ישראל לפלסטינים.

למרות הקריירה הפוליטית שלו, פרס נשאר כל חייו מחובר לקיבוץ אלומות. הוא נודע כמבקר בקביעות בקיבוץ ושמר על קשרים הדוקים עם הקהילה. למעשה, בשנת 2016 נחשף בקיבוץ אלומות פסל של שמעון פרס לזכרו בעקבות מותו בשנה הקודמת.

 

מצפה אלומות בקיבוץ אלומות

לפני שחדרי האירוח נרכשו למטרת מצפה אלומות, חדרים אלו שימשו עבור אירוח וצימרים בהנהלת קיבוץ אלומות. 

חוות הבריאות מצפה אלומות מתמחה בטיפול טבעי ומשלבת טכניקות טיפול אינטגרטיביות כמו רפואת צמחים, תזונה טבעית, צום מיצים ומיץ עשב חיטה.. המתארחים מקבלים טיפולים פרטניים ומותאמים אישית לפי הצרכים שלהם.

 

לפרטים על טיפול טבעי במחלות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו
תגיות: ,

קטגוריה: