עודף משקל אצל ילדים מעלה את הסיכון לאסתמה וצפצופים

| | 20/09/2019



עודף משקל אצל ילדים מעלה את הסיכון לאסתמה וצפצופים

מטא-אנליזה [ממוצע סטטיסטי משוקלל של תוצאות מספר מחקרים] של 18 מאמרים ו-73,252 ילדים מצאה שכל ק”ג עודף אצל ילדים מעלה יותר את הסיכון לאסתמה וצפצופים. אצל בנות הסיכון נמצא כגבוה יותר מאשר אצל בנים.


כמובן שיש עוד סיבות רבות שמעודדות תחלואה בדרכי הנשימה, כמו שלכל מחלה יש מגוון של גורמים.

עודף משקל והשמנת יתר מצטיינות כגורמות מחלות אשר פוגעות משמעותית באיכות החיים אצל ילדים ובוגרים. 

הן מובילות ומעודדות התפתחות של תחלואה מכל סוג ויש הרואים בהן [כמוני] מחלות לכשעצמן המחייבות תשומת לב וטיפול מוקדמים בכדי שלא יתדרדרו עוד ויעודדו מחלות נוספות.


על אף הסמנטיקה המקובלת, איני רואה לנכון להבדיל ביחס המקובל לטיפול או התעלמות, בין עודף משקל והשמנת-יתר לבין אסתמה/דלקת בקיבה/סרטן. כאשר השמנת-יתר לכשעצמה פוגעת באיכות החיים וגורמת לפגיעה בדרכי הנשימה, הפוריות, איכות השינה, הזיכרון, שיווי המשקל ועוד.. אין כל דרך אחרת לראותה, אלא כמחלה בפני עצמה אשר מחייבת התייחסות וטיפול, עוד טרם שהיא מעודדת התפתחות של מחלות נוספות.


מקור:  Deng X. et al. (2019) Pediatric obesity. 14, e12532


להיכרות וקבלת תמיכה במסגרת בית הבריאות המציג את הרפואה האישית והפרטית ברמתה הגבוהה ביותר שבנמצא כיום בישראל, אשר תוך עשור או מספר עשורים, תלוי קצב ההתפתחות של התבונה האנושית, תהפוך לרפואה הציבורית המקובלת כאן, קראו: https://www.demayo.co.il/Medicine.Home/

במסגרת זו אנשים נרפאים ומדדי הסוכר מתאזנים לחלוטין, מחלות כמו אסתמה נעלמות כלא היו, לא כמעשי קסם, אלא כתוצאות המושגות על-ידי השקעה במה שבאמת חשוב. אנשים משיבים לעצמם את האחריות והאיזונים החשובים ביותר לאיכות חייהם בהווה ובעתיד, מרגישים יותר טוב מזה עשרות שנים, מפסיקים בתמיכת רופאיהם [והממצאים הקליניים..] ליטול את התרופות, גם לאחר שעשו בהן שימוש במשך שנים ואף נטלו ונוטלים אינסולין. יש מרפא ל-90% [ואף יותר] מחולי הסוכרת בישראל [ובעולם] באופן מלא ומשנה את גורל החיים. בכל דרך שתבחרו, חשוב שתדעו זאת ותבחרו את המסגרת והתכנית המתאימים לכם ולקרוביכם המתמודדים. מוקדם ככל שהם ואתם תעשו זאת, כך הסיכויים להחלמה מהירה ומלאה גדלים משמעותית.


תגיות: , ,

קטגוריות : רפואת העתיד