הסערה ברברה, סערת רוחות, גשם, שלג, שטפונות וזיהום

| , | 06/02/2022



מערכת גשם בחורף השחון ביותר ברמת הגולן, נכון לתחילת פברואר 2023, היא ברכה עצומה וכל טיפה מתקבלת בהודיה רבה לבריאה.

הסערה “ברברה” היא הראשונה לחורף 2023 והיא תוסיף למפלס השלג שכבר קיים בפסגות החרמון, לזרימת הנחלים החלשה לעונה נכון לבוקר זה (06/02/23) ברוב ערוצי הזרימה שברמת הגולן ולשיפור זמינות המשקעים עבור חקלאים בכל רחבי הארץ.

הסערה תוסיף עשרות/מאות מ”מ של גשם מתמשך ל-3 ימים רצופים (שני, שלישי, רביעי), עם הפוגות קלות ואווירה יוצאת דופן של חורף אשר כמעט ולא הורגשה בחורף 2022-2023. כמי שמטייל מדי בוקר ברמת הגולן בנחלים, המפלים ושמורות הטבע, מערכת זו היא בשורה של ממש והיא תביא עמה מליוני מטיילים לאחריה כדי לחוות את עוצמת הזרימות, הפריחה האביבית והצבעים הירוקים של הטבע אשר יעלו קומה ויקרינו בצבעי ירוק ופריחה לתפארתו של אביב 2023. סופת “ברברה” מגיעה בדיוק בזמן כדי להציל את החורף השחון ואת העשב נמוך הקומה והפריחה נמוכת הקומה אשר שיקפו עקת משקעים חמורה.

סערת “ברברה” וסערות בישראל

לרוב השימוש במילה סערה בישראל מתייחס לעוצמת רוח חזקה ולגשם בעוצמה וכמות רגילות. עקב מיעוט המשקעים בישראל, כל מנת גשם שמתמשכת מעבר ל-24 שעות ובעוצמה סבירה, נחשבת לסערה מכיוון שמספר המערכות בישראל נמוך וריכוז ימי הגשם הולך ומצטבר לימים בודדים בעוצמה חזקה במקום תפרוסת של ימים רצופים כפי שהיה בחורפים בעבר. אין צורך של ממש להבהל משימוש במילים סערה וסופה, מכיוון שבמערכות גשם אלו יש ברכה, יופי ועוצמה שבמידת הזהירות הנכונה, ניתנת לחוויה מקרבת לטבע ומרגשת במיוחד. דווקא במערכות גשם אלו הטבע שוצף בשיאו וזאת חוויה יוצאת דופן לצאת ולחוות זאת בזמן אמת כפי שתוכלו לראות ולחוות דרך המדיה, התמונות והווידאו שמצורפים באתר זה.

הסופה “ברברה” והפסגות המושלגות הכי קרובות לחרמון בהר כחל והר סנאים

ראו את תוצאות הסופה משנה שעברה אשר הורידה עשרות ס”מ של שלג בפסגות הר כחל והר סנאים העולות להר החרמון. היתה זו חוויה בלתי נשכחת לכל אלו שטיפסו למחרת ואין חוויה מומלצת מכך לחובבי השלג והטבע שמחפשים טיול ואטרקציה מבלי כל ההמולה באתר החרמון. 

פסגות הר כחל והר סנאים לאחר סערת 2022

סופת “ברברה” והפסגות המושלגות בהר חבושית והר החרמון

באותה מערכת טיפסנו גם להר חבושית ופסגות החרמון, ראו את היופי הצפוי להינתן לכולנו לאחר הסערה הקרובה. אל תפספסו את ההזדמנות לעלות ולחוות זאת בשבועות הקרובים. דווקא לאחר סערות אלו, ראו את השלווה נשקפת מהפסגות המושלגות, אשר הופכות לקרקע מיוחדת במינה למדיטציה ושלווה.

העליתי מפות ותיאורי מסלול מתאימים וברורים לכל מי שמעוניין להעפיל לפסגות החרמון רגלית ועצמאית, ראו כאן את המפות ותיאורי המסלול שלאחר הסערה.

לאלו שמחפשים את ההר הגבוה ביותר לאחר החרמון ברמת הגולן שאליו הגישה חינמית ובדרך כלל פחות המונית ועם פקקים בדומה לחרמון, ראו את התמונות להמחשה מהר ומוצב חרמונית.




פסגות מושלגות, הר חבושית, בקרוב זמין לכולנו למשך מספר שבועות ברציפות

נחלים ומפלים שוצפים וגועשים בזמן ולאחר סערת “ברברה”

נחלים רבים ולמעשה כמעט כולם שוצפים לאחר סערות של עשרות רבות של מ”מ לאחר שהקרקע כבר רוויה ומוכנה. רבים מהם ניתנים לטיול על גדותיהם בבטחה רבה ללא צורך לחצות אותה בשיא זרימתם ולהסתכן. נחלים אחרים מתאימים לטיול ממש בתוך הערוץ ואלו אינם מתאימים בשיא הסערה, אלא לאחריה כאשר הזרימה מעט נחלשת, אך עדיין עוצמתית כדי לאפשר חוויה של זרימת מים איתנה. ראו למשל את נחל גובתה למרגלות החרמון אשר מקבל את מימיו הקרירים מהפשרת השלגים. נחל קסום עם זרימת מפלים רבים ואווירה קסומה שאינה דומה לשום דבר אחר שאתם מכירים בישראל.

מפלים שוצפים לאחר סערות גשם


סערת “ברברה” והכנרת

מפלס הכנרת ככל הנראה יעלה בעשרות ס”מ באופן ישיר ועקיף דרך הזרימות החדשות והשלגים הרבים שיופשרו בהמשך ויזינו את הנחלים הרבים. הכנרת היא תמיד מרחב גאוגרפי נפלא לבקר בו בעת שחולפים בעליות לפסגות המושלגות בגולן. בשיא הסערות כאשר בהרים הגשם והרוחות עזים, לרוב בכנרת מזג האוויר מתון ונינוח יותר לשהות ממושכת ועם פחות עומס של ציוד וביגוד.

כנרת לאחר סערות “ברברה” ואחרות

מפלים וזרימות בשמורת יהודיה

מפלים וזרימות במפל ונחל חמדל

לחגוג סערות בישראל במקום לחשוש ולפחד

כל סערה וסופה בישראל הן הזדמנות לתכנן את החופשה הבאה, הטיול של הסופ”ש הקרוב והבא, גיחות קצרות באמצע השבוע כשאין הרבה תנועה על הכבישים ולחוות את השלג, הגשם והטבע כולו בעוצמתו האדירה. מוזמנים לקבל כאן עשרות רעיונות על מסלולים ואפשרויות לאחר סערות וגם בעונות אחרות.

תגיות: , , , ,

קטגוריות : השראה הדדית טיולים בגולן