צום מיצים | ניקוי רעלים מיצים | סדנאות צום מיצים | דיטוקס מיצים | ניקוי מיצים



28/03/2018 פורסם על ידי

צום מיצים, הידוע גם בשם ניקוי מיצים או ניקוי רעלים באמצעות מיצים, הוא סוג של דיאטה שבה אדם צורך רק מיצי פירות וירקות למשך פרק זמן מסוים. הרעיון מאחורי צום מיצים הוא לתת למערכת העיכול הפסקה ולאפשר לגוף ניקוי רעלים על ידי צריכת כמויות גדולות של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המצויים במיצים טריים.

צום מיצים יכול לנוע בין מספר ימים למספר שבועות, וחלק מהאנשים אף עושים זאת לפרקי זמן ארוכים יותר. במהלך צום מיצים, אדם עשוי לצרוך מגוון מיצים,העשויים מפירות, ירקות ועשבי תיבול. אנשים מסוימים בוחרים להוסיף גם תוספי מזון או אבקת חלבון למיצים כדי לשפר את ערכם התזונתי.

ממליצים על צום מיצים מאמינים שהוא בעל יתרונות בריאותיים שונים, כגון שיפור העיכול, ירידה במשקל, הגברת החיוניות ושיפור הבהירות הנפשית. עם זאת, ישנן עדויות מדעיות מעטות התומכות בטענות אלו, וחלק מהמומחים מזהירים שצום מיצים יכול להוביל למחסור ברכיבים תזונתיים וסיכונים בריאותיים פוטנציאליים, במיוחד כאשר עושים זאת לפרקי זמן ארוכים.

 

חשוב לציין שצום מיצים אינו מומלץ לכולם, במיוחד לאלה עם מצבים בריאותיים מסוימים כמו תת-תזונה או מחלות כליות מסוימות. צום מיצים אינו מתאים לנשים בהריון או כשהן מיניקות.

סדנאות צום מיצים, סדנת מיצים, סדנת צום מיצים

מדריך מוסמך ומנוסה: על המדריך להיות בקיא בתזונה ובריאות, ולהיות בעל ניסיון בהנחיית סדנאות צום מיצים. קראו ביקורות על אלירן דה-מאיו, מלווה צומות מיצים וצומות מים מזה עשרות שנים בישראל.

משך הסדנא: חלק מהסדנאות עשויות להימשך רק כמה שעות, בעוד שאחרות עשויות להימשך מספר ימים. 

עלות ומה כלול: סדנאות צום מיצים יכולות להשתנות מאוד בעלות ובמה כלול, אז תוודאו שאתם משווים בין סדנאות שונות ומבינים מה אתם בדיוק מקבלים ביחס לעלות. הכניסו למשוואה זו את בית הבריאות המציע סדנאות מיצים כל השנה ולכל פרק זמן שאתם מחפשים. 

המצב הבריאותי שלך: צום מיצים עשוי שלא להתאים לכולם, במיוחד עבור אלו עם מצבים רפואיים מסוימים או מטופלים שנוטלים תרופות מסוימות. זהו רעיון טוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שמתחילים בצום מיצים כדי לוודא שהוא אכן מתאים למצבכם הבריאותי.

תמיכה לאחר הסדנה: סדנה טובה צריכה להציע תמיכה ומשאבים להמשך התהליך הבריאותי לאחר סיומה של הסדנא. זאת בדיוק המטרה לשמה יצרנו את תכנית בית הבריאות אונליין, תכנית המשך בביתכם ובשגרת חייכם לאחר סיום הסדנאות. 

ביקורות: חפש ביקורות ומשוב ממשתתפים בעבר כדי לקבל מושג על החוויה שלהם והאם הסדנה הייתה כדאית. קראו ביקורות על צום מיצים בבית הבריאות.

 

זכרו שסדנאות צום מיצים לא מתאימות לכולם, ותזונה מאוזנת ובריאה, בשילוב פעילות גופנית סדירה, שתייה מספקת והרגלי שינה טובים, הן דרכים מצוינות לתמוך בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הגוף.

ניקוי רעלים מיצים

להלן כמה דוגמאות למיצים המקובלים בסדנאות בשל תכונות ניקוי הרעלים שלהם:

מיץ ירוק: בדרך כלל עשוי עם עלים ירוקים, סלרי, מלפפון, קישואים, קליפות אבטיח וירקות אחרים, מיץ ירוק נחשב כמשקה משחרר רעלים. הריכוז הגבוה של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון נחשבים כתומכים בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הגוף.

מיץ לימון: מיץ לימון הוא משקה ניקוי רעלים נפוץ שנוצר על ידי סחיטת מיץ לימון למים. לימונים מכילים ויטמין C, שיכול לסייע בתמיכה בנתיבי ניקוי הרעלים של הכבד.

מיץ סלק: סלק מכיל בטאין, תרכובת שעשויה לסייע בתפקוד הכבד ולסייע בניקוי רעלים.

ג’ינג’ר ומיץ כורכום: ג’ינג’ר וכורכום שניהם אנטי דלקתיים חזקים ונחשבים במסייעים בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הגוף.

