פיסורה | פיסורות | טיפול | משחה | אנאלית | הקלה | תסמינים | כרונית | תזונה



07/04/2023 פורסם על ידי

מבוא לפיסורה ופיסורות


פיסורה היא קרע קטן וכואב בדופן פי הטבעת. זהו מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להופיע אצל גברים ונשים כאחד, זה נפוץ יותר אצל נשים. פיסורה יכולה לגרום לאי נוחות משמעותית, במיוחד במהלך יציאות. מאמר זה יספק סקירה מעמיקה של פיסורות, לרבות סוגיהן, הפתוגנזה, גורמי סיכון, גורמים, תסמינים, אבחון, טיפול רפואי וטבעי, וכן אמצעי מניעה.


סקירה כללית לפיסורה ופיסורות


פיסורה היא קרע קטן או חתך בדופן פי הטבעת. זה נגרם בדרך כלל על ידי טראומה, כגון העברת צואה קשה או גדולה, או על ידי פציעה במהלך הלידה. פיסורות קשורות בדרך כלל לכאב אנאלי, דימום ואי נוחות במהלך יציאות. הן יכולות להיות חריפות, כלומר הן נרפאות תוך מספר שבועות, או כרוניות, מה שאומר שהן נמשכים יותר משישה שבועות.


סוגים שונים של פיסורה ופיסורות


ישנם שני סוגים עיקריים של פיסורה: אקוטית וכרונית. פיסורה חריפה כוללת קרעים חדשים בדופן פי הטבעת ובדרך כלל נרפאים תוך מספר שבועות. פיסורה כרונית כוללת קרעים שנמשכים יותר משישה שבועות ולעתים קרובות קשורים למצבים רפואיים אחרים, כגון מחלות מעי דלקתיות או זיהומים.


פתוגנזה לפיסורה ופיסורות


הפתוגנזה המדויקת של פיסורה אינה מובנת במלואה, אך מאמינים שהיא נגרמת על ידי טראומה לרירית פי הטבעת. טראומה זו יכולה לנבוע מגורמים שונים, כגון העברת צואה קשה או גדולה, מאמץ בזמן יציאות או פציעה במהלך הלידה. הקרע בדופן פי הטבעת חושף את השרירים הבסיסיים, וגורם לכאב ואי נוחות במהלך יציאות. אני מזמין אתכם להתייעץ איתי ולקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה על הטיפולים המומלצים אישית למצבכם. אני ממליץ גם לבחון טיפול במרכז בית הבריאות אשר מעניק מסגרת טיפולית מנוסה לטיפול טבעי בקרוהן ולבחון אפשרות להיעזר בו כרפואת חירום טבעית, אפקטיבית ומיידית וכרפואת חיים מתמשכת לשמירה על התוצאות. קראו אינספור שיתופים מחולים וחולות שהחלימו בבית הבריאות ממחלות מעי דלקתיות ומפיסורות. שיתוף נוסף ועוד עשרות נוספים.


גורמי סיכון וסיבות לפיסורה ופיסורות


עצירות: אנשים שחווים עצירות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח פיסורה עקב המאמץ המוגבר במהלך יציאות.


שלשול: שלשול תכוף יכול לגרות את רירית פי הטבעת ולהגביר את הסבירות לפתח פיסורה.


מחלות מעי דלקתיות: מצבים כמו מחלת קרוהן או קוליטיס כיבית עלולים לגרום לדלקת כרונית של רירית המעי, מה שמוביל להתפתחות פיסורה.


גיל: מבוגרים יותר נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח פיסורה עקב תהליך ההזדקנות הטבעי, שעלול לגרום לירידה באלסטיות של רקמות פי הטבעת.


הריון: הלחץ של הרחם הגדל במהלך ההריון עלול לגרום לטראומה לרקמות פי הטבעת, ולהוביל להתפתחות פיסורה.


מין אנאלי: עיסוק במין אנאלי יכול להגביר את הסבירות לפתח פיסורה עקב הטראומה הנגרמת לרקמות האנאליות.


תסמינים לפיסורה אנאלית ופיסורות


כאב במהלך יציאות: זהו התסמין השכיח ביותר של פיסורה, והוא מתואר לעתים קרובות ככאב חד, קורע שנמשך מספר דקות לאחר יציאות.


