השתלת צואה | חיידקי צואה | ממעיים בריאים לילדים אוטיסטים

| | 20/09/2019



השתלת צואה | חיידקי צואה | ממעיים בריאים לילדים אוטיסטים

השתלת חיידקי צואה ממעיים בריאים לילדים אוטיסטים אשר סובלים מהפרעות במערכת העיכול


תחילתו של המחקר בשנת 2017 אשר בוצע בקרב 18 ילדים אוטיסטים בגילאי 7-16.

קושי נוסף בהתמודדות עם אוטיזם, הינו הפרעות העיכול שמהם לרוב סובלים הילדים. מחקרים קודמים מצאו כי קיימים הבדלים בעלי מובהקות בין הרכב חיידקי המעי אצל ילדים שאובחנו עם אוטיזם לבין אלו שלא.

לצורכי המחקר, הילדים שבמחקר קיבלו אנטיביוטיקה במשך כשבועיים, עברו שטיפות מעיים ולאחריהן השתלה של חיידקי צואה אשר התקבלו מתורמים בריאים ובמינון ראשוני גבוה. בהמשך לכך, עברו במשך חודשיים נוספים השתלות במינונים נמוכים יותר.

כעבור 8 שבועות, חל שיפור של כ-80% בתסמינים השליליים שחוו במערכת העיכול, הכוללים: עצירות או שלשול, כאבי בטן ותסמינים בלתי-נעימים נוספים. גם כעבור מספר שבועות נוספים, נשמרה המגמה החיובית והאיזון, מבלי שחזרו התסמינים הקודמים.

בהערכה קלינית, נמצאו גם שיפורים בתסמינים התנהגותיים הקשורים באוטיזם.

בבחינת הרכב ומגוון החיידקים, נמצאו שינויים משמעותיים מתחילתו של המחקר ובסיומו וכחודשיים נוספים לאחר שהסתיים.

בעדכון מצבם של הילדים אשר פורסם בשנה זו, כשנתיים מאז תחילתה של ההתערבות, נמצא כי המגמה החיוביות והאיזונים שהושגו נשמרו כמעט במלואם, כולל הרכב ומגוון החיידקים שלאחר ההשתלות. בהערכה קלינית נוספת, נמצאו שיפורים נוספים בתסמינים התנהגותיים הקשורים באוטיזם.

החוקרים סיכמו בכך שהתערבויות אלו עושות רושם כבטוחות ויעילות מאוד לשימוש וביצוע אצל ילדים עם אוטיזים והפרעות במערכת העיכול. 


מקורות:

Kang DW, et al. Microbiota Transfer Therapy alters gut ecosystem and improves gastrointestinal and autism symptoms: an open-label study. Microbiome. 2017 Jan 23;5(1):10. 

Kang DW, et al. Long-term benefit of Microbiota Transfer Therapy on autism symptoms and gut microbiota. Sci Rep. 2019 Apr 9;9(1):5821. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30967657


להיכרות וקבלת תמיכה במסגרת בית הבריאות המציג את הרפואה האישית והפרטית ברמתה הגבוהה ביותר שבנמצא כיום בישראל, אשר תוך עשור או מספר עשורים, תלוי קצב ההתפתחות של התבונה האנושית, תהפוך לרפואה הציבורית המקובלת כאן, קראו: https://www.demayo.co.il/Medicine.Home/

במסגרת זו אנשים נרפאים ומדדי הסוכר, לחץ-הדם, הדלקת, המשקל והמכאובים מתאזנים לחלוטין, משיבים לעצמם את האחריות והאיזונים החשובים ביותר לאיכות חייהם בהווה ובעתיד, מרגישים יותר טוב מזה עשרות שנים, מפסיקים בתמיכת רופאיהם [והממצאים הקליניים..] ליטול את התרופות, גם לאחר שעשו בהן שימוש במשך שנים. יש מרפא עבור רוב החולים בעולם ובאופן מלא ומשנה גורל. בכל דרך שתבחרו, חשוב שתדעו על קיומו של בית זה ושתבחרו אם ויש לכם צורך את המסגרת והתכנית המתאימים לכם ולקרוביכם. מוקדם ככל שהם ואתם תעשו זאת, כך הסיכויים להחלמה מהירה ומלאה גדלים.


תגיות: , ,

קטגוריות : רפואת העתיד