מה עומד מאחורי DayTwo הממומן והמקודם על-ידי גופי הבריאות והתקשורת

| | 17/06/2019



באופן מסוים ובלתי מכוון, פרויקט הדגל DayTwo והגופים האמונים על בריאותכם, פועלים נגד בריאותכם. בפרוייקט נטען כי ניתן להשתמש ברצף הקוד הגנטי של החיידקים על-מנת לאזן את הסוכר על-פי תזונה מותאמת אישית.

הפרופסורים ערן סגל וערן אלינב, עושים עבודת מחקר מרתקת וחשובה מאין כמוה, פורצת דרך ובעלת השפעה נרחבת על עתיד הרפואה  של בני-אדם. אך במקביל, נותנים את שמם ויחוסם להובלת גוף עסקי אשר משתמש בבני-אדם כנסיינים, מבלי שנאמר להם שהם משתתפים במחקר, אלא כצרכנים הרוכשים מוצר חדשני ומיוחד.

תמורת 1,350 ש”ח ודגימת צואה, יקבלו המטופלים רשימה ארוכה מאוד של מאכלים מומלצים או לא מומלצים למאכל, רק בהתבסס על עלייה חד-פעמית של סוכר אשר על-פיה תעוצב ותומלץ להם הדיאטה והתפריט לשנים הבאות.

אין בעיני מקום בעולם להולכת שולל על חשבון בריאותם של בני-אדם. במיוחד כשזאת נעשית, במכוון או שלא במכוון, בתמיכה ובעידוד של משרד הבריאות וקופות החולים המייצגים אמת ושקיפות עבור החולים ואנשים בעת מצוקתם. 

משיחות ובדיקות שערכתי עם אלו אשר מקורבים למחקר הספציפי, פרסומיו ומוצריו, גיליתי שהם אינם לגמרי מודעים ומבינים את השלכותיו הנלוות והשליליות לטווח ארוך ואף קצר על הבריאות. לא מצאתי ‘רוע’ ותאוות בצע אצל אלו שמקדמים את העניין, אלא סוג של עצימת עין או התעלמות/התכחשות מחלקים פחות ‘בריאים ויפים’ שבו. מסיבה זו ולאחר המתנה של מספר שנים שמישהו/י אחר/ת יעשו זאת, החלטתי לכתוב בעצמי ולהציג את הדברים מנקודת מבט אחרת, אשר אינה משווקת ואולי גם מובנת לציבור החולים.

הסתכלו על התמונה הבאה ועצרו לרגע לחשוב מה אתם באמת רואים:

הניקוד הגבוה ניתן לצ’יפס מטוגן עם נקניקיות.

שני מאכלים הידועים ללא כל קשר לסוג וכמות החיידקים, שהשפעתם הגליקמית נמוכה מאוד. זאת עקב ריבוי השומנים שנספגים בהליך הטיגון, השומנים הרווים הנמצאים טרם הטיגון, כמות החלבון הגבוהה ומיעוט הפחמימות. בכל הקשור לנזקים של החומרים המשמרים ושאר חומרי הפסולת במזונות אלו אשר מזיקים ביותר לבריאות, אין זה המקום והזמן להרחיב.

זאת המלצה אחת שערורייתית מיני רבות. המלצות בעלות הוכחות מדעיות לנזק החמור שהן גורמות ויגרמו לבריאותם של רבים שחיים ומקבלים עצות אלו כהמלצה רפואית הנתמכת על-ידי פרופסורים ומוסדות בריאות נחשבים.

נרשם לצד התמונה: “תגלו ברירות תזונתיות עם מאכלים שאתם אוהבים ושגם יעזרו לכם לאזן את רמת הסוכר בדם”. נרשם גם: “איזון רמות הסוכר מתאים עבור מי שסובלים ממחלות לב וכלי דם, עמידות לאינסולין, כבד שומני וגם עבור מי שרוצים לשפר את הבריאות כדרך חיים וכמובן למנוע את כל המחלות הללו”.

מתנצל מראש על הטרחנות, אך האם תוכלו לקרוא שוב את המשפט האחרון המצוטט מהאתר הרשמי של DayTwo? אל תופתעו שבעוד מספר שעות הכיתוב והתמונה יתחלפו.

הבנתם מה ממליצים לכם למען מניעת מחלות ושיפור הבריאות כדרך חיים? לאכול צ’יפס מטוגן ונקניקיות. אלו רק שני המאכלים שבמכוון או שמחוסר תשומת לב, מוצגים בעמוד הרשמי של התכנית. באפליקציה ובטבלאות ניתן למצוא מאות סוגי מאכלים אשר מוכחים וידועים על-פי כל אמות המידה והסטנדרטים המקובלים של עולם המדע והרפואה, כמאכלים גוזלי בריאות, מרעים את הבריאות, גורמים לכבד שומני, עמידות לאינסולין ומחלות לב וכלי-דם.

רק מכיוון שעל-פי רצף החיידקים בצואה, הסוכר עולה ‘פחות’ בתגובה למאכלים אלו, החוקרים והגופים העסקיים אינם מתביישים להמליץ על אותם המאכלים כחלק מדרך חיים בריאה ומונעת מחלות.

תקראו את המאמר הממומן ותוכלו להבין לגמרי את הגישה. דגימת הצואה וכל מיתוג ‘המחקר’ הינם רק העטיפה להחזרת ההשקעה וההכנסות שהולכות ומצטברות בכיסי המשקיעים. הרי מאז שהתעשייה המליצה להפחית את כמות השומן ולהעלות את כמות הפחמימות, מחלות מטבוליות ועודף משקל הפכו למגיפה. כל העלאה של כמות השומן [גם אם אינו בהכרח בריא במיוחד] על חשבון הפחמימות, תוביל להפחתת הסוכר ולהשלכות מיטביות באופן מסוים על המשקל ופרמטרים נוספים.

באפליקציית DayTwo ממליצים הלכה למעשה, על החומרים המשמרים הבאים, על אף שהשפעתם שלילית, ואף מעודדת סוכרת.

חומצה פרופיונית (קלציום/סידן פרופיונאט – מסומנת במספרים הבאים: E280-281-282-283) המעכבת התפתחות עובש, הנמצאת בעיקר בלחמים תעשייתיים, מקולפים ומלאים ובשלל המאפים, מוצרי בשר מעובדים [המבורגרים ונקניקיות] וגבינות מרוב הסוגים – גורמת לסוכרת ולהשמנה. ברוב המוצרים לא נוכל לדעת אם היא נמצאת, מכיוון שאין חובת סימון ורישום על האריזות.

בניסויים בבני אדם עלה כי הוספת חומצה פרופיונית לארוחה גרמה לעלייה ברמת הגלוקגון והורמונים נוספים וכן שהתפתחה עמידות לאינסולין – אחד המאפיינים העיקריים במחלת הסוכרת. בקבוצה גדולה של נחקרים עם עודף משקל, נמצאה רמה מוגברת של חומצה פרופיונית בדם, וכי במהלך הירידה במשקל, השיפור המשמעותי ביותר חל בעמידות לאינסולין שנמצאה בקרב אותם נבדקים והתבטאה בירידה הגדולה ביותר ברמת החומצה בדמם”.

בקיצור: ההמלצות התזונתיות שניתנות להערכתי משוללות כל יסוד וקשר להרכב החיידקים האישי של הלקוחות ולמעשה המטופלים. מדובר להתרשמותי בשימוש ציני של נושא חם ופורץ דרך [באמת!] בעולם המדע והרפואה לצורכי איסוף נתונים וכספים.

פגשתי אישית מאות אנשים שקיבלו המלצות אלו ואחרות, אשר שילמו מכספם ובריאותם עבור תכנית זו. חשוב לציין שאני עצמי מלקט כל פיסת מידע מדעית שמתפרסמת על-ידי הפרופסרים המכובדים, ערן סגל וערן אלינב, כמו-כן של פרופסורים וחוקרים אחרים בעולם אשר חוקרים את עולם המיקרוביום והשפעותיו המרתקות על בריאות הציבור והאדם הפרטי.

אין במאמר זה כל ניסיון להשחיר את שמם של אנשים אלו או של אף אדם אחר, הם כשלעצמם מקבלים חומר גלם נדיר ואדיר של מידע מאינספור אנשים אשר משתתפים במחקר ומספקים להם מידע גנטי על החיידקים השונים והמשתנים מאדם לאדם. אין לי ספק שהם יעשו במידע זה שימושים מיטיבים ובעלי ערך עצום מדעית לתועלת כולנו.

יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מאופן הצגת הדברים, השיווק, התהליך עצמו ותוצאותיו. כפי שכתבתי תחילה, לא ניתן להשוות בין הולכת שולל שתוצאותיה הן הוצאה כספית ללא נזק, להולכת שולל בריאותית אשר פוגעת בבריאותם של רבים וטובים, מבלי שאלו יוכלו להבין ולדעת זאת, עד שיהיה מאוחר מדי בשבילם.

ולסיכום: חשוב לציין שהורדת הסוכר היא מטרה בפני עצמה עבור כל אלו שעוסקים ברפואה הציבורית והאישית ואין לפרש את דבריי כהתנגדות או התעלמות מכך. הורדת רמות הסוכר הגבוהות בדם של סוכרתיים או טרום סוכרתיים הינה מטרה בריאותית בעדיפות גבוהה!

אך כמו שבכדי לנקות אבק, אין להשתמש בחומצות ובחומרים כימיים קטלניים אשר ינקו את האבק ויעכלו גם את העץ או המשטחים שאותם אנו מנסים לנקות, כך גם אין כל הצדקה להשתמש בהמלצות תזונתיות בעלות נזק פוטנציאלי עצום ומצטבר, רק בכדי להוריד את הסוכר שבדם.

בנוסף, יש גם לקחת בחשבון שישנם פרמטרים נוספים אשר נלקחו בחשבון במחקרים המקוריים, אך לא נלקחים בחשבון בהמלצות של DayTwo כדוגמת: פעילות גופנית ושינה. לשני אלו השפעה דרמטית מאין כמוה על האופן שבו סוכר יעלה ביחס לכל ארוחה.

יש להוריד את הסוכר בדם על-ידי תזונה מאוזנת ואורחות חיים מבריאים אשר משרתים את הבריאות השלמה ולאורך זמן. זאת הדרך המוסרית היחידה שצריכה להתפרסם ולהינתן על-ידי גופי הבריאות, הממליצים והתומכים בבריאות האדם והציבור.

ללא ספק שלעתים קרובות, יש להתאים את התזונה אישית וזאת בהתייחס למצב הבריאות השלם, עם או בלי קשר להרכב החיידקים שבמעי. אך גם ללא התאמה אישית מבוססת מיפוי של חיידקים, ניתן לאזן ביותר מ-95% מהמקרים את רמות הסוכר ואף להחלים לחלוטין מסוכרת [סוג 2] ולהעלים ללא זכר מצבים טרום סוכרתיים, יחד עם שיפורים נוספים ובלתי ניתנים לערעור של פרמטרים המעידים על הסיכון למחלות כלי-דם ולב ועוד.

אין באמת כל צורך במיפוי החיידקים לריפוי והחלמה מסוכרת, לאף אדם ובשום מצב.

יש הכרח במיפוי החיידקיים לצורך הבנה מקיפה יותר של הביולוגיה והסימביוזה המרתקים של מערכות היחסים המופלאות בין הגוף האנושי לבין החיידקים המאפשרים לו להתקיים.

ולסיום, אם תרצו להחלים מסוכרת לחלוטין, על-בסיס מדעי התזונה והבריאות, ללא קיצורי דרך, אני מציע לכם את הדרך הארוכה והיסודית, אשר תוציא אתכם מאזור הנוחות, אך תשיב לכם את כל הבריאות שאי פעם חלמתם, בכל המובנים ולמשך אינספור שנים.

מה כוללת הדרך הארוכה, אך זאת שמאפשרת החלמה מלאה מסוכרת או איזון הקרוב ביותר למושלם? תזונה נכונה מותאמת אישית אשר אינה כוללת מזונות העלולים להאיץ ולעודד מחלות אחרות. תזונה אשר מבוססת על מזון צמחי ברובה או כולה, מגוונת ככל האפשר, בארוחה אחת עד שלוש לכל היותר מדי יום ויממה.

פעילות גופנית עקבית ומתמשכת כחלק מאורח החיים, לא מוגזמת ולא מועטת מדי.

הקפדה על היגיינת שינה, חסרת אור מלאכותי ומספקת מבחינת זמן. זאת תאפשר התאוששות נאותה של המוח ושמירה על האיזון ההורמונלי [בין היתר רגישותו של האינסולין] לקראת היום הבא.

המנעות מחשיפה לרעלים סביבתיים הנקלטים דרך מערכת הנשימה והעור, בהשתדלות המירבית.

הפחתת המתחים והלחצים המצטברים כמשקעים נפשיים אשר משנים את המאזן ההורמונלי לשלילה בגוף, בעיקר הורמונים האחראים לתחושת השובע והסיפוק מן המזון וקליטתו של האינסולין והסוכר בתאים.


להיכרות וקבלת תמיכה במסגרת בית הבריאות המציג את הרפואה האישית והפרטית ברמתה הגבוהה ביותר שבנמצא כיום בישראל, אשר תוך עשור או מספר עשורים, תלוי קצב ההתפתחות של התבונה האנושית, תהפוך לרפואה הציבורית המקובלת כאן, קראו: https://demayo.co.il/Medicine.Home/

במסגרת זו אנשים נרפאים ומדדי הסוכר מתאזנים לחלוטין, משיבים לעצמם את האחריות והאיזונים החשובים ביותר לאיכות חייהם בהווה ובעתיד, מרגישים יותר טוב מזה עשרות שנים, מפסיקים בתמיכת רופאיהם [והממצאים הקליניים..] ליטול את התרופות, גם לאחר שעשו בהן שימוש במשך שנים ואף נטלו ונוטלים אינסולין. יש מרפא ל-90% [ואף יותר] מחולי הסוכרת בישראל [ובעולם] באופן מלא ומשנה את גורל החיים. בכל דרך שתבחרו, חשוב שתדעו זאת ותבחרו את המסגרת והתכנית המתאימים לכם ולקרוביכם המתמודדים. מוקדם ככל שהם ואתם תעשו זאת, כך הסיכויים להחלמה מהירה ומלאה גדלים משמעותית.


המחקר המלא שעליו מבוססת ונשנעת השיטה של DayTwo, אשר פורסם בכתב-העת Cell:

https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(15)01481-6


תגיות: , , , , , , , , , , , , , ,

קטגוריות : רפואת העתיד