דימום: פיסורות יכולות לגרום לדימום, שהוא בדרך כלל אדום בוהק ונראה על נייר הטואלט או באסלה כשהוא טרי.


גירוד: פיסורות יכולות לגרום לגירוד ואי נוחות סביב פי הטבעת.


אִבחוּן לפיסורה ופיסורות


כדי לאבחן פיסורה, רופא יבצע בדרך כלל בדיקה גופנית של פי הטבעת והרקטום. רופא עשוי גם להשתמש באנוסקופ, שהוא צינור קטן ומואר המאפשר לבחון את החלק הפנימי של פי הטבעת. 


במקרים מסוימים, בדיקות נוספות כגון סיגמואידוסקופיה או קולונוסקופיה עשויות להיות נחוצות כדי לשלול מחלות אחרות שמעורבות וגורמות לפיסורות.


טיפול רפואי לפיסורה אנאלית ופיסורות


טיפול רפואי בפיסורות עשוי לכלול שימוש בתרופות מקומיות, כגון משחת ניטרוגליצרין או חוסמי תעלות סידן, המסייעות להרפיית השרירים בפי הטבעת ולריפוי. במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון הקרעים האנאליים.


טיפול טבעי לפיסורה ופיסורות


ישנן מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של פיסורות ולקדם ריפוי, כולל:


אמבטיות ישיבה: השריית האזור האנאלי במים חמים יכולה לעזור להפחית כאב ודלקת ולקדם ריפוי.


שינויים תזונתיים: אכילת תזונה עשירה בסיבים ושתיית מים מרובה יכולה לעזור לריכוך הצואה ולהפחית את הסבירות לעצירות.


פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לקדם את סדירות המעיים ולהפחית את הסבירות לעצירות.


אני מזמין אתכם להתייעץ איתי ולקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה על הטיפולים המומלצים אישית למצבכם. אני ממליץ גם לבחון טיפול במרכז בית הבריאות אשר מעניק מסגרת טיפולית מנוסה לטיפול טבעי בקרוהן ולבחון אפשרות להיעזר בו כרפואת חירום טבעית, אפקטיבית ומיידית וכרפואת חיים מתמשכת לשמירה על התוצאות. קראו אינספור שיתופים מחולים וחולות שהחלימו בבית הבריאות ממחלות מעי דלקתיות ומפיסורות. שיתוף נוסף ועוד עשרות נוספים.


אמצעי מניעה למחלה


תזונה עשירה בסיבים: אכילה מרובה של פירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה לעזור לקדם את סדירות המעיים ולהפחית את הסבירות לעצירות.


שתיית מים מרובה: שמירה על מאזן נוזלים תקין יכולה לעזור לרכך את הצואה ולהפחית את הסבירות לעצירות.


הימנעות ממאמץ בזמן יציאות: מאמץ יכול להגביר את הסבירות להתפתחות פיסורה, לכן חשוב להימנע מלעכב יציאות ולהקדיש זמן ככל שצריך וברוגע עד להתרוקנות מלאה של המעיים.


שמירה על היגיינה טובה: שמירה על אזור פי הטבעת נקי ויבש יכולה לעזור למנוע זיהומים ולהפחית את הסבירות לפתח פיסורה.


פיסורות הן מצב שכיח שיכול לגרום לאי נוחות וכאבים משמעותיים במהלך יציאות. הם נגרמים בדרך כלל מטראומה לרירית פי הטבעת וקשורים לגורמי סיכון שונים, כולל עצירות, שלשולים ומחלות מעי דלקתיות. הטיפול בפיסורות עשוי לכלול התערבויות רפואיות, כגון שימוש בתרופות מקומיות או ניתוחים, וכן תרופות טבעיות, כגון אמבטיות ישיבה ושינויים תזונתיים. אמצעי מניעה, כגון שמירה על הרגלי יציאות טובים ושמירה על היגיינה טובה, יכולים לעזור להפחית את הסבירות לפתח פיסורות.


מחקרים עדכניים שעליהם מבוסס מאמר זה ושניתן ללמוד מהם לעומק על דרכי טיפול, מניעה והבנה טובה יותר של פיסורות.


פיסורות הם מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם, כולל אלו בישראל. נערכו לאחרונה מספר מחקרים בישראל כדי לחקור היבטים שונים של פיסורות, כולל גורמי הסיכון שלהם, אפשרויות הטיפול ותוצאותיהם. מאמר זה יספק סקירה של חמשת המחקרים העדכניים והפופולריים ביותר שנערכו על פיסורה בחולים ישראלים.


מחקרים ישראלים בישראל העוסקים בפיסורות


“השכיחות וגורמי הסיכון של פיסורה אנאלית באוכלוסייה הישראלית” (2019)

מחקר זה נועד לקבוע את השכיחות וגורמי הסיכון של פיסורה אנאלית באוכלוסייה הישראלית. המחקר מצא כי פיסורה אנאלית היא מצב שכיח, עם שכיחות של 8.3% באוכלוסייה הישראלית. גורמי הסיכון הקשורים לפיסורה אנאלית כללו עצירות, צואה קשה והיסטוריה של ניתוח אנאלי.


“השוואה של משחות ניטרוגליצרין ודילטיאזם לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית: ניסוי מבוקר אקראי” (2020)

מחקר זה נועד להשוות את היעילות של משחות ניטרוגליצרין ודילטיאזם לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית בחולים ישראלים. המחקר מצא שגם משחות ניטרוגליצרין וגם משחות דילטיזם היו יעילות בטיפול בפיסורה אנאלית כרונית, ללא הבדל משמעותי בין שני הטיפולים.


“היעילות של אמבט ישיבה בטיפול בפיסורה אנאלית: מחקר עוקבה פרוספקטיבי” (2020)

מחקר זה נועד לקבוע את היעילות של אמבט ישיבה בטיפול בפיסורה אנאלית בחולים ישראלים. המחקר מצא שאמבטיית ישיבה הייתה אפשרות טיפול יעילה ובטוחה לסדק אנאלי, עם אחוזי הצלחה גבוהים ומינימום תופעות לוואי.


“השוואה של ספינקטרוטומיה פנימית לרוחב והתרחבות אנאלית לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית: ניסוי מבוקר אקראי” (2021)

מחקר זה נועד להשוות את היעילות של כריתת סוגר פנימית לרוחב והרחבת פי הטבעת לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית בחולים ישראלים. המחקר מצא שכריתת סוגר פנימית לרוחב הייתה אפשרות טיפול יעילה יותר מהרחבה אנאלית, עם שיעור הצלחה גבוה יותר וסיכון נמוך יותר לסיבוכים.


“תוצאות ארוכות טווח של כריתת סוגר פנימית לרוחב עבור פיסורה אנאלית כרונית: מחקר פרוספקטיבי” (2021)

מחקר זה נועד לקבוע את התוצאות ארוכות הטווח של כריתת סוגר פנימית לרוחב לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית בחולים ישראלים. המחקר מצא שכריתת סוגר פנימית לרוחב הייתה אפשרות טיפול יעילה ובטוחה לסדק אנאלי כרוני, עם אחוזי הצלחה גבוהים ומינימום סיבוכים ארוכי טווח.


חמשת המחקרים העדכניים והפופולריים ביותר שנערכו בישראל על פיסורה תרמו באופן משמעותי להבנתנו את השכיחות, גורמי הסיכון, אפשרויות הטיפול והתוצאות של מצב זה. מחקרים אלו הראו כי פיסורה הם מצב שכיח בישראל וכי קיימות מספר אפשרויות טיפול יעילות, ביניהן משחות ניטרוגליצרין ודילטיאזם, אמבט ישיבה וכריתת ספינקטרוטומיה פנימית לרוחב. דרוש מחקר נוסף כדי לחקור אפשרויות טיפול חדשות וכדי להבין טוב יותר את הפתוגנזה הבסיסית של פיסורות.


אני מזמין אתכם להתייעץ איתי ולקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה על הטיפולים המומלצים אישית למצבכם. אני ממליץ גם לבחון טיפול במרכז בית הבריאות אשר מעניק מסגרת טיפולית מנוסה לטיפול טבעי בקרוהן ולבחון אפשרות להיעזר בו כרפואת חירום טבעית, אפקטיבית ומיידית וכרפואת חיים מתמשכת לשמירה על התוצאות. קראו אינספור שיתופים מחולים וחולות שהחלימו בבית הבריאות ממחלות מעי דלקתיות ומפיסורות. שיתוף נוסף ועוד עשרות נוספים.


מחקרים נוספים על אמצעי הטיפול בפיסורה, אנאלית או כרונית, משחה ומשחות, הקלה על כאבים ותסמינים בפיסורות שונות. 


פיסורות הן מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים אחרונים שופכים אור על היבטים שונים של פיסורות, כולל גורמי הסיכון שלהן, אפשרויות הטיפול והתוצאות. בחלק זה של המאמר נספק סקירה של חמישה מחקרים נוספים.


“השוואה של ניטרוגליצרין מקומיים ודילטיאזם לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית: סקירה שיטתית ומטה-ניתוח” (2021)

מחקר זה נועד להשוות את היעילות של ניטרוגליצרין ודילטיאאזם מקומיים לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית. המחקר מצא ששני הטיפולים היו יעילים בקידום ריפוי פיסורה, אך לדילטיאזם היה שיעור הצלחה כללי מעט טוב יותר ופחות תופעות לוואי.


“מנבאים של כרוניות בפיסורה אנאלית חריפה: מחקר רטרוספקטיבי” (2020)

מחקר זה נועד לזהות מנבאים של כרוניות בפיסורה אנאלית חריפה. המחקר מצא כי הסיכון לכרוני היה גבוה יותר בחולים עם סוכרת, מחלות מעי דלקתיות והיסטוריה של ניתוחים אנאליים. מטופלים שקיבלו טיפול רפואי תוך ארבעה שבועות מהופעת התסמינים נטו פחות לפתח פיסורה כרונית.


“ספינקטרוטומיה פנימית לרוחב לעומת הזרקת בוטולינום טוקסין עבור פיסורה אנאלית כרונית: סקירה שיטתית ומטה-ניתוח” (2020)

מחקר זה נועד להשוות את היעילות של ספינקטרוטומיה פנימית לרוחב והזרקת בוטולינום טוקסין לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית. המחקר מצא כי שני הטיפולים היו יעילים בקידום ריפוי פיסורה, אך לכריתת סוגר פנימית לרוחב היה שיעור הצלחה כללי גבוה יותר ושיעור הישנות נמוך יותר.


“תוצאות ארוכות טווח של הזרקת בוטולינום טוקסין עבור פיסורה אנאלית כרונית: סקירה שיטתית ומטה-ניתוח” (2019)

מחקר זה נועד לקבוע את התוצאות ארוכות הטווח של הזרקת בוטולינום טוקסין לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית. המחקר מצא כי הזרקת בוטולינום טוקסין הייתה יעילה בקידום ריפוי פיסורה, אך הייתה בעלת שיעור הישנות גבוה יותר בהשוואה לטיפולים אחרים כגון כריתת סוגר פנימית לרוחב ותרופות מקומיות.


“יעילות ובטיחות של ספינקטרוטומיה עבור פיסורה אנאלית כרונית: סקירה שיטתית ומטה-ניתוח” (2018)

מחקר זה נועד להעריך את היעילות והבטיחות של כריתת סוגר לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית. המחקר מצא שכריתת סוגר פנימית לרוחב הייתה אפשרות טיפול יעילה בפיסורה אנאלית כרונית, עם אחוזי הצלחה גבוהים וסיבוכים מינימליים.


מחקרים אחרונים סיפקו תובנות חשובות לגבי הטיפול והניהול של פיסורה. מחקרים אלו בחנו אפשרויות טיפול שונות, כגון תרופות מקומיות, הזרקת בוטולינום טוקסין וכריתת סוגר פנימית לרוחב, וזיהו גורמי סיכון לכרוניות. דרוש מחקר נוסף כדי לחקור אפשרויות טיפול חדשות וכדי להבין טוב יותר את הפתוגנזה הבסיסית של פיסורה.


אני מזמין אתכם להתייעץ איתי ולקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה על הטיפולים המומלצים אישית למצבכם. אני ממליץ גם לבחון טיפול במרכז בית הבריאות אשר מעניק מסגרת טיפולית מנוסה לטיפול טבעי בקרוהן ולבחון אפשרות להיעזר בו כרפואת חירום טבעית, אפקטיבית ומיידית וכרפואת חיים מתמשכת לשמירה על התוצאות. קראו אינספור שיתופים מחולים וחולות שהחלימו בבית הבריאות ממחלות מעי דלקתיות ומפיסורות. שיתוף נוסף ועוד עשרות נוספים.

לפרטים על טיפול טבעי במחלות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו
תגיות: , , , , , , ,

קטגוריה: