זרעי פשתן מסייעים להורדת כולסטרול ולחץ הדם

| | 19/04/2015

זרעי פשתן מסייעים להורדת כולסטרול ולחץ הדם

שני מחקרים מוצגים למאמר זה:

זרעי פשתן להורדת כולסטרול

במחקרים קודמים מצאו כי זרעי פשתן תורמים לירידה בערכי הכולסטרול בקרב אוכלוסייה בריאה. 


במחקר הנוכחי נבדקה ההשפעה של זרעי פשתן על רמת הכולסטרול בקרב משתתפים בעלי רקע של מחלות לב,
אשר חלקם נוטלים סטטינים.במערך קליני כפול-סמיות נבדקה ההשפעה של תזונה מועשרת ב-30 גרם זרעי פשתן טחונים ביום,
לעומת קבוצת ביקורת שצרכה דיאטה מועשרת ב-30 גרם חיטה מלאה.

החוקרים מצאו כי בטווח הקצר (6 חודשים) לזרעי פשתן תועלת בהפחתת רמות הכולסטרול הכללי וה-LDL. 

בקרב חולים הנוטלים סטטינים היתה לזרעי הפשתן השפעה נוספת להורדת הכולסטרול,
גם בהשוואה לאלו שנטלו סטטינים ללא צריכת הפשתן, בטווח הארוך (12 חודשים).
לקריאת המאמר המלא: לחצו כאן

Dietary Flaxseed Independently Lowers Circulating Cholesterol and Lowers It beyond the Effects of Cholesterol-Lowering Medications Alone in Patients with Peripheral Artery Disease.
Edel AL, et al.
J Nutr. 2015 Apr;145(4):749-57. doi: 10.3945/jn.114.204594. Epub 2015 Feb 18.

זרעי פשתן שלמים (בהשוואה לשמן, סיבים או ליגננים) להורדת לחץ דם

בסקירת מטה-אנליזה מקיפה נבדקה השפעת זרעי הפשתן על לחץ-הדם.


בסקירה נבדקו סוגים שונים של מקורות פשתן

(שמן פשתן, סיבים מפשתן, פיטואסטרוגנים כמו ליגננים היחודיים לפשתן) והשפעתם על הירידה בלחץ הדם.

מניתוח 11 מחקרים מבוקרים נמצא כי צריכת זרעי פשתן הובילה לירידה ממוצעת של 1.77 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי,

ולירידה ממוצעת של 1.58 בלחץ הדם הדיאסטולי.

ההשפעה על לחץ הדם הייתה גדולה יותר מהערכים הממוצעים,

ובעלת ההשפעה המיטיבה ביותר בקרב המשתתפים שצרכו זרעי פשתן שלמים ובצריכה ממושכת של מעל ל-12 שבועות.
לקריאת המאמר המלא: לחצו כאן

Flaxseed consumption may reduce blood pressure: a systematic review and meta-analysis of controlled trials.
Khalesi S, Irwin C, Schubert M.
J Nutr. 2015 Apr;145(4):758-65. doi: 10.3945/jn.114.205302. Epub 2015 Mar 4.

תגיות: , , , , , ,

קטגוריות : מזון אמיתי