זיהומים בנרתיק | חיידקי | פטרייתי | בפות | השתלת חיידקי נוזל וגינלי לטיפול טבעי

| | 24/09/2019



זיהומים בנרתיק | חיידקי | פטרייתי | בפות | השתלת חיידקי נוזל וגינלי לטיפול טבעי

השתלת חיידקי נוזל וגינלי [נרתיקי] מנשים בריאות אצל נשים הסובלות מזיהומים חוזרים ונשנים בנרתיק


בהשראת השתלות מיטיבות של חיידקי צואה והשפעתן החיובית במצבי חולי שונים, צוות מחקר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג’ונס הופקינס בחן את האפשרות להשתלת נוזל נרתיקי ‘בריא’ עבור נשים הסובלות מזיהומים וחוסר איזון בקטריאלי בנרתיק.

עד-כה, הטיפול המקובל היה והינו טיפול אנטיביוטי, אשר עשוי להועיל, אך גם יש בו חסרונות מרובים. מלבד השפעותיה השליליות והרב-גופנית של האנטיביוטיקה, במקרים אלו של זיהומים בנרתיק, הטיפול הינו לרוב קצר טווח והזיהום עשוי לחזור שוב ושוב, מה שעשוי לגרום לטיפולים אנטיביוטיים מרובים, אשר מאבדים את יעילותם מפעם לפעם.

זיהום חיידקי בנרתיק ידוע כמעלה את הסיכון לסרטן השחלות, הידבקות במחלות מין זיהומיות, זיהומים בדרכי השתן וסיכון מוגבר ללידה מוקדמת והפלות בעת היריון.

זיהום זה לרוב מאובחן לרוב על-פי ריח דומיננטי ודוחה מאוד מהנרתיק, בנוסף להפרשה אפורה ודקה. ריח ושכבה זו נוצרים עקב שינויים שחלו במאזן הפלורה התקין והבריא שבנרתיק. בדומה למעיים, גם בנרתיק שוכנת אוכלוסיה ייחודית ומותאמת ספציפית של חיידקים ומיקרו-אורגניזמים שונים. גורמים שונים משפיעים על פלורה זו, בין-היתר, צריכה של תרופות, תזונה, תכשירי היגיינה ועוד..

ההבדל הניכר בין סביבת נרתיק בריאה לבין זו שמופר בה האיזון, הינו מדד ה-PH [מאזן החומציות והבסיסיות]. כאשר בנרתיק בריא הסביבה תהיה חומצית, במצבי זיהום, הסביבה תשתנה לבסיסית יותר, אשר מאפשרת לחיידקים מזהמים להתבסס ולהתרבות.

20 נשים אשר התנדבו למחקר, עברו השתלות של נוזל נרתיקי מנשים בריאות אשר ה-PH אצלן חומצי ואוכלוסית החיידקים מסוג Lactobacillus crispatus היתה דומיננטית וגבוהה יותר. אופן איסוף הנוזל מנשים בריאות בוצע ע”י החדרת אמצעי הדומה להחדרת טמפון. מדובר בהליך מהיר ופשוט מאוד. התוצאות היו בעלות ערך טיפולי רב.

צוות החוקרים הודיעו בימים האחרונים על כך שהם מקווים להפוך מחקר זה למציאות ממשית ולהציע ממש בקרוב עבור נשים את האפשרות להשתלתו של נוזל נרתיקי ‘בריא’, כאמצעי לטיפול בוגינוזיס חיידקי [זיהום חיידקי בנרתיק].

בקרוב יחל ניסוי נוסף בקרב 40 נשים נוספות.


מקור:

Conceptual Design of a Universal Donor Screening Approach for Vaginal Microbiota Transplant. Front. Cell. Infect. Microbiol., 28 August 2019 | https://doi.org/10.3389/fcimb.2019.00306


להיכרות וקבלת תמיכה במסגרת בית הבריאות המציג את הרפואה האישית והפרטית ברמתה הגבוהה ביותר שבנמצא כיום בישראל, אשר תוך עשור או מספר עשורים, תלוי קצב ההתפתחות של התבונה האנושית, תהפוך לרפואה הציבורית המקובלת כאן, קראו: https://www.demayo.co.il/Medicine.Home/

במסגרת זו אנשים נרפאים ומדדי הסוכר, לחץ-הדם, הדלקת, המשקל והמכאובים מתאזנים לחלוטין, משיבים לעצמם את האחריות והאיזונים החשובים ביותר לאיכות חייהם בהווה ובעתיד, מרגישים יותר טוב מזה עשרות שנים, מפסיקים בתמיכת רופאיהם [והממצאים הקליניים..] ליטול את התרופות, גם לאחר שעשו בהן שימוש במשך שנים. יש מרפא עבור רוב החולים בעולם ובאופן מלא ומשנה גורל. בכל דרך שתבחרו, חשוב שתדעו על קיומו של בית זה ושתבחרו אם ויש לכם צורך את המסגרת והתכנית המתאימים לכם ולקרוביכם. מוקדם ככל שהם ואתם תעשו זאת, כך הסיכויים להחלמה מהירה ומלאה גדלים.


תגיות: , ,

קטגוריות : רפואת העתיד