ליקוט צמחים

דיטוקס צום מיצים -> ניקוי מיצים

חשוב להיות מודעים לסיכונים ולחסרונות הפוטנציאליים של צום מיץ גמילה:

מחסור בחומרים תזונתיים: צום מיצים עלול שלא לספק את כל החומרים התזונתיים שגופך זקוק להם, מה שיוביל לחסרים תזונתיים וסיבוכים בריאותיים פוטנציאליים במידה שמתבצע ללא מעקב קליני ולאורך תקופה ממושכת.

חילוף חומרים איטי: צום ממושך של מיצים עשוי להאט את חילוף החומרים, להקשות על הירידה במשקל ועלול להוביל לעלייה מהירה במשקל בסיום הצום.

חוסר איזון ברמת הסוכר בדם: צום מיצים עלול להוביל לעלייה משמעותית ברמת הסוכר בדם, במיוחד אם המיצים עשירים בסוכרים ובכמות גדולה מהמומלצת.

בעיות עיכול: צום מיצים עלול להוביל לבעיות עיכול כמו נפיחות, עצירות ושלשולים, עקב סיבות המשתנות מאדם לאדם וחשוב לשים לב שלא להתעלם מאיתותים אלו של הגוף לעצירת הצום או שינוי בהרכבים.

אכילה מוגזמת כפיצוי לאחר הצום: צום מיצים עלול להוביל לתשוקות עזות לאוכל ולהתנהגויות בולמוסיות לאחר שהצום יסתיים ואפילו במהלך הצום עצמו.

יתרונות צום מיצים וניקוי רעלים באמצעות מיצים

קיימות ראיות מדעיות מוגבלות התומכות ביעילות של צום מיצים, והיתרונות הפוטנציאליים עשויים להיות גבוהים מהסיכונים הפוטנציאליים עבור רוב האנשים.

עיכול משופר: רבים מדווחים על שיפור העיכול והקלה על נפיחות, גזים ובעיות עיכול אחרות לאחר השלמת מספר ימים ושבועות של צום מיצים.

אנרגיה מוגברת: רבים מדווחים על עלייה ברמות האנרגיה ושיפור הבהירות המנטלית לאחר מספר ימים ושבועות של צום מיצים.

ירידה במשקל: צום מיצים עלול להוביל לירידה מהירה במשקל עקב צריכת הקלוריות המופחתת.

דלקת מופחתת: רבים מדווחים על הפחתה במדדי דלקת וכאבים לאחר מספר ימים ושבועות של צום מיצים.

ניקוי רעלים: רבים מאמינים שצום מיצים תומך בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הגוף והפרשתם באמצעות מערכות ההפרשה באופן טבעי.

 

היתרונות הפוטנציאליים הללו לא נתמכו על ידי מחקרים מדעיים קפדניים, ויש סיכונים פוטנציאליים הקשורים לצום מיצים, כולל מחסור ברכיבים תזונתיים, חילוף חומרים איטי, חוסר איזון ברמת הסוכר בדם, בעיות עיכול ופוטנציאל לאכילה מוגזמת.

לקריאה נוספת על צום

במאות המחקרים שקראנו על צומות, מסקנתם והמלצתם של 100% מהחוקרים היא לצום במסגרת, בליווי ובפיקוח. קראו מה חשוב שמסגרת לליווי צומות תכלול כדי להבטיח צום בטוח ויעיל.

תכנית צום מותאמת אישית: בליווי צמוד של אלירן וצוות בית הבריאות מת”א ועד החזרה לארץ. השילוב בין הצום, הליווי, התוכן והנופים יוצרים הזדמנות נדירה לדרך חדשה.

הבנה מדעית של בטיחות ויעילות הצום שעל בסיס אותם מחקרים יצרנו את התנאים האידיאליים לליווי של צומות מים קצרים וארוכים. תוכלו לשתף במחקרים אלו את הרופאים, המטפלים, המשפחה והחברים הדואגים בנוגע לבטיחותו ויעילותו של הצום.

התחברות למנגנון הביולוגי המולד לתיקון והתחדשות – הופכת את חווית הצום לעוצמתית ומרפאה ככל שהצום מתארך.

למידה על השינויים בחילוף החומרים במשך כל ימי הצום – מאפשרת היערכות והבנה מקיפה של החוויה המשתנה מיום ליום במשך הצום.

לצום מוצלח מרכיבים שונים המתחברים יחד – מנוחה והיזכרות חיוניים במיוחד לתהליך ההתחדשות הרצוי. חוסר במרכיבים אלו עשוי לפגוע בהשגת המטרות של הצום.

צום המשלב תרגול רוחני לצד המטרות הרפואיות – עשוי להיות שליו, נעים ומקדם מטרות בעלות ערך רב לבריאות הנפש והגוף.

לפרטים על צום בפיקוח הירשמו כאן:

צום 40 הימים בבית הבריאות, מתועד בחדשות כאן 11

נגן וידאו
נגן וידאו

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

https://open.spotify.com/episode/5rseaYsigbgVzvuEyvnkv3?si=VAwS9Pl_SEOSfAjYbd0Y-w

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו
תגיות: , , ,

קטגוריה: