מדעי הרפואה | תואר | ביולוגיה | לימודים

| | 21/06/2016

מדעי הרפואה | תואר | ביולוגיה | לימודים

רפואה מדעית

רפואה מדעית הינה תפיסה, גישה ושיטת הדרכה מבוססת מדעי הגוף, הנפש והסביבה..
גישה זו מסתמכת על ממצאים מדעיים המצטברים ומשתלבים בעשרות השנים האחרונות,
כאשר ההבדל העיקרי בינה לבין גישות אחרות ורבות היא שהיא נטולת אינטרסים מסחריים.
כל עוד ניתן לטפל ולשפר את איכות החיים, מבלי להשתמש בתרופות\תוספים\תכשירים וצמחים יקרים, כך ייעשה.
במקרים שבהם אין כל ברירה, רק אז תשקל האפשרות להשתמש באמצעים אחרים.

רפואה מדעית מבוססת על העקרונות הבאים:
לגביהם יש הסכמה ותמימות דעים בין המדענים ביחס להשפעתם ארוכת הטווח במדדי הבריאות והחולי של האדם.


עקרונות הפסיכונאורואנדואימונולוגיה (Psychoneuroimmunology) – מערכות יחסי הגומלין בין המערכת החיסונית (הגנה), הפסיכולוגית (נפש), ההורמונאלית (בלוטות הפרשה) והעצבית (מוח ועמוד שדרה). הכרת הדרכים והפעולות הנדרשות לשליטה ביחסי הגומלין כאמצעי רב-עוצמה למניעה ולטיפול במחלות.


תזונה הכוללת את סוגי המזונות, מגוון אבות המזון וחומרי התזונה, מקורות הגידול ודרכי העיבוד\בישול המקדימים לזמן האכילה.


שתייה הכוללת את כל סוגי הנוזלים אשר מתקבלים על בסיס קבוע ומזדמן. ביניהם: מים ואיכותם, חליטות ומשקאות חמים לסוגיהם השונים אשר מכילים קפאין וכימיקלים צמחיים אחרים, אלכוהול ועוד סוגי משקאות המגרים, מזינים ומשפיעים בדרכים שונות ומרובות על תפקודי המערכות השונות שבגוף.


חשיפה לשמש באופן ממוצע ומתמשך לאורך החיים ובהתאם לעונות השנה. חשיפה בתבונה יש בה בכדי להשפיע עמוקות על מערכת יחסי הגומלין שבין המערכת החיסונית, הפסיכולוגית, ההורמונאלית והעצבית. חשיפה מבוססת בורות גם כן תשפיע עמוקות על מערכות אלו, אך באופן שלילי והרסני..


אוויר לנשימה כולל כל שאיפה ונשיפה בחיי היום יום ומרגע לרגע. איכות האוויר וטיב הנשימה יש בהם בכדי לקבוע את איכות החיים של כל אדם ובכל מקום ובכל רגע שבו מתקיימת נשימה.


תנועה כוללת כל תזוזה, מתיחה, קפיצה, הרמת רגל ויד, תנוחת העמידה ותנוחת הישיבה, יציבה ולמעשה כל פעולה המבוססת על מערכת השלד, השרירים ושאר האיברים (פנימיים וחיצוניים) אשר מניעים את הגוף והחיות שבו. לכל תנועה ישנה השפעה מהותית בטווח הזמן הקצר ובטווח הזמן הארוך על איכות החיים.


חומרי ניקיון, חומרי היגיינה וטיפוח כוללים את מגוון המוצרים הממלאים מדפים וארונות עד אפס מקום במרכולים ובבתי האב והמוסדות המשתמשים בהם באובססיביות וכמובן מאליו. לפעמים נדמה שההנחיה להשתמש בחומרים אלו היתה כחלק מעשרת הדיברות ושדווקא אלו אשר ‘מתנגדים’ לשימוש בהם, עוברים על הלכה ומצווה אשר העונש עבורה מתבטא בנידוי ובסקילה.
לחומרים אלו השלכות מרחיקות לכת על הבריאות של הזאטוטים הקטנים, ילדים ונערים\ות מתבגרים\ות. כימיקלים אשר מצויים בחומרים אלו יש בהם בכדי לשנות את הפעילות ההורמונאלית התקינה ולזהם את מערכת הנשימה, הכבד והכליות.


תנועה רגשית ורוחנית כוללת כל התבטאות או חוסר התבטאות של רגשות וחלומות, בכל שלב של החיים ולאורכם מן הרגע הראשון ועד לסיומם. חוסר הביטוי המתבטא בהדחקה, השלכה ופעולות אחרות להסתרת רגשות, מערער את היציבות הקיומית של האדם, מעצים את המתח ואי-השקט המשליכים בתורם על המערכות המייצבות שבגוף, כגון מערכת העצבים, מערכת החיסון והמערכת ההורמונאלית.


“קנה-מידה אמיתי לאינטליגנציה הוא חיים משמעותיים ומאושרים שאותם אתה חי מדי יום ביומו ובכל רגע בהווה. אם אתה יודע כי למרות חוסר יכולתך להיחלץ ממצב מסוים, אתה יכול עדיין לבחור באושר, או לכל הפחות לסרב לבחור באומללות, הרי אתה אינטליגנטי.”

תגיות: , ,

קטגוריות : רפואת העתיד