מצפה אלומות | חקלאות אורגנית | מחירים | ניקוי רעלים | תכנית | תפריט

| | 21/06/2009

בחוות הבריאות מצפה אלומות מציעים נופש בריא, סדנאות סוכרת, חדר מלח וניקוי רעלים באמצעות תזונה, נבטים ועשב חיטה.


בשנת 2005 הייתי לאחד מהמייסדים של חוות הבריאות טרם שנפתחה לקהל ולאחראי על גידול המזון, החנות האורגנית, גידול הנבטים ועשב החיטה, הרכש של המזון מחקלאים וספקים. בין היתר העברתי 4 סדנאות שבועיות אשר עסקו בתזונה נכונה ובריאה, תזונה מודעת ורוחנית, ליקוט צמחים וגידול נבטים.


במהלך השנים החליטו לוותר במצפה אלומות על העקרונות הבריאים ולהפוך לבית הארחה כללי עם דגש על Raw-Food ומילוי החדרים לתקופות זמן קצרות. שיטת מצפה אלומות לפי שיטתה של ד”ר אן ויגמור הממבוססת על מזון חי – Raw-Food אינה הוכחה מדעית והתאימה למרבית המשתתפים. בשלב זה פרשתי והקמתי את בית הבריאות – מרכז לטיפול אישי ומעמיק. במרכז כ-16 חדרי אירוח בגליל העליון, הנמצא באקלים גבוה ונעים כל השנה, מה שמוסיף מאוד ליעילות ורווחת האורחים בתהליכי ריפוי והחלמה. מרכז זה טובל בירוק ופריחה צבעונית המוסיפים לאווירה. בשונה מאלומות, התזונה במקום מותאמת אישית ומבוססת על עקרונות מדעיים ללא שימוש בעשב חיטה או עקרונות Raw-Food אשר מעולם לא הוכחו כמיטיבים בתהליכי ניקוי רעלים וריפוי מחלות.


חוות הבריאות מצפה אלומות מצטיינת בנוף הנשקף אל הכנרת ובחדרים שעברו שיפוצים לאורך השנים. במקום מתארחים עשרות אנשים אשר יוצרים אווירה המונית ופחות ממוקדת אישית ומאפשרת תהליכי עומק אישיים. ג’רי מינץ הבעלים והמייסד יחד עם אשתו עדנה מינץ כבר אינם נמצאים במקום לאחר מכירת החווה לאשת העסקים נעמי זוהר וקבוצתה I-Swift שמקדמת את ערוצי הקבלה בישראל.

חוות אלומות בקיבוץ אלומות – נוף לכנרת

עדנה מינץ ואלירן דה-מאיו עם גידולים אורגניים בכניסה לחוות הבריאות מצפה אלומות

מזון אורגני שאלירן דה-מאיו גידל בחוות הבריאות מצפה אלומות בשנת 2006

סדנאות ליקוט וגידול מזון שאלירן דה-מאיו הדריך בחוות הבריאות מצפה אלומות בשנת 2007

בבית הבריאות מתארחים עד 16 אנשים בו-זמנית ויש כ-20 אנשי צוות המלווים אותם אישית מרגע ההגעה ועד סיום השהות. היחס האישי מאפשר לדייק מדי יום את התכנית, התפריט והטיפולים ההכרחיים לשיקום, ריפוי וניקוי רעלים מקסימליים. במרכז הבריאות של אלירן דה-מאיו נותנים דגש על מחירים הוגנים, תכנית עשירה (בערך פי 2 יותר פעילויות וגיוון מאשר באלומות), תפריט אישי ופעילות גופנית מרובה בקצב אישי.


המעקב היומיומי והיחס האישי מאפשרים לאנשים להשיג את המקסימום מהתכנית ולהפיק ערך מירבי מההשקעה הכספית שלהם בבריאותם. בזכות יחס זה מקיימים בבית הבריאות צומות מיצים וצומות מים במשך שבועות וחודשים במקרים רפואיים הנדרשים לכך. בית הבריאות נותן מענה מקצועי ומעמיק לאלו שצריכים טיפול מקיף ושינוי בהרגלים בהשוואה למצפה אלומות שנותנת חוויה של נופש בריא בתנאי אירוח נוחים וטובים יותר מבחינת חדרי האירוח.


בחוות הבריאות שבקיבוץ תובל מתכננים התרחבות למרכז בריאות חדשני המאפשר טיפול באלפי אנשים וכולל 100 חדרי אירוח לפי מחלקות שונות של מטופלים. במרכז בריאות זה תוקם מכללה ללימודים והכשרת מטפלים, משק אורגני לתפארת של 100 דונמים ועוד.. בקיבוץ אלומות אין כרגע תכניות להתרחבות של מצפה אלומות בגודלה הנוכחי, זאת גם מפאת קשיים במילוי כמות החדרים הנוכחית. המחירים הגבוהים במצפה אלומות והתכנית ההמונית שאינה אישית גרמו במשך שנים לקשים כלכליים, ביקוש נמוך ולקושי רב במילוי החדרים.

נבטים ועשב חיטה במצפה אלומות

מוזמנים להכיר את בית הבריאות – חוות הבריאות המקצועית והמובילה בישראל לטיפול במקרי בריאות מורכבים, גמילה מהתמכרויות ושינוי הרגלים.


קראו משובים והמלצות ממאות אנשים לאורך השנים.

חנות הטבע בחוות הבריאות מצפה אלומות שבקיבוץ אלומות


בשנים 2006-2009 גדלתי וגידלתי בחוות הבריאות מצפה אלומות את הגידולים והירקות הבאים עבור האורחים והחנות המקומית:


לפרטים על סדנאות בית הבריאות הירשמו כאן:

נגן וידאו

הרצאה של אלירן על חיידקים, פרוביוטיקה והתססה

נגן וידאו

מתי, איך וכמה מומלץ לאכול? הרצאה מכנס של מאות משתתפים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על חופש ובריאות אמיתיים ומעשיים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על הדרכים לאושר ובריאות בעולם המודרני

הרצאה על הדרכים להיות גם מאושרים וגם בריאים

נגן וידאו

אלירן מתראיין על ריפוי וביטוי במציאות משתנה

אלירן מתראיין על יצירת שפע של אהבה ובריאות

אחת ולתמיד: אלירן מתראיין על התזונה הבריאה ביותר לבני האדם

אלירן מתראיין על התחברות וריפוי דרך הטבע

אלירן מתראיין על ריפוי באמצעות התודעה

אלירן מתראיין על מיניות, עונג, אורגזמה ובריאות

אלירן מסביר על יתרונותיו וסכנותיו של צום מים

נגן וידאו

הרצאה על הקשר בין כנות, אותנטיות ובריאות

נגן וידאו

הרצאה מהפכנית על הסיבה והדרך לחיות חיים בריאים

נגן וידאו